Gå til innhold

Nysgjerrig på folks energinivå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor ofte dere føler dere slitne? Altså skikkelig slitne, hver dag? Et par ganger i uken? Flere ganger for dagen?

Er det sånn ''Jeg må legge-meg-ned-å-hvile slitenhet eller sånn at en kopp kaffe hjelper for å komme i gang igjen?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke forstår hvor folk får energi til å gjøre så mange ting for dagen... Kommer energien bare på magisk vis??

Blir så misunnelig på de som har masse energi :(

Anonymkode: 8dc91...0f2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer Ann på hva du mener er mye å drive med da. Jeg anser meg selv som en lat person, men har i flere år hatt to jobber, to hunder, vært sosial og trent 5 dager i uka. Altså tre turer hver dag med hundene, styrketrening 3 dager i uka og fotball to dager i uka, 100% jobb og jobb hver helg i bar. Selvom ja jeg er sliten til tider og dagene flyr så er jeg ikke sånn ødelagt sliten. Har vært det også, men da har andre mennesker brutt meg ned psykisk eller det har vært spesielle omstendigheter. 

Er veldig opp til hver enkelt hva de synes er mye eller lite. Jeg er ikke en energisk person, men trening er min hobby og psyken min har veldig godt av det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig høyt energinivå frem til jeg legger meg i senga. Jeg kan bli rastløs da også, men det er sjelden. Jeg liker å si at livet mitt konstant går i 150bpm (ikke bokstavlig). Med mindre jeg er syk av noe slag så er jeg konstant duracell, til en hver tid. Samtidig er jeg lat, så det er ikke sånn at jeg vasker huset 3 ganger i uken, får unna middag og oppvask eller trener 7 ganger i uken, jeg er lite effektiv, men full av energi. 

Sover fra 2-5 timer om natten.

Anonymkode: c9acb...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig høyt energinivå frem til jeg legger meg i senga. Jeg kan bli rastløs da også, men det er sjelden. Jeg liker å si at livet mitt konstant går i 150bpm (ikke bokstavlig). Med mindre jeg er syk av noe slag så er jeg konstant duracell, til en hver tid. Samtidig er jeg lat, så det er ikke sånn at jeg vasker huset 3 ganger i uken, får unna middag og oppvask eller trener 7 ganger i uken, jeg er lite effektiv, men full av energi. 

Sover fra 2-5 timer om natten.

Anonymkode: c9acb...629

Tips til å effektivisere energien mottas! Drikker forresten ingenting kaffe heller for å ‘rebooste’.

Anonymkode: c9acb...629

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, SoWhat? skrev:

Er aldri fysisk sliten. Blir bare trøtt når jeg har vært våken for lenge. 

Det er sikkert og visst. Dine over 70 innlegg de siste 14 timer sier sitt...

Anonymkode: 7f6bd...2ab

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert og visst. Dine over 70 innlegg de siste 14 timer sier sitt...

Anonymkode: 7f6bd...2ab

Jøss. Er det så mange? Hm. Takk for at du viser meg så mye interesse! 

Blir man fysisk sliten av å taste på telefon? Og jeg som sitter og leser mail og svarer på dem også! Blir ikke sliten av sånt. Bare trøtt

Takk for oppmerksomheten! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jøss. Er det så mange? Hm. Takk for at du viser meg så mye interesse! 

Blir man fysisk sliten av å taste på telefon? Og jeg som sitter og leser mail og svarer på dem også! Blir ikke sliten av sånt. Bare trøtt

Takk for oppmerksomheten! 

Ta en pause. Lev litt.

Anonymkode: 7f6bd...2ab

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en pause. Lev litt.

Anonymkode: 7f6bd...2ab

Har en jobb å gjøre da. Nå driver jeg og heller over hvor mange mail jeg har mottatt og svart på.

Fader, jeg er effektiv! Utholdende vil jeg rett ut si. 

Teller, skulle det stå. Tar pauser på taket innimellom. Litt frisk og kjølig luft hjelper.

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skikkelig sliten, men det er jo gjerne fordi jeg tar meg fysisk ut på trening. Hvis ikke jeg er syk, er det sjelden jeg føler umotivert/psykisk sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten aldri. Det hender jeg velger en halvtime på sofaen uten forstyrrelser når arbeidsdagen starter kl 5 med morgenflyet, og dagen går i 110 frem til 20.00 på kvelden. Men etter det er jeg klar for en løpetur, eller litt husarbeid. 

Jeg ligger jevnt på 400 overtidstimer i året, 20-40 telefoner hver dag, 100-200 mail om dagen, 2-4 flyturer i uka, 2-3 sosiale sammenkomster hver uke, og har en enebolig å ta vare på. 

Søvn, kosthold og trening er avgjørende. Tuller jeg med noe av dette blir det raskt en vond spiral, der hvor energien daler. Så selv om jeg har tusen ting som burde vært gjort og null matlyst, spiser jeg mat når jeg skal, sørger for minst 30 minutter fysisk aktivitet hver dag, og legger hodet på puta 23.00. 

Anonymkode: 45827...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig sliten kanskje to ganger i måneden dersom jeg har vært veldig aktiv over en periode. Blir imidlertid fort sliten om jeg slurver med kostholdet, trening eller drikker alkohol. 

Anonymkode: d8bd4...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg kunne klart noen få ting av det dere klarer. Jeg makter knapt å gå på badet på mine dårlige dager. Hurra for kronisk sykdom som frarøver meg et normalt liv. Tenk å kunne ta barnet sitt med på en tur i skogen..

Anonymkode: 369cd...abd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt mye energi, blir fort sliten og er mye sliten, men jeg har mine gode dager :) og da får jeg utrettet mye 😛 men er introvert og har konsentrasjonsproblemer, så blir spesielt sliten etter jobb! Før jeg fikk barn kunne jeg gjerne sove litt etter jobb, nå er det sjelden mulighet til det 😛 

Anonymkode: bdb07...eaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ny energi av en halvtimes daglig joggetur etter jobb. Da gjør jeg alltid mye husarbeid etter dusj. 

Hvis du er konstant sliten kan du sjekke jernlagre, D-vitamin- og B-vitaminnivåer hos fastlegen.

Anonymkode: 16e30...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge-meg-på-sofaen-å-sove-sliten blir jeg ca 1 gang i uken og etter migreneanfall.

Ikke-helt-fullt-uthvilt-sliten? Kan ikke huske sist jeg var ordentlig uthvilt. Har folsyremangel så det hjelper sikkert veldig mye på.

Anonymkode: 41c5a...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor ofte dere føler dere slitne? Altså skikkelig slitne, hver dag? Et par ganger i uken? Flere ganger for dagen?

Er det sånn ''Jeg må legge-meg-ned-å-hvile slitenhet eller sånn at en kopp kaffe hjelper for å komme i gang igjen?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ikke forstår hvor folk får energi til å gjøre så mange ting for dagen... Kommer energien bare på magisk vis??

Blir så misunnelig på de som har masse energi :(

Anonymkode: 8dc91...0f2

Har trent opp energi nivået😊 hadde lite før, litt for mye nå😬

Anonymkode: 94ba8...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavt energinivå. Må hvile etter jobb. Helt utslitt.

Anonymkode: baf4c...aff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi er ikke noe som kommer til deg, energi er noe du skaper. Ved å være mer aktiv vil du bli mindre sliten etterhvert - den første uka kan føles tung, men deretter vil du merke en enorm forskjell. 

Anonymkode: 378ae...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Energi er ikke noe som kommer til deg, energi er noe du skaper. Ved å være mer aktiv vil du bli mindre sliten etterhvert - den første uka kan føles tung, men deretter vil du merke en enorm forskjell. 

Anonymkode: 378ae...3b3

Jepp! Helt sant! "Sliten" sitter kun i hodet.

Anonymkode: 28e73...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...