Gå til innhold

Citroen C3 eller Yaris?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer C3 eller Yaris. Er veldig trygg på Toyota, sjeldent feil men billige deler hvis noe må byttes.

Hvordan er Citroen og C3? Tenker på nyere bil, ala 2016-2017. Synes de er stilige og billige, men er det mye feil? Og dyre reparasjoner?

Takk for svar 👍

Anonymkode: f1b8d...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Franske biler er ikke særlig bra, de er bedre på vin og ost😜

Gå for japansk det er nok det rette og beste valget

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desidert bedre kvalitet på Toyota men delene er dyre, C3 er mye mer sjarmerende og har bedre komfort enn Yaris. Citroen har blitt bedre på kvalitet de siste årene.

Du må se på kilometerstand og sjekke at alle servicer er fulgt opp, mange nybiler har såkalt "long life olje" og de går alt for lenge mellom hvert oljeskift.

Anonymkode: 213a1...17e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ny yaris som leiebil i sommer. Det er en bil som er totalt ubrukelig for normale folk.

Anonymkode: adee5...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde ny yaris som leiebil i sommer. Det er en bil som er totalt ubrukelig for normale folk.

Påstander uten argumenter er ganske verdiløse. Hvordan skal noen som helst forstå hva du mener?

Anonymkode: 84858...24b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ingenting om noen av bilene, men er det ikke en viss størrelsesforskjell? Altså at C3 er endel større enn Yaris?  

Hvilken bil er jo litt smak og behag. 

Anonymkode: 16e24...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroën har blitt veldig mye bedre de siste årene mtp garantier og kvalitet. De er og drivstoffgjerrige, har lengre intervall på en del vesentlige ting slik som registerreim. Servicedeler og slitedeler er og vesentlig billigere enn Toyotas, noe som gjør at jeg velger Citroën igjen foran Toyota som jeg hadde tidligere.

Anonymkode: f451a...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Påstander uten argumenter er ganske verdiløse. Hvordan skal noen som helst forstå hva du mener?

Anonymkode: 84858...24b

Helt ny yaris er verdiløs fordi:

-motor uten futt (farten sank i oppoverbakke på motorveien)

-mye høyere forbruk enn forventet

-girkassen var unøyaktig og kunne medføre feilgiring

etc.

i forhold til alle andre leiebiler jeg har hatt de siste årene så var dette skuffende fra toyota

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti både Citroen og Toyota. Ikke disse modellene men andre. Citroenene har  hatt god komfort og bra utseende men har vært mye på verksted. Toyotaene har vært utrolig driftssikre og lite problemer. 

Anonymkode: 97abd...d6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...