Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For knapp en mnd siden kjøpte jeg meg el-sparkesykkel, rakk å bruke den fint i en mnd men så, på søndag, på vei hjem fra trening ble jeg tatt av en kraftig regnbyge ca 150 meter hjemmefra. Mandag fikk jeg den ikke på lenger... Men igår derimot kom den på og fungerte som vanlig, til jeg skrudde den av etter turen. Halvtime senere fikk jeg den ikke på igjen for andre gang :( Batteriet er fulladet så jeg forstår ikke dette her. Butikken mener det kan være en del må byttes ut? Hvilke erfaringer har dere med vannskader, kan det hende den kommer på igjen etter å ha stått en stund? Eller må den uansett på service?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sørg for å tørke alt av elektronikk godt. Det kan være fuktighet som har skadet noe. Men det kan være noe annet som tilfeldigvis gikk i stykker på samme tid. 

Men kanskje det er en reklamasjon grunn? Bør ikke en sykkel som er beregnet på å brukes ute tåle regn? Og kunne brukes i mer enn en måned. Hva står det i dokumentasjonen som fulgte med sykkelen? 

Hvilken sykkel er det? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, stan skrev:

Sørg for å tørke alt av elektronikk godt. Det kan være fuktighet som har skadet noe. Men det kan være noe annet som tilfeldigvis gikk i stykker på samme tid. 

Men kanskje det er en reklamasjon grunn? Bør ikke en sykkel som er beregnet på å brukes ute tåle regn? Og kunne brukes i mer enn en måned. Hva står det i dokumentasjonen som fulgte med sykkelen? 

Hvilken sykkel er det? 

Det er det jeg også mener, men så ser jeg på nettsiden det står at den ikke tåler regn :( men det kan jo skje alle, man kjører ut i oppholdsvær, for så å bli tatt av en kraftig byge! Og kommer seg hjem i rekordfart... Den virket jo da jeg kjørte den hjemme i gangen etter uhellet... Det er denne her: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stahjuling-sparkesykkel/stahjuling11/andersson-e-scooter-3000/1002420.13497/

Skrevet
1 time siden, Babi skrev:

Det er det jeg også mener, men så ser jeg på nettsiden det står at den ikke tåler regn :( men det kan jo skje alle, man kjører ut i oppholdsvær, for så å bli tatt av en kraftig byge! Og kommer seg hjem i rekordfart... Den virket jo da jeg kjørte den hjemme i gangen etter uhellet... Det er denne her: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-fritid/stahjuling-sparkesykkel/stahjuling11/andersson-e-scooter-3000/1002420.13497/

Det står, men det står også at det er en ekstra robust sykkel som man kan kjøre med hele tiden.

Men det gjør saken litt mer komplisert. Kanskje en sak for forbrukerrådet? Misvisende markedsføring? Det spørs om du gidder. 

Skrevet

Gidder nok ikke gå så langt, med mindre reparasjonen kommer på mer enn sykkelen koster. Da burde de jo klare å få reparert den da? Virker ikke mye robust når den går i stykker etter 100 meter med regn, og på toppen av det hele fungerte ikke frontlykten etter ett fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...