AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #21 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev: I dag er det så lett å bestille fly og hotel selv, hvorfor velger folk fortsatt å kjøpe pakketurer? Pga det er trygt og enkelt? Eller gamle vaner som er vanskelig å endre. Samtidig reiser man til steder gang på gang, som overstrømmes av andre turister. Kreta, mallorca, rodos, kanariøyene++, steder som er laget og designet for turister. Kan undres hvorfor. Anonymkode: 7aa70...3bd Jeg undres også hvorfor. Hvorfor du bryr deg, altså. Anonymkode: 1215f...c76 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #22 Skrevet 17. august 2019 Fordi det er billigere. Skal til Thailand i vinter og sjekket med ving før jeg bestilte, og det viste seg at det blir billigere med charter. Det er også raskere, da det er direkte fra Oslo. Anonymkode: c27f1...65a 2
Cata Skrevet 17. august 2019 #23 Skrevet 17. august 2019 Har bare gjort det 2-3 ganger (ferierer som regel i Norge), men jeg gjør det rett og slett fordi det er enkelt. Jeg vil flate ut med en god bok og forhåpentlig litt sol og varme. Hvorfor skal jeg da jakte på flybilletter og bosted selv når andre har gjort det for meg? Når jeg reiser slik er det rett og slett ikke de store opplevelsene jeg er på jakt etter.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #24 Skrevet 17. august 2019 Jeg får bare være glad til at folk flest flokker seg på charterdestinasjonene, så får jeg alle de fine perlene for meg selv! Anonymkode: 3cf87...7fd 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #25 Skrevet 17. august 2019 Velger charter til typiske feriesteder sørover. Billig og enkelt. Jeg har ofte ikke kapasitet til å ordne reise og opphold selv pga kronisk sykdom. Nå velger jeg små steder og ikke turistmaskiner. Jeg må allikevel gå på oppdagelsesferd på stedet og finne ut av ting. Aldri all inclusive, store hoteller eller turer med reiseselskapet. Til storby ordner jeg alt selv. Anonymkode: 44928...83d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #26 Skrevet 17. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får bare være glad til at folk flest flokker seg på charterdestinasjonene, så får jeg alle de fine perlene for meg selv! Anonymkode: 3cf87...7fd Ja, god tur. Anonymkode: 1215f...c76
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #27 Skrevet 17. august 2019 TS, det virker til at du mener at alle som reiser på charter/pakketur enten ikke er i stand til å tenke selv, eller er for gammel til å vite bedre. Når jeg reiser på charter, er hovedgrunnen at det er rimeligere. Mange greie restplasser, og ikke nødvendigvis til overturistifiserte steder. Reiseselskapene har turer til mindre, mer folkelige steder og. Det beste med charter, er nok tryggheten. Har faktisk opplevd flyforsinkelser hvor det ble behov for overnatting. Da var det greit å overlate alt styret til reiseselskapet. Andre, som kun hadde bestilt flybillett, fikk mye mer bry. Storby er alltid noe jeg planlegger selv. Det kommer som oftest prismessig bedre ut, pluss at det er greiere å velge hotell fra en stor base som hotels.com, enn fra f eks TUI eller Ving. Jeg vil faktisk si at det er de som ikke klarer å se fordelene med charter, og dra nytte av disse, som burde tenke seg om og kanskje undersøke også denne muligheten neste gang ferien planlegges. Anonymkode: e14bf...aa7 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #28 Skrevet 17. august 2019 Vi har pusset opp hus i 6 uker. Jobbet 12 timers dager hele tiden. Etter det hadde vi 1 uke med all inklusive på Mallorca. Beste vi noen gang har gjort! Nå når vi kommer hjem skal vi nok pusse opp hver ettermiddag og kveld frem til jul. Anonymkode: bbfd2...318 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #29 Skrevet 17. august 2019 Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. Anonymkode: 0fb68...c0e 1
Ullvott Skrevet 17. august 2019 #30 Skrevet 17. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. Anonymkode: 0fb68...c0e Åh, jeg bare elsker den «I’m not a tourist, I’m a traveller»-typen! De er SÅ individualistiske at de er helt like, alle sammen! #hipster 10
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #31 Skrevet 17. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. Anonymkode: 0fb68...c0e Er ikke intr i å lære noe om landet, er intr i ferie og relax. Anonymkode: 1215f...c76 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #32 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev: I dag er det så lett å bestille fly og hotel selv, hvorfor velger folk fortsatt å kjøpe pakketurer? Pga det er trygt og enkelt? Eller gamle vaner som er vanskelig å endre. Samtidig reiser man til steder gang på gang, som overstrømmes av andre turister. Kreta, mallorca, rodos, kanariøyene++, steder som er laget og designet for turister. Kan undres hvorfor. Anonymkode: 7aa70...3bd Disse stedene, spesielt i Hellas, har flust med spennende kulturhistorie. Det er fint mulig å spare penger ved å bestille charter, og så leie bil og oppdage på selvstyre. Man trenger ikke kjøre Charterfeberstil bare fordi man ønsker å reise billig til en gresk øy. De fleste land "overstrømmes av andre turister". Slik har det blitt i dag. Anonymkode: c4da0...e75 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #33 Skrevet 17. august 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. Anonymkode: 0fb68...c0e Har prøvd begge deler. Hver har sin sjarm. Som ung og barnløs er backpacking spennende, selv om jeg havnet i mange ubehagelige og farlige situasjoner. Med barn er charter veldig praktisk da det ofte er direktefly, trygg plass og fint basseng der man skal være. Anonymkode: 3f187...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #34 Skrevet 17. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Disse stedene, spesielt i Hellas, har flust med spennende kulturhistorie. Det er fint mulig å spare penger ved å bestille charter, og så leie bil og oppdage på selvstyre. Man trenger ikke kjøre Charterfeberstil bare fordi man ønsker å reise billig til en gresk øy. De fleste land "overstrømmes av andre turister". Slik har det blitt i dag. Anonymkode: c4da0...e75 Helt riktig Det er også lov til å kjøre "full charter-stil" hvis man ønsker det. Heldigvis må man ikke gjøre så mye i ferien hvis det man egentlig trenger er å slappe av. Anonymkode: 761bb...2ed 1
Gjest Kritt Skrevet 17. august 2019 #35 Skrevet 17. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke intr i å lære noe om landet, er intr i ferie og relax. Anonymkode: 1215f...c76 #Charterfeber
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #36 Skrevet 17. august 2019 På 16.8.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev: I dag er det så lett å bestille fly og hotel selv, hvorfor velger folk fortsatt å kjøpe pakketurer? Pga det er trygt og enkelt? Eller gamle vaner som er vanskelig å endre. Samtidig reiser man til steder gang på gang, som overstrømmes av andre turister. Kreta, mallorca, rodos, kanariøyene++, steder som er laget og designet for turister. Kan undres hvorfor. Anonymkode: 7aa70...3bd Stemmer. Disse øyene ble "laget og designet" av skandinavere på 60-tallet for å ta i mot en massestrøm av solsultne nordboere. Anonymkode: 131ed...0d0 3
Cata Skrevet 17. august 2019 #37 Skrevet 17. august 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Charterferie er for late folk Helt riktig. Jeg reiser på charterferie når jeg vil late meg . Det er hele poenget for min del. 4
tånegla Skrevet 17. august 2019 #38 Skrevet 17. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: er da ikke snobberi, men noe så enkelt som at noen av mener man får bedre ferie uten pakketur: - Mer fleksibelt mtp sted og varighet - Unngår de verste turiststedene (som betyr billigere mat, bedre mat, mindre kø, mindre tyveri) - Bedre service på fly og hotell - billigere (spes. i høysesong) Anonymkode: 8e6ba...c52 Ofte ligger det snobberi bak tanken om at man ikke skal reise på charter. TV nører jo opp under at det er tullinger som reiser på den måten (Charterfeber) For noen funker charter perfekt. For noen år tilbake kunne jeg aldri tenke meg å dra på slik ferie, men som jeg sa i innlegg over her, det er befriende enkelt når man bare har 1 uke ferie og trenger Max avslapping. Og jeg skjønner at det er enkelt når man har barn. Mine barn var ganske sinna de da de som 12 og 13 åring ALDRI hadde vært i syden. Alle vennene snakket om klubber og søte svenske gutter😂 At de hadde opplevd backpacking rundt nesten hele verden var ikke verdt noe. 1
tånegla Skrevet 17. august 2019 #39 Skrevet 17. august 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Charterferie er for tapere. Skal du være ekte reisende må du være backpacker. Charterferie er for late folk. De lærer ikke en dritt av landet/stedet de reiser til. Anonymkode: 0fb68...c0e Backpackerne reiser jo bare til samme steder som andre backpackere. Treffer jammen ikke mange lokale på hostels. Og legger heller ikke mye igjen til lokalbefolkningen. Men jøss om du mener at du er mer kultivert enn andre så kan du jo leve i den troen. 5
AnonymBruker Skrevet 17. august 2019 #40 Skrevet 17. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: nå har norwegian direktefly til sicilia (ca 3 1/2 time), sas har via København (drøyt 5 timer). Hva er slitsomt med mellomlandinger? rusle ut av flyet og inn på neste... og du kan velge mer kurante flytider en charterselskapenes (eks tui hjem fra sicilia lander på OSL kl 02:45...) Anonymkode: 8e6ba...c52 Jeg har flyskrekk, så mellomlandinger og flybytte er kjempestress for meg! Hvorfor tror du at det som passer for deg, passer for andre? Gjør meg forresten heller ingenting å lande om natta Vi velger det som passer best, ikke verre en det. Anonymkode: 03c87...8b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå