Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt et fint svangeskap med minimalt med plager helt til nå. Er i uke 35 og føler meg skikkelig rar i kroppen, veksler mellom og være kvalm, ha vondt i magen, kynnere og følelsen av å være svimmel. Klarer ikke sitte skikkelig pga baby legger seg opp i ribbeina og det svir av smerte. Tørr hoster og løper ofte på do med hyppig avføring.

jeg har stor tro på at dette vil gi seg når magen synker (når er dette?) men hva skal jeg gjøre for å holde ut frem til permisjon og fødsel? 

Noen som har kjerringråd til meg?

Anonymkode: 7c7fa...6cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var litt mye på en gang til å bare kulen helt syntes jeg, er på ingen måte noen ekspert, men kvalmen kombinert med at du er svimmel hørtes ikke helt bra ut. Kan det være tegn på svangerskapsforgiftning? Jeg ville ringt føden og hørt iallfall. Ift vondt i ribbena så pleier jeg å ligge mest mulig utstrakt med overkroppen 

Anonymkode: 4e8ca...d48

Skrevet

Jeg opplevde selv akutt dårlig allmenntilstand i uke 35. Svimmel, hodepine, forvirring, og alt ble bare rart. Alt var fint med meg, men fikk sykmelding de siste 2 ukene.

Hadde jeg hatt alt det du beskriver, ville jeg nok tatt en telefon til føden. Jeg hadde hyppig avføring tidlig i fødselsforløpet til termin. Det var vell kvelden før fødselen starta.

Anonymkode: 3aec7...143

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt et fint svangeskap med minimalt med plager helt til nå. Er i uke 35 og føler meg skikkelig rar i kroppen, veksler mellom og være kvalm, ha vondt i magen, kynnere og følelsen av å være svimmel. Klarer ikke sitte skikkelig pga baby legger seg opp i ribbeina og det svir av smerte. Tørr hoster og løper ofte på do med hyppig avføring.

jeg har stor tro på at dette vil gi seg når magen synker (når er dette?) men hva skal jeg gjøre for å holde ut frem til permisjon og fødsel? 

Noen som har kjerringråd til meg?

Jeg plagdes med mye av det samme, dessverre er det mye ubehag i tredje trimester. Babyen tar stor plass og man blir lett kvalm og får fordøyelsesplager fordi livmoren presser på organene. Svimmelhetsfølelsen kan komme av jernmangel, eventuelt lavt blodtrykk. Kynnere er vanlig mot slutten og i utgangspunktet en bra ting siden livmoren trener seg opp til fødsel. Plages du veldig med hyppig avføring som i tillegg er løs kan du ta en tablett imodium så roer det seg nok ned. Magen synker rundt uke 36, hodet kan også feste seg da, eventuelt nærmere termin. 

Hold ut, det er snart over 🙂

Skrevet

Takk for råd damer! 

Mistenker ikke svangerskapsforgiftning da jeg var hos jordmor sist uke med urinprøve som var fin. Men skal være obs! 

Kjenner meg igjen i «akutt» dårlig almenntilstand, for det kom veldig brått på alt på en gang her. 

Jeg skal prøve å komme meg på jobb de neste dagene å se hvordan det går. Terskelen for å ringe legen å be om sykemelding har aldri vært lavere en nå kjenner jeg 😰

ts

Skrevet

Den siste tiden er for mange veldig tung. Ikke så mye man kan gjøre annet enn å holde ut og prøve å gjøre tilværelsen mest mulig levelig. ❤️ 

Og selvfølgelig ta kontakt med føden/jordmor dersom man er usikker. 

Lykke til med de siste ukene. ❤️

Skrevet

Sånn var jeg med alle mine tre de siste ukene. Følte meg rett og slett syk. 

Anonymkode: 402ef...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...