Gå til innhold

Når man ikke orker datingsider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en voksen dame som har vært singel et par år. Har prøvd mange datingsider, men det har ikke fungert. Nå er jeg så lei av å være på datingsider at jeg har tatt meg en pause. Og det er så utrolig deilig å slippe å være på disse sidene! Føler meg både lettere, friere og gladere nå. Men problemet er at jeg har veldig lyst til å finne en kjæreste, og det skjer jo ikke noe hvis jeg ikke er på disse sidene. Jeg har ikke noe stort nettverk, kjenner mest damer (venninner) og jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Så hvordan kan jeg eventuelt treffe menn uten å gå på disse datingsidene? Har noen god erfaring med å prøve noen andre arenaer for å treffe noen?

Anonymkode: 01fa6...60c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kan treffe menn hvor som helst, treningssenter, klatreklubb, eller hva som helst.

Jeg har også kjent meg mettet av dating sider, synest det hele ble veldig off.

Anonymkode: 3af6a...e10

• Liker 6
Skrevet

Nå får du masse forslag om fjellturer, bare vent og se 😀

Jeg tror ærlig talt datingsider er mest realistisk for voksne. De fleste på din alder er i forhold, har barn og er opptatt. Voksne folk deltar heller ikke på så mange aktiviteter som de yngre. Det er ikke så lett å finne de som er ledige, og finne en naturlig måte å bli kjent på. 

Det eneste jeg kan komme på er festivaler, men nå nærmer vel festivalsesongen seg slutten for i år. 

Anonymkode: 902a4...c9d

• Liker 2
Skrevet

Gå ut i gaten, lat som du mister boken din... Se hvem som plukker den opp og sier ''Hei du mistet boka di''

love at first sight

Anonymkode: 67569...9de

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg ikke var på datingsider, hadde jeg prøvd enten speed-dating eller dansekurs. 

Anonymkode: 05b1f...8d6

• Liker 1
Skrevet

du må vise din tilgjengelighet ute i verden. Noe som eksepsjonelt få damer gjør, men hvis du begynner med det kommer tilbudene til å komme inn. Altså se menn (som du finner attraktiv) i øynene, smil, verbal flørting etc. Uten signaler kommer ikke de til å forstå hvor de står med deg.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Stiigen skrev:

...se menn (som du finner attraktiv) i øynene, smil, verbal flørting etc. Uten signaler kommer ikke de til å forstå hvor de står med deg.

Det er jo greit nok, men mange av de mennene som kommer med tilbud, vil være interessert i noe uforpliktende. 

• Liker 3
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo greit nok, men mange av de mennene som kommer med tilbud, vil være interessert i noe uforpliktende. 

Da sier en nei og går videre med en gang. Synest det er sånn over alt.

Skrevet
42 minutter siden, Stiigen skrev:

du må vise din tilgjengelighet ute i verden. Noe som eksepsjonelt få damer gjør, men hvis du begynner med det kommer tilbudene til å komme inn. Altså se menn (som du finner attraktiv) i øynene, smil, verbal flørting etc. Uten signaler kommer ikke de til å forstå hvor de står med deg.

Du har 100% rett. 

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det? 

Skrevet

Møtte kjæresten på jobb😊

Anonymkode: d298d...c24

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sier en nei og går videre med en gang. Synest det er sånn over alt.

Du tror de sier det rett ut? :)

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvordan vet du det? 

De fleste er ikke interessert i forhold. Høres jo fint ut med kjæreste, men det krever sitt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste er ikke interessert i forhold. Høres jo fint ut med kjæreste, men det krever sitt. 

Ja, selvfølgelig krever det sitt. Det er derfor jeg er singel. Men blir forholdsvis ofte bedt ut på date. Det er alltid jeg som må si at jeg ikke er interessert i noe langvarig. Er man blid og imøtekommende så er det ikke så vanskelig å få kontakt med noen. Liker man small talk så blir det ganske lett. Var på kaffebar i går, og takket fir kaffen før jeg gikk tilbake til kontoret. Det var liksom alt som skulle til. Ble bedt på date. Men en må ikke være så redd.... Det er menn over alt. Alt som skal til er å være litt åpen mot andre, og å være seg selv. Det skal ikke så mye til. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Stiigen skrev:

Godt poeng... d hørtes spennende ut. D er langt utafor min komfort sone. Har aldri turt å smile og si hei jeg syns er kjekk helt tilfeldig... blir de ikke skremt? At du blir litt for inngående?? Så var d om de var opptatt eller ledig da. D er vanskelig å se 

Skrevet

Jeg er også lei av datingsider og har slettet eller er ikke aktiv på de fleste.

Må bare kommentere det med å vise at man er tilgjengelig. De fleste menn gjør heller ikke det og søker ikke øyekontakt. For meg som er sjenert så blir det en stor terskel å skulle drive og flørte med utilgjengelige menn.

Tror man har større sjanse for å treffe noen gjennom en aktivitet, på jobb eller gjennom nettverket sitt. De fleste nordmenn er såpass introverte at det ikke vil falle seg naturlig å flørte mens man venter på bussen for eksempel.

• Liker 4
Skrevet

Ja hvis en har nettverk... d har ikke jeg🙈

Skrevet

Det er vanskelig, men jeg har opplevd litt flørting på festivaler der folk slapper av, drikker øl og hører musikk. 

Og på steder ala Latter i Oslo. Litt drikke i baren før en forestilling, kan være et fint sted å komme i prat med folk. Der er ikke folk primært for å sjekke opp og bli sjekket. Det tror jeg er en viktig forskjell.

Anonymkode: 69dd6...6b6

Skrevet
På Sunday, August 18, 2019 den 18.21, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen dame som har vært singel et par år. Har prøvd mange datingsider, men det har ikke fungert. Nå er jeg så lei av å være på datingsider at jeg har tatt meg en pause. Og det er så utrolig deilig å slippe å være på disse sidene! Føler meg både lettere, friere og gladere nå. Men problemet er at jeg har veldig lyst til å finne en kjæreste, og det skjer jo ikke noe hvis jeg ikke er på disse sidene. Jeg har ikke noe stort nettverk, kjenner mest damer (venninner) og jobber på en kvinnedominert arbeidsplass. Så hvordan kan jeg eventuelt treffe menn uten å gå på disse datingsidene? Har noen god erfaring med å prøve noen andre arenaer for å treffe noen?

Anonymkode: 01fa6...60c

Hvordan tror du egentlig at folk møtte hverandre FØR opprettelsen av Internett og dating-sider da? 

Anonymkode: 43d2c...96e

Skrevet
På 18.8.2019 den 21.48, SoWhat? skrev:

Ja, selvfølgelig krever det sitt. Det er derfor jeg er singel. Men blir forholdsvis ofte bedt ut på date. Det er alltid jeg som må si at jeg ikke er interessert i noe langvarig. Er man blid og imøtekommende så er det ikke så vanskelig å få kontakt med noen. Liker man small talk så blir det ganske lett. Var på kaffebar i går, og takket fir kaffen før jeg gikk tilbake til kontoret. Det var liksom alt som skulle til. Ble bedt på date. Men en må ikke være så redd.... Det er menn over alt. Alt som skal til er å være litt åpen mot andre, og å være seg selv. Det skal ikke så mye til. 

Gikk inn i tråden fordi jeg er en av dem som ikke orker datingsider og håpet det var noen gode råd her, ble litt opphengt i ditt svar. Det er fint at dette funker for deg, men da regner jeg med du er ganske pen å se på også. Selv kunne jeg takket både for kaffen, teen, vinen, maten og alt mulig annet rart hver dag resten av mitt liv, uten at jeg hadde fått en date ut av det. Jeg er rett og slett ikke pen nok, menn blir ikke interessert i meg før de blir kjent med meg, så litt overfladisk snakk er absolutt ikke alt som skal til. Jeg må bevise til gangs at jeg er både morsom og interessant før noen biter på agnet. Så sikkert et godt råd for de som har riktig utseende, men for oss andre funker det ikke.

Anonymkode: 8e734...466

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...