Gå til innhold

Beste og rimelig hundeforsikring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken forsikring har dere til hunden deres? Jeg har en liten griffon på 5 kg. Hva anbefaler dere?

Anonymkode: 29db4...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye forsikringen koster avhenger av hva den dekker og hvor høy egenandel og dekningsgrad man velger, i tillegg til rase osv. Man kan også få gode rabatter gjennom ulike medlemskap. Derfor er det vanskelig å si hva som er "best og billigst"

Det letteste er å sjekke rundt på de vanligste forsikringene, i tillegg til å se om det er noe rabatt for deg gjennom medlemskap eller andre forsikringer du har, også selv finne ut hva som passer deg best

Jeg har for øvrig Agria selv, aldri hatt problemer med dem og direkteoppgjør er praktisk - hatt alle dyr jeg har eid forsikret der og alltid fått igjen både på veterinær og livsforsikring uten problemer når det har vært aktuelt. De har priskalkulator på nettsiden. Uansett alltid lurt å sjekke rundt med flere. 

Anonymkode: 32d17...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreforsikring er en jungel... Det er veldig vanskelig å sammenligne de ulike forsikringene fordi de har ulikt system for egenandel og du må velge makssum selv. I tillegg varierer det ut fra rase. 

Jeg sjekket ganske grundig og endte opp med Tryg - litt fordi de har en sånn gratis nettbasert veterinærtjeneste. Den kan man ringe hvis man er i tvil om man trenger et veterinærbesøk.

Fritt fra hukommelsen:

Agria har både en fast egenandel og en prosentsats du må betale selv hver gang (syntes denne virket som den dyreste)

Gjensidige har egenandel på 25 % tror jeg

Tryg har en egenandel på 2000 per sykdom (altså kan det være flere veterinærbesøk hvis det er samme sykdom/skade).

Og så er det en makssum per år, som du kan velge litt selv. Og så vil nok prisen variere veldig etter hvilken rase du har.

Jeg tenker som så at vi har råd til å betale småregninger selv, men hvis jeg får en gigantregning vil jeg helst slippe å dekke 25 % selv. 

Anonymkode: db276...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig er å tenke på økonomien i sin helhet. Har du råd til å spare opp en buffer for evt operasjoner på hunden, er det det beste. For hvis du har forsikring på f.eks. 20.000 kr, holder det ofte ikke hvis det er noe veldig alvorlig. Bare røntgen på hund koster 3-4000 kr.

Anonymkode: fb7f3...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...