Gå til innhold

Flytte til Arendal/ Arendalsområdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke enig, bor her selv og trives godt.

Til og med ordføreren bor jo på Saltrød. 

Men den holdningen er det mange som har, og mulig det også er grunnen til at prisene på hus blir sånn de er. Øst-siden...

Med den nye tilførselsveien til nye E-18, så er det heller ikke så veldig usentralt, 8-9 minutter til harebakken og Stoa 😊 Buss til byen hver halvtime 🙂

 

Anonymkode: 46d6a...20b

Vi bryr oss ikke så mye om østsida og vestsida og slikt noe siden vi bodde midt på Grønland i Oslo. Vi er opptatt av gode skoler og god kultur for fotballtrening.

Anonymkode: 63bc0...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hørt det skal være et veldig fint turområde! Er det fine turområder på Nedenes og Fevik?

Anonymkode: 63bc0...8f4

Det vet jeg ingenting om, da jeg ikke er så veldig kjent der. Men jeg går ofte tur på hove med hunden min. Er også fint å bade der ute. Tromøy er veldig stort og de har også et spahotell der 🙂

Anonymkode: 39c26...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Fint hus. Tusen takk. Da må vi undersøke litt om Saltrød. 

Anonymkode: 63bc0...8f4

Jeg er oppvokst på Saltrød. Hyggelig plass, 10 min til sentrum, gode bussforbindelser og rimelige hus😊

Anonymkode: d9ed8...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har dere funnet ut av hvor dere vil bo i Arendal? 🙂

Anonymkode: 39c26...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/30/2019 at 4:34 PM, AnonymBruker said:

Har dere funnet ut av hvor dere vil bo i Arendal? 🙂

Anonymkode: 39c26...169

Vi har bestemt oss for Fevik! Forhørt oss mye om idretten der, og synes det virker ekstremt familievennlig.

Hva synes dere om dette huset:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=155098655

Anonymkode: 63bc0...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Litt seint svar men fint hus og tror ikke dere kommer til å angre av å bo på Fevik 🙂

Anonymkode: 39c26...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 16.8.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Flyttet fra Oslo til Arendalsområdet for et par år siden, stortrives! Vi bor ikke på Hisøy, men hadde det passet i forhold til familie ville jeg bodd der ute. Flott natur og allikevel ganske sentralt 😊

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=154331947

Denne har bare et bad, men perfekt beliggenhet med barn i hus👍 Syns forresten det var utrolig moro å være på husjakt på sørlandet, men får jo så mye for pengene😂 lykke til! 

Anonymkode: f14d9...d8d

Gjør dere? Vi har bodd her i flere år, og endte med å flytte fordi det var håpløst å få innpass i miljøet her nede. Hyggelige mennesker og fin by med mye fin natur, men rent sosialt ble det veldig tungt for oss. Fikk det mye bedre etter flytting, og hadde aldri vurdert Arendal igjen. 

Anonymkode: ec0cf...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør dere? Vi har bodd her i flere år, og endte med å flytte fordi det var håpløst å få innpass i miljøet her nede. Hyggelige mennesker og fin by med mye fin natur, men rent sosialt ble det veldig tungt for oss. Fikk det mye bedre etter flytting, og hadde aldri vurdert Arendal igjen. 

Anonymkode: ec0cf...53e

Jeg tror at sånt kan være vanskelig nesten uansett hvor en flytter som voksen. Mange har nettverkene sine og har da ikke nødvendigvis så stort behov for å bli kjent med nye. Enkleste er ofte å bli kjent med andre innflyttere. 

Anonymkode: a2b73...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 10.12.2019 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at sånt kan være vanskelig nesten uansett hvor en flytter som voksen. Mange har nettverkene sine og har da ikke nødvendigvis så stort behov for å bli kjent med nye. Enkleste er ofte å bli kjent med andre innflyttere. 

Anonymkode: a2b73...801

Ikke enig. Har vært ny i flere byer i voksen alder, aldri hatt problem med innpass. Kun Arendal. Mange innflyttere ender opp med å flytte herfra. 

Anonymkode: ec0cf...53e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...