Gå til innhold

Facebook, dating og hjerter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Ny bruker, jente 27. 

Har et spørsmål til dere som mulig har opplevd det samme, for jeg har store problemer med å forstå en mann jeg er begynt å bli interessert i.

Han liker alt jeg legger ut på min facebook med hjerter, noe han ikke gjør til sine beste venninner og kamerater, da vi har dem som felles venner og jeg stusset litt over det. Kommenterer jeg noe på hans facebook-side, så gir han det et hjertelikes, uansett hva jeg skriver,- selv om han ikke tar seg bryet med å svare andre sine kommentarer eller like dem på noen måte. Men han tar lite kontakt på messenger, de gangene det skjer er det mye hjerter der også. Han har kysset meg en gang, men veldig tilbakeholden da vi møttes igjen. Han er en flott fyr, og enetlig bør jeg jo bare spørre han, men er litt sjenert og vil ikke utsette meg for noe "lureri" om det er det han holder på med. Håper noen kan gi meg erfaringer, meninger de måtte ha! Tusen takk 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært borti det samme. Måtte lære meg å forstå meg på den sosiale medier kulturen. Men noen poster hjerter til alle. Jeg har også fått hjerter men det betyr ikke at det er noen jeg dater eller er kjæreste med.

Anonymkode: 0fdc1...428

Skrevet

Noen skriver hjerter til alle og mener ikke noe spesielt med det. Andre er mer tilbakeholdne og bruker hjerter mer bevisst. Antagelig er det for å gi en tilbakemelding til deg. 

Anonymkode: 23ea9...a01

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen skriver hjerter til alle og mener ikke noe spesielt med det. Andre er mer tilbakeholdne og bruker hjerter mer bevisst. Antagelig er det for å gi en tilbakemelding til deg. 

Takk for svar :) Hva slags tilbakemelding? han er ikke den typen som hjerter innlegg, med mindre det er til sin mor. Så er derfor jeg føler at jeg kanskje er litt spesiell for han, men han viser ikke det så mye utenom disse hjertene. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo spesifikt at han ikke gjør det til noen andre, da. 

Kanskje du bør være litt mer frempå? :) kanskje han er litt sjenert han også, hvis han ikke tar så mye tak når dere møtes? :)

Anonymkode: c38a7...764

Skrevet
3 minutter siden, Just6days skrev:

Takk for svar :) Hva slags tilbakemelding? han er ikke den typen som hjerter innlegg, med mindre det er til sin mor. Så er derfor jeg føler at jeg kanskje er litt spesiell for han, men han viser ikke det så mye utenom disse hjertene. 

Jeg tenker at han vil vise deg at han liker deg og det du legger ut. Det er en tydelig tilbakemelding. Kan hende han ikke mener kjærlighet med det, men det er garantert positivt. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver jo spesifikt at han ikke gjør det til noen andre, da. 

Kanskje du bør være litt mer frempå? :) kanskje han er litt sjenert han også, hvis han ikke tar så mye tak når dere møtes? :)

Anonymkode: c38a7...764

takk for svar :) vil gjerne det, men jeg er elendig til flørting, og tror ikke han er så mye bedre. jeg er også veldig redd for avvisning, og at han kanskje bruker disse hjertene til å sjarmere meg til noe som kanskje vil såre meg. har blitt brent endel ganger før. Tenkte om noen hadde opplevd dette med en mann før, for jeg er den som gir hjerter til gode venner og familie på ting, og tenker kanskje at han vil være venn. men er mange jenter som kommenterer hos han, og kun jeg får hjerte av han, så blir nesten at han viser alle på sin Fb at her er det noe spesielt? Eller så henger jeg meg formye opp i det og tar feil

Skrevet

Det der kan være tricky. Jeg sendte mye «😘» og «💕» til han jeg datet, uskyldig flørting fra min side. Han hadde tolket det som at jeg var forelsket og trakk seg faktisk vekk. Man skal være forsiktig med å tolke på SoMe, for man kan ta så feil. Men jeg tipper det er flørting fra hans side, siden det bare er til deg, og altså et positivt tegn 😊

Anonymkode: 8438f...d86

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der kan være tricky. Jeg sendte mye «😘» og «💕» til han jeg datet, uskyldig flørting fra min side. Han hadde tolket det som at jeg var forelsket og trakk seg faktisk vekk. Man skal være forsiktig med å tolke på SoMe, for man kan ta så feil. Men jeg tipper det er flørting fra hans side, siden det bare er til deg, og altså et positivt tegn 😊

takk for svar :) ja, er dette jeg er redd for å tolke feil og kjøre på, også mener han kanskje bare vennskap, og jeg skremmer han bort og ender opp såret. tenkte med meg selv at om han virkelig er interessert så burde han kanskje ta mer kontakt?

Skrevet
1 minutt siden, Just6days skrev:

takk for svar :) ja, er dette jeg er redd for å tolke feil og kjøre på, også mener han kanskje bare vennskap, og jeg skremmer han bort og ender opp såret. tenkte med meg selv at om han virkelig er interessert så burde han kanskje ta mer kontakt?

En mann som er interessert tar kontakt. Men ikke nødvendigvis hele tiden hele dagen. Men går det et døgn eller to, tar han kontakt om han er interessert.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En mann som er interessert tar kontakt. Men ikke nødvendigvis hele tiden hele dagen. Men går det et døgn eller to, tar han kontakt om han er interessert.

ja, fikk et hjerte på min messenger av han idag, et som deler seg inn til mange over telefonskjermen. Men sånn kan jeg sende til kompiser og venninner og få av dem også. Så litt vanskelig dette her å skjønne seg på. :) han er ofte online på messenger, men skriver ikke til meg. 

Skrevet

Men vil du ikke bli såret om du ikke prøver deg og så blir det ikke noe mellom dere? 

Jeg mener bestemt at det du beskriver er en mann som tydelig gir et signal om at han er interessert i mer enn vennskap, men lar det være litt opp til deg om du er keen du også. Han kysset deg en gang, men var tilbaleholden nesre gang... Var du det samme? Litt sjenert og usikker kanskje? 

Han er interessert. For dere er ikke så gode "kompiser" at det faller seg naturlig å sende et random hjerte til deg? Han vil vise at han ønsker å se om dere kan bli kjærester, det er jeg bare overbevist om. 

Send et hjerte tilbake, spør om dere skal treffes snart og ta en kaffe. Helt uskyldig,  men med hjertet er det tydelig at du også ønsker å se ham av andre årsaker enn bare å henge litt før du går videre til neste. 

Anonymkode: 2ff1b...f99

Skrevet
6 minutter siden, Just6days said:

ja, fikk et hjerte på min messenger av han idag, et som deler seg inn til mange over telefonskjermen. Men sånn kan jeg sende til kompiser og venninner og få av dem også. Så litt vanskelig dette her å skjønne seg på. :) han er ofte online på messenger, men skriver ikke til meg. 

Men sender han sånn uten å være interessert er han en dust da, han og ikke du. Ikke noe feil å tolke flørt som nettopp flørt, gled deg over det, heller :) for jeg som sendte de flørtesmileysene likte jo selvsagt mannen og var interessert (bare han som tolket det som at jeg var stormforelsket 🙄 kanskje fordi han ikke brukte smileys selv) 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men vil du ikke bli såret om du ikke prøver deg og så blir det ikke noe mellom dere? 

Jeg mener bestemt at det du beskriver er en mann som tydelig gir et signal om at han er interessert i mer enn vennskap, men lar det være litt opp til deg om du er keen du også. Han kysset deg en gang, men var tilbaleholden nesre gang... Var du det samme? Litt sjenert og usikker kanskje? 

Han er interessert. For dere er ikke så gode "kompiser" at det faller seg naturlig å sende et random hjerte til deg? Han vil vise at han ønsker å se om dere kan bli kjærester, det er jeg bare overbevist om. 

Send et hjerte tilbake, spør om dere skal treffes snart og ta en kaffe. Helt uskyldig,  men med hjertet er det tydelig at du også ønsker å se ham av andre årsaker enn bare å henge litt før du går videre til neste. 

takk for svar :) vel, vi var kompiser en liten stund før det kysset da, eller iallefall tolket jeg det som at vi var kompiser, med det kysset så tenkte jeg at han kanskje så det anderledes, og jeg begynte å vurdere han som en mann å like. Han hjertet alt da jeg tenkte at vi var kompiser også, han begynte ganske raskt med det etter at vi begynte å henge sammen. og han fortsetter med det. Så derfor det er litt vanskelig å tolke hva han egentlig mener. Men altså, han har bedre venner enn meg som han har kjent i mange år, og pene venninner som han ikke gir noen hjerter. Så jeg tror det med hjerte har en spesiell betydning for han. jeg tenkte aldri sånn over det hjertet før, for jeg gir det jo til venner og familie som jeg har god kontakt med, noen ganger kan jeg gi hjerte om folk jeg ikke møter så ofte har et fint innlegg de legger ut. han liker alt jeg gjør på FB, eventer jeg skal på, turer jeg skal gå. sånn som andre folk bare scroller forbi, eller iallefall jeg scroller forbi. jeg er keen, men jeg må vite litt mer hva han faktisk mener med dette før jeg slipper ting løs. Burde bare spørre han, men det er jeg for pysete til :)

Skrevet

Men hva skjer hvis dere ikke kommer lenger da? Da renner det ut i sanden og så blir det ikke noe.

Hvis du tar initiativet til å treffes bare du og han, så er det liksom litt opp til han ganga etter det igjen da. Inviter nå på den kaffen da, si noe sånn som at "Du, jeg er i nærheten av der du bor til helga, skal vi ikke treffes på senterer/kafeen/hjemme hos deg og ta en kaffe? Har ikke så mye tid, men vil gjerne se deg". Hvis han ikke er hjemme så inviterer han kanskje til noe annet på eget initiativ, eller så har du faktisk 'bare" tatt initiativet til en kopp kaffe, og trenger ikke være flau for å se ham neste gang. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sender han sånn uten å være interessert er han en dust da, han og ikke du. Ikke noe feil å tolke flørt som nettopp flørt, gled deg over det, heller :) for jeg som sendte de flørtesmileysene likte jo selvsagt mannen og var interessert (bare han som tolket det som at jeg var stormforelsket 🙄 kanskje fordi han ikke brukte smileys selv) 

ja, eller viser at han er en god venn... er den jeg tenker på at han kjører, og vil helt ikke overreagere på det. Godt at jeg ikke sendte han melding i fylla her om dagen og sa at jeg savnet å se han som jeg tenkte å gjøre :P Klarte heldigvis å styre meg,ellers hadde vel han fått samme ide.. hva slags mennesker bruker ikke emojies da? haha

Skrevet
Just now, Just6days said:

ja, eller viser at han er en god venn... er den jeg tenker på at han kjører, og vil helt ikke overreagere på det. Godt at jeg ikke sendte han melding i fylla her om dagen og sa at jeg savnet å se han som jeg tenkte å gjøre :P Klarte heldigvis å styre meg,ellers hadde vel han fått samme ide.. hva slags mennesker bruker ikke emojies da? haha

Åh, en sånn fyllemeld sendte jeg nylig, misunner deg at du klarte å ikke sende 🙈 ja vet, så mine lange meldinger med smileys så så klovnete ut i forhold til hans, som bare var korte og businessaktig. Men du, menn har ofte en baktanke ;) tipper han ikke bare ser deg som en god venn, han har jo kysset deg! Jeg hadde vært superhappy om han jeg liker hadde likt alt mitt med hjerter og ikke noen andre sitt.

Skrevet

skulle bare sendt den tenker jeg i etterkant, da hadde det blitt en tydelig beskjed tilbake.  jeg blir veldig glad, er det som er hele problemet. blir for glad. Sender lange meldinger selv, og da får jeg lange tilbake. du skal være glad for at du ikke ble sammen med han uten emojies, høres veldig kjedelig ut :P

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh, en sånn fyllemeld sendte jeg nylig, misunner deg at du klarte å ikke sende 🙈 ja vet, så mine lange meldinger med smileys så så klovnete ut i forhold til hans, som bare var korte og businessaktig. Men du, menn har ofte en baktanke ;) tipper han ikke bare ser deg som en god venn, han har jo kysset deg! Jeg hadde vært superhappy om han jeg liker hadde likt alt mitt med hjerter og ikke noen andre sitt.

Mitt svar var til deg, glemte å sitere :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skjer hvis dere ikke kommer lenger da? Da renner det ut i sanden og så blir det ikke noe.

Hvis du tar initiativet til å treffes bare du og han, så er det liksom litt opp til han ganga etter det igjen da. Inviter nå på den kaffen da, si noe sånn som at "Du, jeg er i nærheten av der du bor til helga, skal vi ikke treffes på senterer/kafeen/hjemme hos deg og ta en kaffe? Har ikke så mye tid, men vil gjerne se deg". Hvis han ikke er hjemme så inviterer han kanskje til noe annet på eget initiativ, eller så har du faktisk 'bare" tatt initiativet til en kopp kaffe, og trenger ikke være flau for å se ham neste gang. 

Er det å si at jeg savner hans selskap for mye? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...