AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Hei! Visste ikke helt hva jeg skulle ha til overskrift.... Men jeg er en 19 år gammel jente som tok silikon for et halvt års tid siden pga jeg hadde tuberøse bryster. Jeg er så ekstremt glad for at jeg gjorde det.... Men for tiden så er jeg utbrent... Jeg har en del problemer i livet mitt ellers som sikkert kan bidra... Men jeg har hatt lang sommerferie og ikke orket noe særlig sommerjobb. Har så lite energi og det har vart i mer enn 3 uker nå, selv om jeg ikke gjør noe utmattendes.... Jeg er helt syykt redd for om dette kan vær pga silikonen, og at jeg har sånn «breast implant illness». Jeg var redd for dette FØR operasjonen også, men det var helt umulig for meg å ha de brystene jeg hadde. Jeg prøver å ikke tenke på det slik at det ikke blir en «selvoppfyllende profesi».... Kan noen her inne med silikon fortelle meg om deres erfaringer? Jeg er veldig redd for at det blir negative svar, og at jeg faktisk har breast implant illness, fordi jeg kan ikke gå tilbake til de brystene som jeg hadde😭 Anonymkode: 3b68d...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Selvoppfyllende profesi? Tror du virkelig at du kan få alvorlige sykdommer bare ved å tenke på det? I Så tilfelle synes jeg du bør oppsøke psykolog. Hvilke symptomer har du ellers på BII? Anonymkode: 2bfa4...13b
ikkevoksen Skrevet 19. august 2019 #3 Skrevet 19. august 2019 Jeg tror det er oppfunnet. Tenk på alle friske med silikon. Og syke uten silikon. Man kan bli syk/utbrent uansett. Trenger ikke å henge sammen.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #4 Skrevet 19. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvoppfyllende profesi? Tror du virkelig at du kan få alvorlige sykdommer bare ved å tenke på det? I Så tilfelle synes jeg du bør oppsøke psykolog. Hvilke symptomer har du ellers på BII? Anonymkode: 2bfa4...13b Nei jeg tror ikke det, men det kan hende at hver eneste gang jeg er utbrent eller mer sliten enn normalt, at jeg mistenker silikonen... Og kanskje blir mer sliten siden jeg fokuserer på det. Psykolog, seriøst?? Har ingen andre symptomer... Anonymkode: 3b68d...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #5 Skrevet 19. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg tror ikke det, men det kan hende at hver eneste gang jeg er utbrent eller mer sliten enn normalt, at jeg mistenker silikonen... Og kanskje blir mer sliten siden jeg fokuserer på det. Psykolog, seriøst?? Har ingen andre symptomer... Anonymkode: 3b68d...e1a Ta deg en tur til fastlegen. Han kan trolig berolige deg. Anonymkode: 1afac...17c 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 Ganske sikker på at det ikke er det. Men ta en tur til legen. Mest sannsynlig er det bare vitaminmangel eller noe sånt. Anonymkode: 46e3b...25d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Lavt stoffskifte ? Anonymkode: a5fca...342
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 Garantert ikke silikonen. Dette sitter i hodet ditt. Start med besøk hos fastlegen som vurderer om du skal videre til psykolog Anonymkode: a9f04...049
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg tror ikke det, men det kan hende at hver eneste gang jeg er utbrent eller mer sliten enn normalt, at jeg mistenker silikonen... Og kanskje blir mer sliten siden jeg fokuserer på det. Psykolog, seriøst?? Har ingen andre symptomer... Anonymkode: 3b68d...e1a Utbrent er da ikke noe du er av og til. Anonymkode: 5642c...76b 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #10 Skrevet 19. august 2019 Kjenner ei som var syk i årevis pga silikon, og ble frist rett etter at hun fikk operert ut silikonen. Fant denne artikkelen på hennes facebookside. https://www.nytimes.com/2019/03/19/health/breast-implants-fda-illness.html?fbclid=IwAR3aTssrIA440R51pBmZr7En1mvip009k0WkVCMvaz0HnNNhgR1A9rdfJOI Anonymkode: 99d8d...82e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Skrevet 19. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvoppfyllende profesi? Tror du virkelig at du kan få alvorlige sykdommer bare ved å tenke på det? I Så tilfelle synes jeg du bør oppsøke psykolog. Hvilke symptomer har du ellers på BII? Anonymkode: 2bfa4...13b 9 timer siden, ikkevoksen skrev: Jeg tror det er oppfunnet. Tenk på alle friske med silikon. Og syke uten silikon. Man kan bli syk/utbrent uansett. Trenger ikke å henge sammen. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garantert ikke silikonen. Dette sitter i hodet ditt. Start med besøk hos fastlegen som vurderer om du skal videre til psykolog Anonymkode: a9f04...049 “When plastic surgeons tell women that ‘this is the most studied medical device in the world,’ women assume that means they are proven safe,” said Diana Zuckerman, president of the National Center for Health Research in Washington, D.C., who has been advising advocates for patients with implant-related illness. But, “we still don’t know what percentage of women become seriously ill from their breast implants. We still don’t know why some women get sick right away, some get sick years later and some never get sick.” https://www.nytimes.com/2019/03/19/health/breast-implants-fda-illness.html?fbclid=IwAR3aTssrIA440R51pBmZr7En1mvip009k0WkVCMvaz0HnNNhgR1A9rdfJOI Les forøvrig resten av artikkelen + andre troverdige kilder før dere hevder at silikonimplantater er ufarlige. Anonymkode: 99d8d...82e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå