AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #1 Skrevet 17. august 2019 Jeg har bestemt meg for å slutte med p-piller da energi nivået og nedstemthet har preget mye av livet mitt siden jeg startet på p-piller for et par år siden (ikke konstant, men mye). Det er jo selvsagt ikke sikkert det er p-pillene som er årsaken, men har lyst til å se om jeg kan få tilbake energien min ved å slutte på p-pillene. Er det noen som kan fortelle om deres erfaringer når dere sluttet på p-piller? Fikk dere mer energi, mer glad? Har også hørt om mange som får kviseutbrudd- fikk du det? Og hvor lenge varte det? Andre bivirkninger? Tusen takk for alle erfaringer som deles! Anonymkode: b0ae3...72d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #2 Skrevet 17. august 2019 Sluttet på pilla i mars. Det jeg kan nevne: Sover bedre Ikke like nedstemt hele tida Mer PMS og hodepine før menstruasjon Ikke fått kviser Menssmerter Går ned i vekt (wohoo) Anonymkode: 10b5d...19c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #3 Skrevet 17. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sluttet på pilla i mars. Det jeg kan nevne: Sover bedre Ikke like nedstemt hele tida Mer PMS og hodepine før menstruasjon Ikke fått kviser Menssmerter Går ned i vekt (wohoo) Anonymkode: 10b5d...19c Tusen takk for svar! Alt i alt positivt for deg da Anonymkode: b0ae3...72d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #4 Skrevet 17. august 2019 Jeg fikk mer kviser/ustabil hud, og mensen hver måned, når jeg sluttet. Fikk ubehag i forbindelse med eggløsning, blant annet ekstremt oppblåst i en uke midt i syklusen og en uke rett før menstruasjon. Så to uker med bollemage per måned. Sluttet for å prøve å bli gravid så andre prevensjonsmetoder var ikke aktuelt. Skal begynne på hormonell prevensjon igjen så snart barnet er født. Anonymkode: 5e9ed...5f9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #5 Skrevet 17. august 2019 Fikk kviser, gikk opp i vekt, fikk masse hår over alt, mensen forsvant, kroppen begynte å lage cyster som var kjempevonde og sprakk, og jeg var konstant dårlig i magen. Ble deprimert og fikk angst. Så det var en artig opplevelse... Anonymkode: 2f4b3...109
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #6 Skrevet 17. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk kviser, gikk opp i vekt, fikk masse hår over alt, mensen forsvant, kroppen begynte å lage cyster som var kjempevonde og sprakk, og jeg var konstant dårlig i magen. Ble deprimert og fikk angst. Så det var en artig opplevelse... Anonymkode: 2f4b3...109 Oisann fikk du pcos da eller? Anonymkode: b0ae3...72d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #7 Skrevet 17. august 2019 - mister mye mer hår - humørsvingninger - får mensen - mensensmerter Sånn sett har jeg ikke opplevd noe positivt ved å slutte. Sluttet i mai. Sluttet pga planlegger å få barn snart og litt redd for blodpropp. Anonymkode: 0eebe...542
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #8 Skrevet 19. august 2019 På 17.8.2019 den 22.27, AnonymBruker skrev: - mister mye mer hår - humørsvingninger - får mensen - mensensmerter Sånn sett har jeg ikke opplevd noe positivt ved å slutte. Sluttet i mai. Sluttet pga planlegger å få barn snart og litt redd for blodpropp. Anonymkode: 0eebe...542 Mistet mer hår ja, fy søren så kjipt! Anonymkode: b0ae3...72d
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 Noen flere som har noen erfaringer å dele? Jeg sluttet nå for en uke siden, og det jeg har merket hittil er veldige ømme bryster, og mensen kom med en gang (selv om den egentlig ikke skulle ha kommet før om 3 uker) Anonymkode: b0ae3...72d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå