Gå til innhold

Hvorfor er Dansker bedre til å arbeide enn nordmenn?


Kallis92

Anbefalte innlegg

Danmark ga verden LEGO. Hva har Norge gitt til verden?. Ingenting.

LEGO er alt man trenger. En ting jeg beundrer med dansker er at de har en effektiv arbeidskraft. Føler Norge prøvde men bare ga opp. Vet ikke om det er pga tyskere gikk å forsynte seg litt. Mens Danmark var mer forhandlingsgenier.

Men bare lurer?

Edit: Om noen nevner IKEA fra Sverige. IKEA er en smule dritt.. Så er ikke fan av det. Jeg elsker tre, men de metall tingene går i stykker.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir verden fisk. Sysselsetter en helvetes mer folk enn Lego-fabrikken gjør.

Anonymkode: c0333...b05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kallis92 skrev:

Danmark ga verden LEGO. Hva har Norge gitt til verden?. Ingenting.

LEGO er alt man trenger. En ting jeg beundrer med dansker er at de har en effektiv arbeidskraft. Føler Norge prøvde men bare ga opp. Vet ikke om det er pga tyskere gikk å forsynte seg litt. Mens Danmark var mer forhandlingsgenier.

Men bare lurer?

Edit: Om noen nevner IKEA fra Sverige. IKEA er en smule dritt.. Så er ikke fan av det. Jeg elsker tre, men de metall tingene går i stykker.

Ostehøvelen

q-free-brikken

skisporten

 

Anonymkode: 48fc3...a3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi gir verden fisk. Sysselsetter en helvetes mer folk enn Lego-fabrikken gjør.

Anonymkode: c0333...b05

Fisk kan jo hvem som helst fange. Det er ikke noe stort. Jeg liker fisk men liker ikke tanken på at de bitte småe beina kan sitte seg fast i halsen så jeg spiser det ikke. Bare vet at Japan er fan av Salmon fisken som blir ekspotert dit ifra Norge. "snakket med en for noen år siden". Men jeg vil ikke kalle det en kontribusjon enn å være en arbeidsresurs til krav om fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ostehøvelen

 

 

Anonymkode: 48fc3...a3a

Kom an :P Virkelig.

Brunost kan jeg kanskje godta... men ikke noe kjempe revolusjonerendes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kallis92 skrev:

Fisk kan jo hvem som helst fange. Det er ikke noe stort. Jeg liker fisk men liker ikke tanken på at de bitte småe beina kan sitte seg fast i halsen så jeg spiser det ikke. Bare vet at Japan er fan av Salmon fisken som blir ekspotert dit ifra Norge. "snakket med en for noen år siden". Men jeg vil ikke kalle det en kontribusjon enn å være en arbeidsresurs til krav om fisk.

Samme hvem som fanger det. Norge gir verden fisk.

Anonymkode: c0333...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kallis92 skrev:

Danmark ga verden LEGO. Hva har Norge gitt til verden?. Ingenting.

LEGO er alt man trenger. En ting jeg beundrer med dansker er at de har en effektiv arbeidskraft. Føler Norge prøvde men bare ga opp. Vet ikke om det er pga tyskere gikk å forsynte seg litt. Mens Danmark var mer forhandlingsgenier.

Men bare lurer?

Edit: Om noen nevner IKEA fra Sverige. IKEA er en smule dritt.. Så er ikke fan av det. Jeg elsker tre, men de metall tingene går i stykker.

Ikke tenk så mye, møtt opp på jobb og betalt skatt 😏 jeg blir snart trygda🙃

Anonymkode: 295bf...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme hvem som fanger det. Norge gir verden fisk.

Anonymkode: c0333...b05

Vi er en av de. Er helt sikker på at andre land også gir olje på vår linje. Jeg vil ikkes si at det er nytte utenom råstoffer

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kallis92 skrev:

Vi er en av de. Er helt sikker på at andre land også gir olje på vår linje. Jeg bare føler vi ikke gir noe nytte ut i verden og er mer bare råstoffer.

Fisk er sunt. Visst faen gir det nytte.

Anonymkode: c0333...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fisk er sunt. Visst faen gir det nytte.

Anonymkode: c0333...b05

Men de har minibein som kan kvele deg også siden de nesten er usynlige. Så det er en risiko. Sikkert noen som stoler mer på kylling bein enn fiskebein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kallis92 skrev:

Vi er en av de. Er helt sikker på at andre land også gir olje på vår linje. Jeg bare føler vi ikke gir noe nytte ut i verden og er mer bare råstoffer.

Noen store forfattere som Ibsen og Hamsun. Noen gode skuespillere som Liv Ullmann. Mange norske artister som gjør det bra nå de siste årene pluss gode gamle a-ha. Skal ikke kimse av kultur. 

Anonymkode: 7797b...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kallis92 skrev:

Men de har minibein som kan kvele deg også siden de nesten er usynlige. Så det er en risiko. Sikkert noen som stoler mer på kylling bein enn fiskebein.

Minor details.

Anonymkode: c0333...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kallis92 skrev:

Men de har minibein som kan kvele deg også siden de nesten er usynlige. Så det er en risiko. Sikkert noen som stoler mer på kylling bein enn fiskebein.

Tror det er verre å få et kyllingbein i halsen 😄

Anonymkode: 7797b...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen store forfattere som Ibsen og Hamsun. Noen gode skuespillere som Liv Ullmann. Mange norske artister som gjør det bra nå de siste årene pluss gode gamle a-ha. Skal ikke kimse av kultur. 

Anonymkode: 7797b...b7a

Men de er gamle. Men i tidlig 1900 tallet kan det sikkert stemme. Jeg mener i nymoderne tid så synes jeg Danmark er den med liv bare, Skandinavia bare henger uansett i den grenen utenom Danmark.

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er verre å få et kyllingbein i halsen 😄

Anonymkode: 7797b...b7a

Ja men det er lettere å se eller kjenne kyllingbein enn fiskebein så du redder deg selv lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Kallis92 skrev:

Danmark ga verden LEGO. Hva har Norge gitt til verden?. Ingenting.

LEGO er alt man trenger. En ting jeg beundrer med dansker er at de har en effektiv arbeidskraft. Føler Norge prøvde men bare ga opp. Vet ikke om det er pga tyskere gikk å forsynte seg litt. Mens Danmark var mer forhandlingsgenier.

Men bare lurer?

Edit: Om noen nevner IKEA fra Sverige. IKEA er en smule dritt.. Så er ikke fan av det. Jeg elsker tre, men de metall tingene går i stykker.

Atte hææææ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kallis92 skrev:

Kom an :P Virkelig.

Brunost kan jeg kanskje godta... men ikke noe kjempe revolusjonerendes.

Ok :)

Anonymkode: 48fc3...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

Atte hææææ?

Ja.

Anonymkode: c0333...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kallis92 skrev:

Danmark ga verden LEGO. Hva har Norge gitt til verden?. Ingenting.

LEGO er alt man trenger. En ting jeg beundrer med dansker er at de har en effektiv arbeidskraft. Føler Norge prøvde men bare ga opp. Vet ikke om det er pga tyskere gikk å forsynte seg litt. Mens Danmark var mer forhandlingsgenier.

Men bare lurer?

Edit: Om noen nevner IKEA fra Sverige. IKEA er en smule dritt.. Så er ikke fan av det. Jeg elsker tre, men de metall tingene går i stykker.

Det er sant. LEGO er virkelig beviset som bekrefter hypotesen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...