Gå til innhold

Utakknemmelighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en grunn for at jeg har innebygd varsel hver år, litt før min stedattera bursdag som sier: ikke gjør noen innsats for bursdagsfeiring. 

For nå sitter jeg her igjen... de er frekke, rotter seg mot meg og tar alt jeg gjør for gitt. Alt til kakene er handlet inn, far har laget egne planer hele dagen førut, og det eneste jeg ba om i gjengjeld til at jeg steller istand alt, var at han kom hjem å hjalp leg med middagen og legging i kveld. Han dukket opp midt i middagen og slengte seg på sofaen rett etterpå.

stedatter på 16, som kom med ønsket om bursdgasfeiring, sitter og provoserer og provoserer og er rett stygg i lunnen mot meg. Far tar datters parti og håner med. 

Det som frister, er å stå opp når far har dratt i morgen, og ta med meg de minste barna og bli borte resten av helgen. Så får kakene og maten lage seg selv... 

hvorfor er jeg så jævla grei hvert år, og hvorfor har det seg sånn at hver gang jeg har bestemt meg for å ikke være den barnslige kjerringa som bærer nag fra året før, får jeg det slengt i trynet igjen???

Begynner å få nok!

det værste er, at når samboer kommer å legger seg, så skjønner han ikke bæra om hvorfor jeg ikke tenner på han i kveld 🙈😂 

jeg tenner på menn!, ikke gutter

Anonymkode: 22aa9...fef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da gjør du det, ta med deg ungene og la de ordne istand selv :) 

Anonymkode: 76f94...139

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er hardt. 

Stedatteren er ungdom, hun vet kanskje ikke bedre, forhåpentlig, enda. 

Mannen kommer aldri til å endre seg. 

Anonymkode: 75f2f...f81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å snakke skikkelig sammen om forventninger til hverandre og fordele ansvar? 

Anonymkode: 7da65...16e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Server pølser i lompe og kjøpekake fra butikken. 

Anonymkode: 54f32...79a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok til at jeg baker og gjør klart i dag.  Far blir borte om det er dumt å ødelegge hele bursdagsfeiringen. 

Men i morgen melder jeg meg ut. Far får ordne alt fra mat til pådekning osv.  Jeg tar med meg barna på lekeplassen 😅

Anonymkode: 22aa9...fef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør du meg reiser du bort alene og overlater alle barn til ham. Kanskje snakk med svigermor slik at han ikke dumper de der.

Stedatter som er respektløs og håner hadde jeg forresten ikke laget noe selskap for og mannen som er på hennes side hadde fått høre.

Skaff deg litt ryggrad kvinne! Du velger selv om du vil være dørmatte eller ei.

Anonymkode: 331a6...234

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør du meg reiser du bort alene og overlater alle barn til ham. Kanskje snakk med svigermor slik at han ikke dumper de der.

Stedatter som er respektløs og håner hadde jeg forresten ikke laget noe selskap for og mannen som er på hennes side hadde fått høre.

Skaff deg litt ryggrad kvinne! Du velger selv om du vil være dørmatte eller ei.

Anonymkode: 331a6...234

Dette er jeg så enig i. Hadde ikke giddet å bruke tid og energi på henne. 16 år? Jeg har ungene hjulpet til ved alle feiringer og bakt og vasket. 

Anonymkode: 6d8e1...033

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er 16 år, så kan hun da vitterlig lage kakene selv. Kan ikke dagens unge lage mat? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok til at jeg baker og gjør klart i dag.  Far blir borte om det er dumt å ødelegge hele bursdagsfeiringen. 

Men i morgen melder jeg meg ut. Far får ordne alt fra mat til pådekning osv.  Jeg tar med meg barna på lekeplassen 😅

Anonymkode: 22aa9...fef

Med mindre far skal på jobb, hadde han fått bli hjemme og ordnet i stand sammen med dattera. Så kan heller du «bli borte». De blir ikke mer respektfulle av at du venter med å gi konsekvenser til det ikke er ubeleilig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, altflyter skrev:

Hvis hun er 16 år, så kan hun da vitterlig lage kakene selv. Kan ikke dagens unge lage mat? 

Jeg er 30. Når jeg har bursdag lager moren min selskapet hjemme hos seg på selve dagen.. Og hvis jeg inviterer svigers og alle hjem til oss senere så lager samboer 😂

Anonymkode: 75f2f...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30. Når jeg har bursdag lager moren min selskapet hjemme hos seg på selve dagen.. Og hvis jeg inviterer svigers og alle hjem til oss senere så lager samboer 😂

Anonymkode: 75f2f...f81

Jeg er også i 30-årene og har bakt kaker til selskap siden jeg var 12...  Er virkelig ikke noe problem. Lærte fort at ville jeg ha kake, måtte jeg lage den selv. Sier ikke at det skal være malen, men 16 åringen må jo for svarte være med å hjelpe til i det minste

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30. Når jeg har bursdag lager moren min selskapet hjemme hos seg på selve dagen.. Og hvis jeg inviterer svigers og alle hjem til oss senere så lager samboer 😂

Anonymkode: 75f2f...f81

Men regner med at du er istand til å lage en Toro-kake og varme pølser hvis du må?

Kjære TS. En 16 åring er såpass stor at hun skjønner at handlinger har konsekvenser. Kjøp inn Toro-sjokoladekake, pølser, lompe, brus og litt godteri. Gi klar beskjed til far og datter at her er tingene til bursdagen, skal de ha kake og mat på bursdagen så får de lage den selv. På selve bursdagen tar du med de andre barna og finner på noe gøy. 

Anonymkode: 11075...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill: Stedatteren opplever på et eller at nivå at faren hennes svikter og tar ut frustrasjonen og "skylden" på deg. Han som voksen og far er ansvarlig for å være en god rollemodell for sin datter og ikke en lat egoistisk mobber som rotter seg sammen med datteren og lærer henne dårlige måter å håndtere relasjoner.

Anonymkode: 57254...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det far som svikter totalt! 

Sett ned foten og gi han beskjed om at hvis det skal bli noen feiring, så får han ordne det som trengs! For en skammestein! 😡 

Anonymkode: 89676...dd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...