AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Jeg ble gravid på spiral og hadde medisinsk abort hjemme igår. Var da 8 uker og 4 dager på vei. Jeg har fulgt instruksjonene til punkt og prikke men sitter her nå og er veldig usikker på om alt har gått som det skal... Jeg tok en kvalmedempende først en halvtime før, deretter en kraftsalve av ulike smertestillende sammen med fire Cytocec-tabletter jeg førte opp i skjeden. Lå stille på sofaen i en time, og merket da tiltakende murring og smerte. Smerten tiltok kraftig den neste timen og de neste to timene ble det så grusomt at jeg måtte ta den ekstra Oxynorm-pillen de hadde sendt med. Denne tok da heldigvis resten. Tre timer etter at jeg førte inn pillene begynte så blødningene. Det kom litt i rykk og napp og i lite større doser enn vanlig menstrasjon, men ikke sånn at måtte jeg sitte på toalettet hele tiden. Det var noen klumper som så ut som koagulert blod, men ikke veldig mye. Toalettvannet ble jo rødt, så jeg så ikke alt som foregitt der. Ved et tidspunkt hørte jeg et lite plopp, men jeg vet ikke hvor stort dette var. Dagen etter - idag - har jeg blødd, men ikke smerter. Har hatt en del blodig slim, ingen klumper. Jeg vil si blodmengden er som en normal menstruasjon, kanskje litt mer. Jeg pleier jo å bruke tampong og ikke bind, så jeg merker det er vanskeligere å sammenlikne. Det føles kanskje bare som om det er mer når det kommer i bind. Når jeg leser/hører om medisinsk abort får jeg inntrykk av at det skal komme mye klumper, og noen snakker t.o.m. at de skjønte når de aborterte og selve embryo kom ut. Er det vanlig? Leste meg opp til at det nå skulle vært omtrent 1,5-2 cm eller kanskje et bringebær, og da burde man kanskje merke det? Snakket med sykepleier på tlf og ifølge henne er det ingen normal oppfølgingstime. De pleier heller ikke å sjekke om man er i tvil, man skal liksom bare gå og vente og ta en test etter fire uker. Synes det er litt slitsomt. Hun sa også at man kan ta en ny runde med piller og det har jeg jo ikke lyst til... Hva er deres erfaringer? Anonymkode: 1e0f5...a47
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Har tatt abort denne uken. Fikk første pille mandag, så fikk jeg litt blod tirsdagskveld, fullførte onsdagen og da var det over på noen timer. hadde over gjennom snittet mensensmerter ut i fra det jeg pleier å ha. Hadde også en del blodklumper men ikke i nærheten av slik som det blir fremstilt, nå har jeg vanlig mensen. Blodet er litt mer slimete enn vanlig! har levd helt normalt, jobb, trening , familieliv kunne jeg valgt hadde jeg tatt kirurgisk abort da det høres ikke så dramatisk ut. Men trodde medisinsk abort skulle være enda mer dramatisk mtp måten det blir fremstilt på. Anonymkode: 09762...731 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #3 Skrevet 18. oktober 2019 For min del var det ikke særlig klumper, unntatt akkurat da embryoet kom ut i et bind og da en større klump gled ut i toalettet eller mye smerter og pressing (beklager detaljene). Jeg slet så mye med hele prosessen at det tok to uker og til sammen tre runder på sykehuset fulgt av hver sin runde cytotec. Anonymkode: 21a27...830 1
Apekatten Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg blødde utrolig mye, og det kom ut en stor klump. Jeg trodde alt var ute, men dagene etterpå fikk jeg sterke smerter. Jeg ringte sykehuset, og de ba meg komme med en gang. Det viste seg at jeg hadde en del rester, så jeg ble lagt i narkose og fikk utført utskrapning. Vær obs på smerter og feber etter aborten.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 Regner med du fikk fjernet spiralen før du gjennomførte aborten? Så ikke at du hadde skrevet noe om det. Anonymkode: 56e60...117
Patriotpaula Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 (endret) Jeg satt cytotectablettene i 10-tiden på formiddagen. Kom ikke en dråpe blod før i 20-tiden, men da kom til gjengjeld alt av svangerskapsprodukter ut samtidig. Hadde enorme smerter gjennom dagen (som bare økte på gjennom dagen) som jeg ikke klarte å lindre med Paralgin forte som jeg hadde fått med. Dette var en MA og aborten ble veldig traumatisk for meg fordi det drøyde så veldig ut og pga kraftige smerter. Blødde mer eller mindre i seks uker etterpå. Var på UL kun noen dager etter aborten for å se om det var tomt inni der, det var det. Gjennomførte aborten dagen jeg skulle ha vært 8+5. De første 2-3 ukene blødde jeg mindre enn ved en vanlig menstruasjon, men likevel litt vanskelig å sammenligne siden jeg vanligvis bruker tampong. Endret 18. oktober 2019 av Patriotpaula
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #7 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg gjorde medisinsk abort på sykehuset, men hadde samme opplevelse som deg at det ikke kom noe annet en "mensenblod", lite klumper. Kom noe veldig smått koagulert blod som en sykepleier kom og så på, og hun mente at "det var det" at det hadde kommet noe i do uten at jeg merket det, da hadde jeg vært der i 10 timer, og fått to runder med Cytotec. Reiste hjem, hadde ingen smerter. Blødde litt, men ikke mye. Så fem dager etter at jeg hadde vært på sykehuset fikk jeg litt smerter i underlivet, og gikk på toalettet, da kom plutselig fosteret ut var helt uforberedt på det, og syntes hele opplevelsen var fæl! Anonymkode: 9fa15...741
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå