Gå til innhold

Viken fylkesting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at vi som bor i Østfold, Buskerud og Akershus nå ved valget skal stemme inn politikere til Viken? Føler at min stemme drukner helt blant såpass mange andre, men det er kanskje nettop det som er poenget med Viken.

Er det noen som har tenkt til å stemme taktisk, eller stemmer dere bare på det vanlige partiet deres? Tenker på f.eks. folk som bor langs kysten som vanligvis stemmer Kystpartiet, men de vil nok ikke få nok stemmer nå som Viken fylke blir gigantisk, så da stemmer man heller på et annet parti som man er måtelig enig med og som man tror at vil gjøre det godt i valget. 

Anonymkode: edd20...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som har gjort seg noen tanker om det kommende valget enda? 

Anonymkode: edd20...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men jeg har bare tenkt så langt som til kommunevalget. Fylkestingsvalget har jeg ikke tenkt på. Takk for den. Mer å sette seg inn i. 

Anonymkode: d3214...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten bør tråden flyttes til Aktuelt og samfunn 

Anonymkode: d3214...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Stemmer det at vi som bor i Østfold, Buskerud og Akershus nå ved valget skal stemme inn politikere til Viken?

Jepp, det stemmer.

For noen er det viktig å øke avstanden mellom folk og makt mest mulig. Ganske mange vil helst flytte alt av makt til langt nedi Europa og til folk der som bare med flaks greier å plassere Norge på et kart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viken-valget: "10 av 18 listetopper kommer fra Akershus, mens Buskerud og Østfold har fire hver. Både Ap, Høyre, KrF, MDG, Sp og Venstre har nominert toppkandidater fra Akershus."

https://www.dagsavisen.no/demokraten/mange-fylker-taper-listetopper-i-de-nye-regionene-1.1572803?fbclid=IwAR2n9qkEp3ajN788Lxf2_mPjMO9_4LSHM2Ce4qe6o6Te7mYsWn2oqsUDKfM

 

Men nå har jeg i hvert fall stemt. Stemte på et parti som virkelig vil satse på kollektivtrafikken. Er det èn god ting som bør komme godt ut av Vikengigantomanien så er det bedre samkjøring av kollektivtrafikken over de gamle fylkesgrensene i Vikenregionen.

Forøvrig vet jeg ikke hva fylkestinget driver med om dagen? Fikk de noen nye oppgaver ved opprettelsen av Viken, eller dytter de bare frimerker?

Anonymkode: d3214...9b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...