Gå til innhold

Hvordan forhandle lavest pris bruktbil?

*nordby*

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bruktbil, og har funnet to som jeg liker. Hvordan forhandle ned prisen? Ene bilen har vært til salgs siden juni. Ønsker bilselgerne feks kontanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prute? Nei aner ikke. Er ikke god på forhandle pris.

Anonymkode: 6697f...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en selvtest av bilen og frem alle negative sider av den og få positive. Også sier du er det mulig å få den for xxxx istedenfor xxxx mtp negative tingene.

Anonymkode: 76214...997

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips er å sette seg skikkelig godt inn i markedet. Jeg så på en bil nylig som skulle selges for 100.000kr, men som neppe var verdt mer enn 65.000kr. Etter tre måneder var selger klar til å selge til denne prisen...men da hadde jeg allerede kjøpt en annen bil. Så tålmodighet er viktig, men vær også høflig. Du skal ikke brenne noen broer mens du venter på at prisen går ned. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen ligger annonsert til 150' og du er villig til å betale 140' begynner du med å by 130'. Her øker du helt til grensen din på 140'. Vil ikke selger selge for det forlater du stedet/samtalen, slik at selger får tenkt seg om. Om et par dager er den kanskje din for 140'.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et program på tv om dette for ikke så altfor lenge siden. Noen tips som kom fram der (merk, dette var ved kjøp fra forhandler):

- spør rett ut om selger har mulighet for å gi deg en bedre pris. Ofte fikk man bilen noen tusenlapper billigere bare på det.

- si at du vurderer flere biler (ha lagret annonsene på mobilen eller noe), men kan kjøpe denne i dag hvis du får et godt tilbud

- bruktbiler er sjelden feilfrie... påpek manglene

- hvis ikke farge er veldig viktig for deg, så er det mulig å gjøre en veldig god deal på "ukurante" farger. Nesten alle biler i dag er sølv, hvite eller svarte. Du har god sjans til å få en bedre pris på en gul bil. Eller rosa. De er vanskelige å selge.

Ikke sikkert dette er så relevant for bruktbil, men hvis selger ikke vil gå ned i pris er det lov å spørre om man kan få med noe mer på kjøpet. Dekk/felger? Skiboks? Aner ikke.. kommer sikkert an på modellen også. Men du kan jo komme litt gunstig ut av det.

Anonymkode: 5fe81...f2b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Hvis bilen ligger annonsert til 150' og du er villig til å betale 140' begynner du med å by 130'. Her øker du helt til grensen din på 140'. Vil ikke selger selge for det forlater du stedet/samtalen, slik at selger får tenkt seg om. Om et par dager er den kanskje din for 140'.

10.000 i avslag på en bil til 150.000? Det er bare 7-8-ish prosent? De siste 15 årene har jeg fått 25-40% avslag på alle biler jeg har kjøpt, bortsett fra 2. Vanligvis tar denne prosessen 2-3 måneder dog, og jeg kjøper biler markedet ikke 'ser' (sjelden, rar, vanskelig å selge).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 22.08, catman skrev:

10.000 i avslag på en bil til 150.000? Det er bare 7-8-ish prosent? De siste 15 årene har jeg fått 25-40% avslag på alle biler jeg har kjøpt, bortsett fra 2. Vanligvis tar denne prosessen 2-3 måneder dog, og jeg kjøper biler markedet ikke 'ser' (sjelden, rar, vanskelig å selge).

Så fint for deg da. Ts er neppe i markedet for biler for spesielt interesserte der man enten må vente på den rette kjøperen i lengre tid, eller redusere prisen kraftig. 

Anonymkode: 70c8f...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint for deg da. Ts er neppe i markedet for biler for spesielt interesserte der man enten må vente på den rette kjøperen i lengre tid, eller redusere prisen kraftig. 

Anonymkode: 70c8f...299

Hvordan vet du det? Hun spør jo etter prutetips. Med flokkmentaliteten som er i Norge ender svært mange biler opp som "utenfor", siden de aller fleste vil ha svindyr tysk bil, Golf eller Toyota. Det er lett å gjøre kupp, men man må vite hva man vil, være tålmodig og grei, og til slutt får man kanskje en deal.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et skikkelig stalltips.

Kjøp bil utenfor finn.no

Kjøp av en pensjonist. Få de til å kontakte deg. Da er du den eneste og du bestemmer prisen.

Pensjonister ønsker ikke å ha fremmede på døre og har sjelden bilen på finn. De selger billig til en eller annen som videreselger.

Du kan være den person og skaffe bil til deg selv.

Anonymkode: 88f66...587

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...