Gå til innhold

8-åring som stadig ser opp i lufta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ei datter på 8 år som ser rett opp i lufta nesten hele tiden. Hun gjør det når hun er hjemme, når hun er på skolen, når hun er ute med venninner osv. jeg spør henne om hvorfor hun ser så mye opp i lufta, og hun svarer at "jeg veit ikke, jeg liker bare å se opp mot himmelen". Er dette bra for nakken hennes? Hun lener hodet sitt helt bakover hver gang hun ser opp, så jeg er litt bekymret for at dette kan gå utover nakken hennes. Er dette her normalt? Pleier deres barn å se så mye rett opp i lufta som min jente? Lurer egentlig på hvordan hun klarer å se så mye oppover uten å bli sliten i nakken.

Anonymkode: 560b8...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun blir astronaut eller astrofysiker eller astrolog.. Så bra tenker jeg, at hun liker å se på himmelen. Før tittet vi opp på himmelen og undret oss over stjerner, planeter og solsystemer, hva som fantes der ute. Nå titter vi for det meste på oss selv eller mobilen. 

Kjøp noen bøker om verdensrommet? Ligg i gresset og titt på himmelen sammen, ligger dere får hun ikke vondt i nakken heller.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt for ei 8-åring å se opp mot himmelen, det er vanlig i den alderen å bli interessert i verdensrommet, hvor stort universet er, hvor mange stjerner det finnes osv. Jeg har også ei jente på 8 år som ser mye opp i lufta. Vanligvis ser hun oppover mot meg for å si "jeg er glad i deg, mamma", men hun ser også mye oppover mot himmelen.

Anonymkode: 7bd9f...04f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hun kommunisere og respondere mens hun gjør det? Det er nok ingenting. Du skriver ingenting om hvor ofte og hvor lenge av gangen. Hun er tydeligvis bevisst på det selv, men hvis det fortsetter over lang tid og virker hemmende for henne ville jeg forhørt meg med lege. 

Anonymkode: 10d41...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hun kommunisere og respondere mens hun gjør det? Det er nok ingenting. Du skriver ingenting om hvor ofte og hvor lenge av gangen. Hun er tydeligvis bevisst på det selv, men hvis det fortsetter over lang tid og virker hemmende for henne ville jeg forhørt meg med lege. 

Anonymkode: 10d41...b32

Ja, hun kan både kommunisere og respondere mens hun ser opp, og jeg skrev at hun gjør det nesten hele tiden. Det er ikke noe stort problem. Er bare litt bekymret for nakken hennes. Men bortsett fra det med å se opp i lufta litt for ofte er hun ei helt normal og blid jente.

Ts

Anonymkode: 560b8...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun kan både kommunisere og respondere mens hun ser opp, og jeg skrev at hun gjør det nesten hele tiden. Det er ikke noe stort problem. Er bare litt bekymret for nakken hennes. Men bortsett fra det med å se opp i lufta litt for ofte er hun ei helt normal og blid jente.

Ts

Anonymkode: 560b8...216

Hun får nok ingen varige mén. Får hun vondt i nakken vil hun nok slutte eller si ifra. 

Anonymkode: cceb0...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av. En blir ikke syk av å se opp i luften.

Herregud hvor alt skal sykeliggjøres.

Anonymkode: abdc2...4cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noe problem for nakken å bøyes bakover, bare spør en fysioterapaut - det som imidlertid er svært slitende på nakken og som kan skape varige problemer er å SE NEDOVER, som for eksempel når man er på telefonen. Noe jeg vil tippe du gjør ganske ofte selv? 

Anonymkode: 67b16...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun slutter nok den dagen hun får en fuglebæsj i fleisen. :fnise:

Anonymkode: 73975...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig hvor mye rart folk spør om her inne.

Anonymkode: eb19f...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mye mer bekymret om hun hadde sittet flere timer med nakken fremoverlent, som mange gjør med mobil og pc. Jeg sliter med nakken selv og kiropraktoren har sagt at dette begynner å bli et problem for mange unge. Altså at nakken bøyes fremover. Bakover tror jeg neppe er et problem. Jeg synes det høres ut som du har en flott 8 åring som er mer nysgjerrig på verden rundt seg enn å sitte i mobilen som mange unger gjør nå!! 

Anonymkode: bf585...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun slutter nok den dagen hun får en fuglebæsj i fleisen. :fnise:

Anonymkode: 73975...892

Eller i MUNNEN! 😝 Lol

Anonymkode: 0ec9e...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingviner gjør det samme og de har det med å tippe over ende får de bøyer seg for mye bakover. Pass opp så ikke det skjer med henne.

Anonymkode: b28ec...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som skjønner at dette bare er tull? 😂

Anonymkode: 8c72b...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...