AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Hei, er det noen her inne som vet hvordan man går frem for å få dekket tannlege pga. Ptsd? Har forstått det sånn at man må kontakte en tannlege som så melder inn behovet. Personen det gjelder har svært dårlig tannhelse, men klarer ikke å gå til tannlegen. Tidligere problemer med tenner har blitt løst gjennom å ta det på sykehuset, når det blir så ille at det kan tas akutt der ( i narkose tror jeg). Ingen reparasjon av tenner, kun trukket og ikke erstattet med implantater. Vedkommende har ikke overskudd til å finne ut av dette selv, så derfor vil jeg gjerne bidra med informasjon hvis jeg kan det😊 Kan man få tannbehandling i narkose andre steder enn sykehuset? Og kan man få satt inn implantater i narkose? Anonymkode: 2b463...e91
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Du får ikke dekket tannlege på bakgrunn av ptsd. Det du derimot har mulighet til er å søkes til TOO-teamet (Tortur,overgrep og odontofobi). De vil hjelpe personen å komme over tannlegeskrekken. Anonymkode: dc371...ed1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Punkt 14 kan komme til anvendelse, ts: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din Anonymkode: b23ec...bbe
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke dekket tannlege på bakgrunn av ptsd. Det du derimot har mulighet til er å søkes til TOO-teamet (Tortur,overgrep og odontofobi). De vil hjelpe personen å komme over tannlegeskrekken. Anonymkode: dc371...ed1 Takk for tipset! Har sett på tilbudet og vet at personen tilhører flere av gruppene de er ment å hjelpe. Ringer dit imorgen😊 Anonymkode: 2b463...e91
AnonymBruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Punkt 14 kan komme til anvendelse, ts: https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/hvem-betaler-tannlegeregningen-din Anonymkode: b23ec...bbe Ja det tror jeg absolutt😊 Takk for tipset! Anonymkode: 2b463...e91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå