AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Jeg har bestilt et dobbeltrom på et hotell og bestilte dette nettopp i håp om å få en dobbelseng (ja, jeg vet at jeg i prinsippet kunne fått to separate enkeltsenger), men jeg fikk et enkeltrom, altså kun en enkeltseng. Er dette normal praksis? Jeg vurderer nesten å klage Anonymkode: 622b8...57b 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Pleier det ikke stå queensize/kingsize ect? Anonymkode: ae2f3...586
Pal Fungi Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Hadde du betalt for å få dobbeltrom på forhånd? I så fall burde du klage hvis du ikke fikk det du betalte for. 9
Leo Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Hvis du har bestilt dobbeltrom og betalt for det så skal du selvfølgelig ha det selv om du er alene. Har du bestilt enkeltrom og får et mindre rom med enkeltseng så har du jo fått det du har bestilt. Så her kommer det helt an på hva du har bestilt og betalt for. I det første tilfellet ville jeg ha klaget, men jeg ville ha gjort det med en gang slik at hotellet hadde fått mulighet til å rette opp i feilen. 7
mariss Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 (endret) Akkurat nå, KittyNose skrev: Hadde du betalt for å få dobbeltrom på forhånd? I så fall burde du klage hvis du ikke fikk det du betalte for. Ja, har betalt for dobbeltrom Endret 18. august 2019 av mariss
Leo Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 Akkurat nå, mariss skrev: Ja, har betalt for dobbeltrom Da klager du selvfølgelig! 17
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 Det der har jeg opplevd og. Utrolig irriterende. Hater å ligge på trange enkeltrom. Da føler man seg bare enda mer enslig på tur gitt. Jeg la frem problemstillingen her på KG tidligere, men alle mente man måtte gå i resepsjonen og klage. Greia er at det ikke skal være nødvendig å gå og klage. Man skal få dobbeltrommet sitt man har betalt for, helt fra starten av, og dermed basta. Anonymkode: c7d1a...f20 10
Leo Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det der har jeg opplevd og. Utrolig irriterende. Hater å ligge på trange enkeltrom. Da føler man seg bare enda mer enslig på tur gitt. Jeg la frem problemstillingen her på KG tidligere, men alle mente man måtte gå i resepsjonen og klage. Greia er at det ikke skal være nødvendig å gå og klage. Man skal få dobbeltrommet sitt man har betalt for, helt fra starten av, og dermed basta. Anonymkode: c7d1a...f20 Nei, det skal ikke være nødvendig, men når feilen først har skjedd så må man nesten si fra. De hotellansatte kan ikke vite at du sitter der på enkeltrommet ditt og surmuler! 😉 28
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #9 Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, Leo skrev: Nei, det skal ikke være nødvendig, men når feilen først har skjedd så må man nesten si fra. De hotellansatte kan ikke vite at du sitter der på enkeltrommet ditt og surmuler! 😉 Så hvis du bestiller en Ferrari, men de leverer en Fiat så kan de ikke vite at du ble sur ? Anonymkode: c2fd7...502 4
Leo Skrevet 18. august 2019 #10 Skrevet 18. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du bestiller en Ferrari, men de leverer en Fiat så kan de ikke vite at du ble sur ? Anonymkode: c2fd7...502 Ikke hvis det har skjedd en misforståelse og de tror at du har bestilt en Fiat! Og uansett må du jo si fra ellers så blir du jo sittende der med en Fiat til Ferrari-pris. 22
nomore82 Skrevet 18. august 2019 #11 Skrevet 18. august 2019 Selv om man har dobbeltrom så kan man få rom med to senger satt sammen til ei. Veldig greit når en er på tur med kompiser og venninner man ikke er så VEEELDIG god kompis eller venninne med, og da vil trekke sengene fra hverandre. Spørsmålet er hva som ble opplyst om senga når du bestilte rommet. Her pleier det som regel å stå om det er to senger satt sammen eller ei reell dobbeltseng/queen size seng.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #12 Skrevet 18. august 2019 3 minutter siden, nomore82 skrev: Selv om man har dobbeltrom så kan man få rom med to senger satt sammen til ei. Veldig greit når en er på tur med kompiser og venninner man ikke er så VEEELDIG god kompis eller venninne med, og da vil trekke sengene fra hverandre. Spørsmålet er hva som ble opplyst om senga når du bestilte rommet. Her pleier det som regel å stå om det er to senger satt sammen eller ei reell dobbeltseng/queen size seng. Ser i bestillingen at det skulle vært et rom med en dobbeltseng eller to enkeltsenger, så jeg har nok fått feil rom. Men ser ut som hele hotellet er fullbooket, så får neppe bytte rom Anonymkode: 622b8...57b
Leo Skrevet 18. august 2019 #13 Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser i bestillingen at det skulle vært et rom med en dobbeltseng eller to enkeltsenger, så jeg har nok fått feil rom. Men ser ut som hele hotellet er fullbooket, så får neppe bytte rom Anonymkode: 622b8...57b Det vet du ikke før du har spurt! Og hvis du ikke får byttet rom så skal du selvfølgelig ha prisavslag minimum differansen mellom dobbeltrommet du hadde bestilt og enkeltrommet du har fått. Vanskeligere er det ikke. 21
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #14 Skrevet 18. august 2019 Jeg forstår ikke folk som har hemninger mot å klage når det skjer en feil. Alle kan gjøre feil, også hotellansatte. Jeg har klaget mange ganger på rom det har vært feil med. Jeg har også bedt om et annet rom fordi det har vært for mye støy eller et stort tre rett utenfor som har tatt utsikten selv om rommet i seg selv var som bestilt. Jeg har alltid fått et nytt rom. Det verste som kan skje er at man får et nei. Tviler sterkt på at hotellpersonalet blir sure eller legger deg for hat hvis du klager. Tror noen er så uvant med å klage at de blir unødvendig nervøse eller sinte, noe som ikke akkurat styrker dere sak. Ta det som om det er en helt normal ting å be om et bedre rom hvis man ikke er fornøyd, Hotellet ønsker fornøyde gjester og bytter rom hvis det kan gjøre en gjest til fornøyd. Anonymkode: c1969...e64 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #15 Skrevet 18. august 2019 Har jobbet på hotell for noen år siden. Det varierer kanskje litt fra hotell til hotel. Men dersom du bare betaler for 1 pers, så kan du dessverre ikke forvente å få to senger, selv om du kanskje i utgangspunktet valgte dobbeltrom. Du kan vel kalle det en svakhet i bookingsystemet. Legger du inn at du er 1 pers, reduseres nemlig prisen, og du har dermed ikke krav på to senger. Du kan være heldig og få dobbeltrom likevel, dersom hotellet har kapasitet. Men er det fullbooket, får du det du betaler for, nemlig 1 seng. Skjønner at noen kan bli skuffet, men slik var det i alle fall hos oss. Har du derimot betalt for dobbeltrom (pris for 2 senger), og blitt flyttet til enkeltrom, har du selvfølgelig krav på nettopp det, og da er du i din fulle rett til å klage. Anonymkode: c9e6a...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #16 Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet på hotell for noen år siden. Det varierer kanskje litt fra hotell til hotel. Men dersom du bare betaler for 1 pers, så kan du dessverre ikke forvente å få to senger, selv om du kanskje i utgangspunktet valgte dobbeltrom. Du kan vel kalle det en svakhet i bookingsystemet. Legger du inn at du er 1 pers, reduseres nemlig prisen, og du har dermed ikke krav på to senger. Du kan være heldig og få dobbeltrom likevel, dersom hotellet har kapasitet. Men er det fullbooket, får du det du betaler for, nemlig 1 seng. Skjønner at noen kan bli skuffet, men slik var det i alle fall hos oss. Har du derimot betalt for dobbeltrom (pris for 2 senger), og blitt flyttet til enkeltrom, har du selvfølgelig krav på nettopp det, og da er du i din fulle rett til å klage. Anonymkode: c9e6a...6d3 Takk for svar. Jeg betalte for en person, men betalte jo ekstra for å få dobbeltrom. Hadde selvsagt valgt enkeltrom dersom jeg visste at jeg ville få enkeltrom uansett pga prisen Anonymkode: 622b8...57b 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #17 Skrevet 18. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg betalte for en person, men betalte jo ekstra for å få dobbeltrom. Hadde selvsagt valgt enkeltrom dersom jeg visste at jeg ville få enkeltrom uansett pga prisen Anonymkode: 622b8...57b Da synes jeg du skal kontakte resepsjonen og høre om de kan gjøre noe. De ønsker nok fornøyde kunder, så om de kan hjelpe deg, gjør de nok det. Om du ikke får et nytt rom, skal du i alle fall ha reduksjon i pris, dersom du har betalt ekstra for å få dobbeltrom. Anonymkode: c9e6a...6d3 7
Kjetil E Skrevet 19. august 2019 #18 Skrevet 19. august 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet på hotell for noen år siden. Det varierer kanskje litt fra hotell til hotel. Men dersom du bare betaler for 1 pers, så kan du dessverre ikke forvente å få to senger, selv om du kanskje i utgangspunktet valgte dobbeltrom. Du kan vel kalle det en svakhet i bookingsystemet. Legger du inn at du er 1 pers, reduseres nemlig prisen, og du har dermed ikke krav på to senger. Du kan være heldig og få dobbeltrom likevel, dersom hotellet har kapasitet. Men er det fullbooket, får du det du betaler for, nemlig 1 seng. Skjønner at noen kan bli skuffet, men slik var det i alle fall hos oss. Har du derimot betalt for dobbeltrom (pris for 2 senger), og blitt flyttet til enkeltrom, har du selvfølgelig krav på nettopp det, og da er du i din fulle rett til å klage. Anonymkode: c9e6a...6d3 Jeg reiser alene og bruker ofte booking.com Og på mange hoteller kommer mulighetene for å velge både enkelt og dobbelt rom. Og da er prisen på dobbeltrommet dyrere enn på enkeltrommet. Er hotellet helt fullbooket så har jeg en forståelse for at en som reiser alene "kun" for et enkeltrom selv om h*n har bestilt dobbeltrom. Men da må det jo være en selvfølge at hotellet betaler tilbake prisdifferansen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 På Sunday, August 18, 2019 den 20.58, AnonymBruker skrev: Jeg har bestilt et dobbeltrom på et hotell og bestilte dette nettopp i håp om å få en dobbelseng (ja, jeg vet at jeg i prinsippet kunne fått to separate enkeltsenger), men jeg fikk et enkeltrom, altså kun en enkeltseng. Er dette normal praksis? Jeg vurderer nesten å klage Anonymkode: 622b8...57b Når du skulle bestille rommet, så står det vel på nettsidene til hotellet om det er dobbeltseng der eller ikke? Anonymkode: 9f32a...3c8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 Det er et problem jeg ikke kjenner til, som viktig kunde i et par hotellkjeder så kan jeg til og med booke rom når det er fullbooket, og få det rommet jeg ønsker.. På bekostning av andre, som da må få et dårligere rom enn de har bestilt, eller ikke få noe rom i hele tatt. Livet er herlig på topp. 😂 Anonymkode: da2b7...29b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå