Gå til innhold

P-stav og blødninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

For ca 2 uker siden fikk jeg satt inn p-stav. Etter den første uken begynte jeg å småblø litt, og har nå fått ordentlig mensen. Mensen har altså nå vart i snart over en uke, noe som er veldig uvanlig for meg da jeg vanligvis bare blør 3-4 dager. Dette er utrolig irriterende og jeg begynner å bli redd for at det ikke går over. Såvidt begynt å angre på å at jeg fikk den satt inn:(

Er det noen som har lignende erfaringer eller noen råd? Vet noen sier man skal vente minst 3 måneder før man bytter, men det virker veldig lenge. Har aldri gått på hormonell prevansjon før om det er relevant.

Anonymkode: d69e1...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor settes staven? 

Anonymkode: 4128f...2d4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor settes staven? 

Anonymkode: 4128f...2d4

Under huden i armen

Skrevet

Hadde heller aldri gått på hormonell prevensjon. Satte inn å-stav. Blødde så og si ett år i strekk. Gav opp...tok den ut. 

Skrevet
8 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Hadde heller aldri gått på hormonell prevensjon. Satte inn å-stav. Blødde så og si ett år i strekk. Gav opp...tok den ut. 

Hvorfor ventet du så lenge med å ta den ut?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ventet du så lenge med å ta den ut?

Fordi det tok litt tid å vende seg til, det gikk litt i rykk og napp. Blødde ikke som en foss hele tiden, men det var alltids noe mer enn vanlig utflod. Så valgte å se det an. Var skikkelig styr å få satt den inn også. Så da jeg skulle ta den ut ville jeg være helt sikker.

Skrevet

Blødde nesten konstant bare med en dags pauser innimellom i fire måneder, men har nå gitt seg helt, så føler det er verdt det nå

Anonymkode: 67aa3...26c

Skrevet

Jeg gikk på p-sprøyte 10 år før jeg prøvde p-staven. Var vant til småblødninger ca hver tredje måned. 
På p-staven blødde jeg konstant ca 7 måneder før jeg ga opp å fjernet den. 

Anonymkode: 8c830...9ba

Skrevet
På 18.8.2019 den 9.43, GjestSiden2006 skrev:

Fordi det tok litt tid å vende seg til, det gikk litt i rykk og napp. Blødde ikke som en foss hele tiden, men det var alltids noe mer enn vanlig utflod. Så valgte å se det an. Var skikkelig styr å få satt den inn også. Så da jeg skulle ta den ut ville jeg være helt sikker.

Skjønner hva du mener siden det er slik jeg har det nå. Blødningene gav seg, men det er fortsatt mer enn bare vanlig utflod. Får av en eller annen grunn menslignende kramper. Om dette ikke gir seg om ett par uker så vurderer jeg å ta den ut og bytte til noe annet.

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...