Gå til innhold

Trump motiverer unge sinte menn


Kallis92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jo hende at retorikken mot unge menn har gjort dem sintere? 

 

Ellers ser jeg gjerne kilde på at 36 stykker har utført vold i Trumps navn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Shantaram skrev:

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1162040855328436225

 

Neeida, slikt fra "presidenten" av USA kan nok aaaldri motivere sinte unge menn.. 

 

De folkene nevnt har jo uttrykket anti semitiske meldinger før. Er ingen sjokk at ytre venstre hater israel som stat. Men tror det henger med at alt USA rører ved hater de. Så dette er ikke akkurat usant, er mer fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kallis92 skrev:

De folkene nevnt har jo uttrykket anti semitiske meldinger før. Er ingen sjokk at ytre venstre hater israel som stat. Men tror det henger med at alt USA rører ved hater de. Så dette er ikke akkurat usant, er mer fakta.

Har de? Har de kritisert jøder eller Israels handlinger? For eksempel. Du og jeg er uenig i ting. Jeg er nordmann. Hvis du kritiserer mine meninger,  går du etter landet som helhet eller kun meg. Hva er forskjellen med å sidestilles det å kritisere et lands handlinger med en hel religions?

Uansett. Tilbake til poenget. Når lederen av et land bruker slike ord. Ser du virkelig ikke hvordan noen kan bli oppildnet av slikt? 

Endret av Shantaram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Shantaram skrev:

Har de? Har de kritisert jøder eller Israels handlinger? For eksempel. Du og jeg er uenig i ting. Jeg er nordmann. Hvis du kritiserer mine meninger,  går du etter landet som helhet eller kun meg. Hva er forskjellen med å sidestilles det å kritisere et lands handlinger med en hel religions?

Uansett. Tilbake til poenget. Når lederen av et land bruker slike ord. Ser du virkelig ikke hvordan noen kan bli oppildnet av slikt? 

Vel da er det to forskjellig anti semitisme. Ene er å hate et land med jøder. Det andre er å hate invidier.

Ben Shapiro snakket om dette også.

?u=https%3A%2F%2Ffactsheredotorg.files.w

 

Tror uansett greia med å si at man er anti semitt er mer politisk brownie points. Tror generelt de gir ræva i jøder. Tror de bare sier det for å få deres parti til å vinne. Uansett jeg bare tror på objektivisme. Og jeg er skeptisk til hipstere som skal være ledere fordi de finner problemer i underholdning, og ikke den virkelige verden.

Men jeg tror det generelt handler om penger. Hvorfor lage din egen ting eller snakke om noe realt når man kan drite på andres sitt verk å få betalt for det. Er bare så dustete mentalitet de som bor i statene å hyrer slike folk.

 

Men uansett. Vil du si at dette ikke er en grunn til kritikk? (dessuten så siterte hun feil. Trump sa "Hvis dere ikke liker dere her, så kan dere dra" han sa ikke "Gå tilbake til der dere kom ifra"

 

Eneste nyhetskanalen i USA jeg stoler på er C-Span men det var vanskelig å finne. Tror kanskje det er den eneste som holder seg objektiv

 

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Kallis92 skrev:

Vel da er det to forskjellig anti semitisme. Ene er å hate et land med jøder. Det andre er å hate invidier.

Ben Shapiro snakket om dette også.

?u=https%3A%2F%2Ffactsheredotorg.files.w

 

Tror uansett greia med å si at man er anti semitt er mer politisk brownie points. Tror generelt de gir ræva i jøder. Tror de bare sier det for å få deres parti til å vinne. Uansett jeg bare tror på objektivisme. Og jeg er skeptisk til hipstere som skal være ledere fordi de finner problemer i underholdning, og ikke den virkelige verden.

Men jeg tror det generelt handler om penger. Hvorfor lage din egen ting eller snakke om noe realt når man kan drite på andres sitt verk å få betalt for det. Er bare så dustete mentalitet de som bor i statene å hyrer slike folk.

 

Men uansett. Vil du si at dette ikke er en grunn til kritikk?

 

Hvis du først tror at de blåser i jøder generelt? Da tror jo du også på at de ikke er antisemitter.. Selve begrepet antisemittisme går ut på å ha en fiendtlig holdning til jøder generelt.

For det er ikke to versjoner av det. Det å kritisere et lands regjerings handlinger er langt unna å hate jøder hvorhen de går. Enig i at det var en uklar tweet fra Omar her, men jeg tror virkelig ikke at du vil ha en konkurranse i å finne mest mulig uklare tweeter her. For velger du Omar så vet du jo at jeg kommer til å finne fra Trump. Er du cofeve for det😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om da noe ‘tjen folket’, eller hva de heter, hadde noe som het ‘bøllekurs’ for noen år siden, for jenter. Forsvare seg mot voldtekter og overgrep. Og andre fiktive voldelige scenarioer. Dette var før overfallsvoldtektene. 

Jeg tror flere grupper i samfunnet har lignende behov. Bare en tanke. Er ikke sunt å være egoistisk og empatiløs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, herzeleid skrev:

Kan jo hende at retorikken mot unge menn har gjort dem sintere? 

 

Ellers ser jeg gjerne kilde på at 36 stykker har utført vold i Trumps navn. 


Hvilken retorikk er det mener du? Ingenting er værre enn Trump og hans tilhengeres kvinnehatende og rasistiske retorikk ihvertfall, og om disse "unge sinte mennene" ikke kan tåle å høre at de har uakseptable monsterholdninger uten å gå amok å begå terrordrap så er det ikke noe synd på dem for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...