AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Har ei venninne som har blitt helt borte i Herbalife- verden. Spiser “alt” av produktene, og prøver å verve andre. I helgen har kun vært på en kjempe Herbalife- samling. Men er dette noe pyramide- opplegg ? De selger jo oppfølging av kundene, så noen tjener tydeligvis gode penger. Anonymkode: ccb3a...34a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Slik er pyramidespill. Hadde ei venninne som solgte de, og jeg skulle få ekstra pulver for å legge på meg. Ikke at det funket men...jeg syntes det var gode shakes. Ei annen driver også med det, og hun har prøvd å få meg til å selge. Det er vanskelig å få folk med på slik når det har gått lang nok tid. De første som er ute tjener bra, de nederste ingenting. Anonymkode: d8da5...ebd 7
solmåneogstjerner Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Nei si det. Det er jo bare en måte å tjene penger på. Ikke skjønner jeg at folk gidder å kjøpe det heller. Og de som driver med sånt er virkelig de mest slitsomme folkene å ha i omgangskretsen, det er ihvertfall helt sikkert. Faktisk hakket verre en 'hva-nå-enn-de-heter, disse sminke/krem-folka. 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #5 Skrevet 19. august 2019 Ja det er pyramidespill men de kaller det Muliti Level Marketing, her er en tråd til om det: Her er en til tråd om MLM-selskaper, It Works, Zinzino, Rain....pyramider hele gjengen: Anonymkode: d70ef...103
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #6 Skrevet 19. august 2019 "multi-lever marketing" er bare ett litt flottere ord for pyramide-spill. Anonymkode: 8260a...85f 8
Sessan_ Skrevet 19. august 2019 #7 Skrevet 19. august 2019 Det ligger en dokumentar om Herbalife på Netflix. «Betting on zero» heter den. Verdt å se. 4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 Herbalife-produktene er sikkert helt greie, de. Men du får like gode og billigere produkter andre steder. MLM baserer seg på at noen pusher produkter på venner (som etterhvert kanskje ikke føler seg som venner). Anonymkode: db658...cb2 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 17 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Nei si det. Det er jo bare en måte å tjene penger på. Ikke skjønner jeg at folk gidder å kjøpe det heller. Og de som driver med sånt er virkelig de mest slitsomme folkene å ha i omgangskretsen, det er ihvertfall helt sikkert. Faktisk hakket verre en 'hva-nå-enn-de-heter, disse sminke/krem-folka. Mary-kay? Anonymkode: 6334c...e31 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #10 Skrevet 19. august 2019 Det er pyramidespill og svindel ja, og samtlige vil gå opp i vekt etter at de slutter å bruke produktene. Fordi det gjør alle, fordi du kan ikke leve på herbalife resten av livet. Kjenner 3 som var store på herbalife og samtlige gikk opp (og mer til), hun ene er på runde 2 med herbalife nå, etter å ha gått opp all vekten hun gikk ned + 15 kilo ekstra enn utgangspunktet, fatter ikke at hun gidder. Vet om 2 som begynte, men hoppet raskt av. Har mistet 2 vennskap til herbalife, for begge to ble så herbalife-frelst at de ble på grensen til tortur å være i samme rom med. Hun ene prøvde å lure meg med på sånn samling! Det er jo rene halleluja-stemning og hjernevasking på det groveste. Vet at flere treningsstudio i byen fikk refs og kritikk for at alle PT'en kom med herbalife-salg i tillegg. De nektet rett og slett å ta til seg normale treningsstudio-kuner om de ikke ble med på herbalife. Sykt. Anonymkode: 9ee54...2f4 7
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Skrevet 19. august 2019 Står litt å lese om dem her, bl.a. at de sponset Tromsø IL, et samarbeid som " ble avsluttet etter at klubbens medisinske støtteapparat hadde stilt seg kritiske til produktene", og at det har vært anklager fra mange andre om pyramidespill og ulovlig markedsføring, og også rettssaker. https://no.wikipedia.org/wiki/Herbalife Anonymkode: 9e100...89a 5
aiba Skrevet 19. august 2019 #12 Skrevet 19. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mary-kay? Anonymkode: 6334c...e31 Nu skin?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #13 Skrevet 19. august 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: "multi-lever marketing" er bare ett litt flottere ord for pyramide-spill. Anonymkode: 8260a...85f Jepp. Og siden pyramidespill er ulovlig så la de til et produkt for å kunne kalle det noe annet. Problemet er at man kan ikke tjene noe særlig penger på å selge dette produktet, så skal dette være en reell forretningsmulighet må man rekruttere nye selgere, som må rekruttere nye selgere osv. Selskapet går tom for folk å rekruttere naturlig nok, og det blir i realiteten svindel. Jeg så en video om dette der noen sa at 99.6% av de som blir involvert i MLM-selskaper taper penger på det, et tall man hadde fått fra selskapene selv. Anonymkode: d70ef...103 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #14 Skrevet 19. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Og siden pyramidespill er ulovlig så la de til et produkt for å kunne kalle det noe annet. Problemet er at man kan ikke tjene noe særlig penger på å selge dette produktet, så skal dette være en reell forretningsmulighet må man rekruttere nye selgere, som må rekruttere nye selgere osv. Selskapet går tom for folk å rekruttere naturlig nok, og det blir i realiteten svindel. Jeg så en video om dette der noen sa at 99.6% av de som blir involvert i MLM-selskaper taper penger på det, et tall man hadde fått fra selskapene selv. Anonymkode: d70ef...103 er det ikke også et krav at som selger, så må man også selv kjøpe produkter? Man kan ikke bare selge, man må også kjøpe... eller var det slik før? Så når man ikke får solgt, så kjøper man jo bare og taper på det Anonymkode: 9ee54...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #15 Skrevet 19. august 2019 1 time siden, Sessan84 skrev: Det ligger en dokumentar om Herbalife på Netflix. «Betting on zero» heter den. Verdt å se. Jeg finner den ikke på Netflix. Anonymkode: b1a39...626
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #16 Skrevet 19. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg finner den ikke på Netflix. Anonymkode: b1a39...626 Fant den nå😂 var inne på ungens konto🙈 Anonymkode: b1a39...626 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #17 Skrevet 19. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: "multi-lever marketing" er bare ett litt flottere ord for pyramide-spill. Anonymkode: 8260a...85f Ja, og uavhengig av hva man kaller det så er det en effektiv måte å både tape penger og ens venner på. Ingen som liker å ha venner som hele tiden prøver å selge en ting. Det er akkurat like irriterende som å ha venner som prøver å få en til å endre religion. Anonymkode: 72407...9eb 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #18 Skrevet 19. august 2019 Huff, han jeg dater var også der i helga 😅 det er egentlig litt turn-off, men samtidig er han så fin ellers 🙈 bestemte meg for å gi han en sjanse, så lenge han ikke prøver pushe produkter på meg Skal se den dokumentaren på Netflix nå, kanskje jeg finner noen argumenter jeg kan snike inn neste gang han nevner herbalife 😋 Anonymkode: f075d...69d
jabx Skrevet 19. august 2019 #19 Skrevet 19. august 2019 (endret) Det er dessverre mange som er desperate nok til å falle for denne svindelen. Ofte folk som sliter litt økonomisk og prøver å finne en måte å skaffe seg litt ekstra. Eller mye, som de blir lovet av svindlerne lenger opp i systemet. Og når man ikke klarer det så er alt bare ens egen feil. Man har ikke prøvd hardt nok. Ikke kjøpt nok kurs eller seminarer eller hva annet det måtte være. Huff. Endret 19. august 2019 av jabx 1
solmåneogstjerner Skrevet 19. august 2019 #20 Skrevet 19. august 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mary-kay? Anonymkode: 6334c...e31 Ja, og så er det ihvertfall en til. Husker ikke hva de heter. De er også vanvittig slitsomme. Men Herbalife folkene er de verste. Verste historien var en far i klassen til et av barna mine. Han pusha disse produktene på hvert eneste foreldremøte og barnebursdag. Veldig irriterende. Og sikkert ødeleggende for ungen sin. Han tok alltid ordet på foreldremøter og skulle ha oss med på fysisk aktivitet med foreldre og barn. Jada... inkl disse shakene. Og når hans egen unge hadde bursdag så sto han i døra og tok i mot oss med 'fantastiske tilbud, som vi måtte slå til på'. Han sto og solgte i min stue også. Orket ikke å ha ungen hans som lekekamerat for mine. Synd, men sant. Endret 19. august 2019 av solmåneogstjerner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå