Gå til innhold

Trenger treningsråd 💪


Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

Gjest Forumhei

Hei, jeg kjøre om dagen 5x5 stronglifts. Jeg lurte på om noen andre har kjørt programmet før? Kan dere gi meg en pekepinne på hva som er realistisk forventinger? ( gjelder  styrke  )

Jeg er mann og veier 93 kg om det har noe å si.

Har tenkt til å melke programmet for alt det har vært før jeg går videre, er bare i uke 5.😊💪.  Men hva skal jeg kjøre etterpå ?

noen som vet om noen bra viderekommende program? Helst med app😎

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stronglifts 5x5 er et fint og enkelt program som du kan kjøre en stund. Realistiske forventninger er helt umulig å si noe om da alle reagerer forskjellig på trening. Det viktigste er å trene konsekvent over tid og prøve å øke i styrke over tid :)

Etterhvert begynner du å lære din egen kropp å kjenne. Hvis du har funnet et program du liker og får fremgang av, så bør du egentlig bare kjøre det til du blir lei eller ikke lenger får fremgang. Så kan du bytte til noe annet, eller gjøre justeringer slik at du fortsatt trives med programmet.

Jeg synes at du kan prøve å lage ditt eget program, kanskje med veiledning fra noen med mye kunnskap eller ved å justere et program som allerede finnes. Dette fordi det er helt individuelt for deg hvilke mål du har, hvilke øvelser du liker best, hva slags trening du responderer godt på osv :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...