Gå til innhold

Hva vil han? Ghoster han?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mye tekst, men visste ikke hvordan jeg skulle få det mindre.. 

Møtte en gutt som jeg nå har hatt kontakt med i over 4 mnd. Vi snappet noen uker før vi gikk på 1.date. Vi gikk på noen dates som var veldig koselige og vi fikk pratet mye. Jeg følte det har vært veldig bra kjemi og jeg fikk ofte snapper av han med «jeg har så lyst til å møte deg», «føler jeg kan være meg selv med deg», «savner deg» osv.. Og på en date sa han til meg at han likte meg veldig godt og fikk etterhvert mer intimkonsert. Han har alltid vært veldig «på», sendt masse snapper, hjerter og har spurt om å møtes igjen. Jeg fikk følelser for han fort, men prøvde å ikke mase/gå fort frem for å skremme han bort. Men var tydelig på at jeg likte han og tok også en del kontakt. 

Plutselig begynte han å ta mindre kontakt og jeg merket han virket mindre interessert. Spurte han på neste date der han sa han «bare ville være venner». 

Ukene etterpå snappet vi en del og en dag spurte han om jeg ville komme på fest hos han å være over. Det avlyste han kvelden før. Så fant vi ny dag, som han også avlyste.. så fant vi enda en dag og han skrev «håper vi får det til nå» osv.. Men han avlyste pga han ble syk (noe det virket som han ble). 

Sa til han at han måtte si ifra til meg om han ikke ville møtes/ha kontakt fordi det virker sånn.. Men da svarer han bare «jeg digger å være med deg og vil ha kontakt».

Nå er han frisk og dette er 3 uker siden nå, UTEN at han har spurt om å møtes igjen. Tenker det er han tur pga han avlyste. Vi snapper fortsatt (varierende i mengde), men mest tørrsnapping, randome samtaler eller bare streak. 

Jeg blir så frustrert. Jeg skjønner at han mest sannsynlig ikke er interessert, men savner den kjemien vi hadde i starten fordi det var så bra (noe han også ga uttrykk for). 

Prøver å sende lite snaps for å ikke mase nå, men når han ikke har sendt på en hel dag så klarer jeg ikke å la være å sende noe... Vet ikke om jeg skal slutte å ta kontakt eller om jeg skal fortsette å snappe.. Redd for at han tenker jeg ikke er interessert pga jeg ikke tar kontakt liksom. Blir så usikker. 

NB! Han virker heller ikke som en fuckboy, men man vet jo aldri. Rolig, koselig type som jobber i barnehage. Tok hele 6 dater før vi i det hele tatt hoocka også.. 

Hadde vært fint med noen tips. Helst ikke frekke kommentarer takk! 

Anonymkode: 974d7...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare være venner er da ganske klart og tydelig?

Anonymkode: 4a291...136

• Liker 4
Skrevet

Tror du bare skal droppe kontakt. Skjønner at han sjarmerte deg, og godt mulig han var begeistra også, men iblant fisler ting ut.

• Liker 3
Skrevet

Jaa enig i det. Er kanskje bare jeg som har vanskelig for å godta det. Men han har i ettertid også spurt om å møtes og i tillegg sendt en del god natt mld med hjerte osv.. og da blir jeg forvirret.. men han mener kanskje det bare som venner da.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare være venner er da ganske klart og tydelig?

Jaa enig i det. Er kanskje bare jeg som har vanskelig for å godta det. Men han har i ettertid også spurt om å møtes og i tillegg sendt en del god natt mld med hjerte osv.. og da blir jeg forvirret.. men han mener kanskje det bare som venner da.

Skrevet

Hvis han har spurt om å møtes, men ikke er konkret (eller stadig avlyser), vil han ikke møtes, desverre. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis han har spurt om å møtes, men ikke er konkret (eller stadig avlyser), vil han ikke møtes, desverre. 

For noe tull... ikke rart folk blir usikre på andre. Er han ikke interessert burde han i utgangspunktet ikke bli med på avtaler for så å avlyse... ordentlig usexy og lite mandig for min del. Klar og tydelig er første bud... vase rundt i tåka blir en lei av

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jaa.. han vil nok ikke det. Og jeg vet jo det innerst inne. Er litt usikker på om jeg da skal fortsette å snappe med han eller bare reade/ikke svare. 

Skrevet
Akkurat nå, Bente1234 skrev:

For noe tull... ikke rart folk blir usikre på andre. Er han ikke interessert burde han i utgangspunktet ikke bli med på avtaler for så å avlyse... ordentlig usexy og lite mandig for min del. Klar og tydelig er første bud... vase rundt i tåka blir en lei av

Jeg spurte han jo i tillegg MANGE ganger om han egentlig ville.. der jeg fikk positivt svar.. så hadde jo satt pris på et klart og tydelig svar ja! Blir jo sykt skuffa og lei meg av det. 

Skrevet
2 minutter siden, IDR skrev:

Jaa.. han vil nok ikke det. Og jeg vet jo det innerst inne. Er litt usikker på om jeg da skal fortsette å snappe med han eller bare reade/ikke svare. 

Hvis du synes det er gøy å snappe, vel vitende om at dere sannsynligvis ikke møtes, fortsetter du, hvis ikke kutter du ham ut og fokuserer på folk som vil møtes live. 

Skrevet
1 minutt siden, IDR skrev:

Jeg spurte han jo i tillegg MANGE ganger om han egentlig ville.. der jeg fikk positivt svar.. så hadde jo satt pris på et klart og tydelig svar ja! Blir jo sykt skuffa og lei meg av det. 

Se på hva folk gjør, ikke hva de sier. Folk flest har tid til å møtes i løpet av, la oss si, to ukers tid. Mulig unntak for ferie. Men menn som er interesserte og normalt modige, sørger for å treffes, raskt. De vet at du ellers kan plukkes opp av noen andre. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Bente1234 skrev:

Vasete oppførsel er egentlig et ganske tydelig språk, om at man enten har et vasete hode eller er feig som ikke avviser direkte. Liker man ikke den typen behandling, må man trekke seg ut, og være helt konsekvent. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du synes det er gøy å snappe, vel vitende om at dere sannsynligvis ikke møtes, fortsetter du, hvis ikke kutter du ham ut og fokuserer på folk som vil møtes live. 

Det høres fryktelig enkelt ut for deg. Det er ikke det når man treffer en ny får noen små følelser og blir tiltrukket og så blir du ghostet. Er ikke bare å skru av følelses knappen da og gå videre. Man lurer jo på hva skjedde? Gjorde jeg noe eller sa noe galt? . D er da helt mennskelig for meg å reagere med å bli lei seg og såret selv om det var nytt for man er jo på date for å bli kjent med noen og skape bånd som plutselig blir revet av. Ikke bare lett   å si til seg selv. Pytt sann en ghost.. next... jeg blir mer og mer skeptisk til nye bekjentskaper pga dette. Er det noen vits å legge noe i det hvis det er stor sjans for å bli ghostet 2 måneder senere. Man kan føle at ting er så bra men også ha i bak hodet at det kanskje ikke betyr en dritt for han som det gjør for meg og at i morgen svarer han kanskje ikke lengre. Ikke rart folk er usikre. Så fra å se lite positivt i ting så må en jo finne en måte å takle sånt. For dette fenomenet er kommet for å bli. Slik jeg ser det er å vær litt kald og ikke legg så mye i nye bekjentskaper før dere kommer så langt at man bruker mer tid med hver andre enn alene. Da kan det jo hende at du unngår ghosting men ingen garanti da heller. Jeg sa d hørtes enkelt ut for deg jeg siterte men forstår nå etter å ha lagt ut hva jeg tenker at du kanskje har kommet lengre enn meg og lært deg å takle avvisning og ghosting på en effektiv måte. Beklager at jeg var litt krass i begynnelsen. Men har forståelse for de som trodde this is it ... og så sitter man igjen som ett ? plutselig. 

Anonymkode: fa44c...fd6

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg liker jo å snappe med han.. men det tar også en del energi av meg. På en annen side syns jeg det også er vanskelig å kutte kontakt pga jeg liker han veldig godt. (Meeen tenker jo også at jeg fortjener bedre).. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres fryktelig enkelt ut for deg. Det er ikke det når man treffer en ny får noen små følelser og blir tiltrukket og så blir du ghostet. Er ikke bare å skru av følelses knappen da og gå videre. Man lurer jo på hva skjedde? Gjorde jeg noe eller sa noe galt? . D er da helt mennskelig for meg å reagere med å bli lei seg og såret selv om det var nytt for man er jo på date for å bli kjent med noen og skape bånd som plutselig blir revet av. Ikke bare lett   å si til seg selv. Pytt sann en ghost.. next... jeg blir mer og mer skeptisk til nye bekjentskaper pga dette. Er det noen vits å legge noe i det hvis det er stor sjans for å bli ghostet 2 måneder senere. Man kan føle at ting er så bra men også ha i bak hodet at det kanskje ikke betyr en dritt for han som det gjør for meg og at i morgen svarer han kanskje ikke lengre. Ikke rart folk er usikre. Så fra å se lite positivt i ting så må en jo finne en måte å takle sånt. For dette fenomenet er kommet for å bli. Slik jeg ser det er å vær litt kald og ikke legg så mye i nye bekjentskaper før dere kommer så langt at man bruker mer tid med hver andre enn alene. Da kan det jo hende at du unngår ghosting men ingen garanti da heller. Jeg sa d hørtes enkelt ut for deg jeg siterte men forstår nå etter å ha lagt ut hva jeg tenker at du kanskje har kommet lengre enn meg og lært deg å takle avvisning og ghosting på en effektiv måte. Beklager at jeg var litt krass i begynnelsen. Men har forståelse for de som trodde this is it ... og så sitter man igjen som ett ? plutselig. 

Bra svar! Følte meg veldig forstått her.

Men jaa.. jeg syns det er vanskelig å bare avslutte ting nå når jeg har så mange spørsmål og i tillegg har følelser for han. Det er ikke så enkelt som å bare si det. Kunne ønske jeg også hadde litt bedre evne til å takle ghosting på en effektiv måte! 

Skrevet

Det er ikke fryktelig enkelt for meg, eller de fleste. 

Havna nylig i et textationship med en fyr som jeg hadde møtt, fått kjemi med og blitt betatt av. Det var ganske heftig over nett etterpå, i tillegg til hans lovnader om at vi skulle møtes snart, han påsto at vi var i et forhold og "såklart vi møtes snart" etc. Han fikk meg til å smile og å komme, og jeg hadde begynt å se for meg at jeg møtte vennene hans. Samtidig var det noe som snek seg fram at denne mannen kanskje er konfliktsky. For hvor vanskelig er det å avtale at vi møtes på x dato, liksom. 

Det var veldig vanskelig, for han betød noe for meg, jeg hadde tom fortalt søstera mi at jeg hadde møtt ham, men etter at han kom hjem fra ferie og ikke tok noe aktivt initiativ til å møtes, bare kutta jeg ham ut og begynte å snakke med andre over nett.

En av dem jeg kom i snakk med etterpå, er han jeg dater (live) nå! En helt annen type mann. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke fryktelig enkelt for meg, eller de fleste. 

Havna nylig i et textationship med en fyr som jeg hadde møtt, fått kjemi med og blitt betatt av. Det var ganske heftig over nett etterpå, i tillegg til hans lovnader om at vi skulle møtes snart, han påsto at vi var i et forhold og "såklart vi møtes snart" etc. Han fikk meg til å smile og å komme, og jeg hadde begynt å se for meg at jeg møtte vennene hans. Samtidig var det noe som snek seg fram at denne mannen kanskje er konfliktsky. For hvor vanskelig er det å avtale at vi møtes på x dato, liksom. 

Det var veldig vanskelig, for han betød noe for meg, jeg hadde tom fortalt søstera mi at jeg hadde møtt ham, men etter at han kom hjem fra ferie og ikke tok noe aktivt initiativ til å møtes, bare kutta jeg ham ut og begynte å snakke med andre over nett.

En av dem jeg kom i snakk med etterpå, er han jeg dater (live) nå! En helt annen type mann. 

Har tenkt på at jeg skulle ha kuttet han ut selv, men syns det er så vanskelig når han faktisk betyr noe for meg og jeg har følelser for han.. Så syns det er bra gjort at du valgte å kutte han ut. Kanskje det er det som skal til for at jeg skal «gå videre».. Jeg vet ikke og er usikker på om det er riktig men bare reflekterer rundt ;)

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, IDR skrev:

Bra svar! Følte meg veldig forstått her.

Men jaa.. jeg syns det er vanskelig å bare avslutte ting nå når jeg har så mange spørsmål og i tillegg har følelser for han. Det er ikke så enkelt som å bare si det. Kunne ønske jeg også hadde litt bedre evne til å takle ghosting på en effektiv måte! 

Jeg gikk over en del mulige svar i hodet mitt, da jeg lurte på hva som skjedde med min tidligere date:

1. Han har følelser, men takler det ikke/har angst etc.

2. Han hadde en del følelser, men de fisla ut. 

3. Han lever et kaotisk/for travelt liv, har ikke tid til forhold 

4. Alt er egentlig kødd/totalt uforpliktende for ham. Han er barnslig. 

Etc 

Til slutt fant jeg ut at jeg ikke var interessert i å grave for å finne ut akkurat hvilken grunn det var. Mangelen på det konkrete sa meg nok, nemlig at vi ikke hadde noen framtid sammen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...