Gå til innhold

Sjalusi mellom katter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har to kattebrødre som bodd hos meg i tre måneder. De var veldig redde da de kom, men den ene har blitt skikkelig husvarm nå, og henger stort sett oppe med meg. Den andre har mest vært nede i gangen. Jeg får klappe og børste ham, men han har aldri tatt noe initiativ. Hele tiden har jeg tatt det for gitt at dette er fordi han er litt redd meg ennå. Men nå begynner han å bli mer interessert i komme opp, og jeg tror vi har et lite sjalusidrama på gang. Han som pleier å være oppe, blir nemlig urolig og prøver å jage nummer to ned igjen. Han løper mot ham og «slår» ham med labben. Nummer to trekker seg som regel, men jeg har også sett ham hvese og «slå» tilbake. Det har aldri blitt  en skikkelig slåsskamp. 

Er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre? Pleier det å gå seg til?

Anonymkode: 64ff9...785

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjalusi er ikke uvanlig blandt katter, då det kan være. Og om de ikke er kastrerte, er det nok på tide å gjøre det nå, om du ikke vil ha slosskamper. 

Skrevet
2 timer siden, Tvist skrev:

Sjalusi er ikke uvanlig blandt katter, då det kan være. Og om de ikke er kastrerte, er det nok på tide å gjøre det nå, om du ikke vil ha slosskamper. 

De er kastrerte. 🙂

ts

Anonymkode: 64ff9...785

Skrevet

Mine kastrerte hunnkatter holder på på samme vis. De har et slags hierarki de opprettholder.

Anonymkode: 53069...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...