Gå til innhold

Jeans til curvy/petite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Sliter med å finne bukser som ikke klemmer flat rumpa mi 😂, Så derfor så lurer jeg på hvor man kan få kjøpt jeans som passer kroppsfasongen som beskrevet i tittel. Alle anbefalinger og tips tas imot med stor takk! ❤️😀

 

Anonymkode: e362d...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde det var alle klær som gikk opp i str. At de gikk ut i bredden, og alt for lite i lengden. Tydeligvis alltid noen som faller utenom likevel. Skulle ønske jeg bare kunne gå til en skredder. For jeg vil ha lange klær. Herreklær har mer riktig lengde, men det vil jeg ikke gå i.

Husker ikke hvordan det skrives. Men sissi eller sizzi tror jeg det er. De selger klær til litt rundere kvinner.

Anonymkode: eb87a...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NameDisplayed
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Trodde det var alle klær som gikk opp i str. At de gikk ut i bredden, og alt for lite i lengden. Tydeligvis alltid noen som faller utenom likevel. Skulle ønske jeg bare kunne gå til en skredder. For jeg vil ha lange klær. Herreklær har mer riktig lengde, men det vil jeg ikke gå i.

Husker ikke hvordan det skrives. Men sissi eller sizzi tror jeg det er. De selger klær til litt rundere kvinner.

Anonymkode: eb87a...073

Ikke ts her, zizzi er for runde damer med vanlig høyde.  Jeg er lav med former men slank. 163cm og 55kg. Vanskelig å finne noe som passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curvy/petite? Det ene ordet tilsier at du har former, det andre ikke. Er ikke rart om du ikke finner klær som passer om du skal matche to motstridende kroppsformer.

Anonymkode: 6d273...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Curvy/petite? Det ene ordet tilsier at du har former, det andre ikke. Er ikke rart om du ikke finner klær som passer om du skal matche to motstridende kroppsformer.

Anonymkode: 6d273...564

Det er den kroppsfasongen jeg har skjønner du. Petite, fordi jeg er 160 cm. 

Anonymkode: e362d...02f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, NameDisplayed skrev:

Ikke ts her, zizzi er for runde damer med vanlig høyde.  Jeg er lav med former men slank. 163cm og 55kg. Vanskelig å finne noe som passer...

TS her! Sant som du sier. Jeg er 160cm og 48kg.

Anonymkode: e362d...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med klær til lav og tjukk? 

Anonymkode: 1576b...967

🖕

Anonymkode: e362d...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med klær til lav og tjukk? 

Anonymkode: 1576b...967

Er 160cm og 48kg eller 163 og 55 kg lav og tykk for deg ?! 

Anonymkode: e362d...02f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Curvy/petite? Det ene ordet tilsier at du har former, det andre ikke. Er ikke rart om du ikke finner klær som passer om du skal matche to motstridende kroppsformer.

Anonymkode: 6d273...564

Kort med former menes det sikkert med overskriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fette dårlig respons!!, noe sier meg at det er bare white girls her inne. 

Anonymkode: e362d...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lee Scarlett Cropped. Kortere modell med plass til lår og rumpe.

Anonymkode: 53096...228

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Curvy/petite? Det ene ordet tilsier at du har former, det andre ikke. Er ikke rart om du ikke finner klær som passer om du skal matche to motstridende kroppsformer.

Anonymkode: 6d273...564

Tror det er snakk om lav og feit.

Anonymkode: e9b3b...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

These 5 are he best curvy jeans

  • Guess Mid-Rise Curve X
  • Parker Smith Bombshell Skinny
  • Mott & Bow High-Rise Skinny
  • Levi’s 815 Curvy Bootcut
  • True Religion Jennie Curvy Bootcut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips til hvilke bukser. Men hvis du finner en som passer til dine former, men er for lang, så kan du få buksen lagt opp av skredder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har cirka samme kroppsfasong (lav men med kurver). Jeg pleier å kjøpe jeans og andre bukser med ankellengde, da de blir ganske riktig i lengden. Nå sist har jeg kjøpt noen jeans fra Mango som kalles «Noa», med høyt liv og masse stretch. Jeg er noen kg større en deg og bruker M, så S eller XS passer nok bedre. 

 

Anonymkode: 9dae5...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Curvy og Petite er IKKE motstridende! La meg forklare helt basice ting flere av dere som svarer, burde ha vett til å forstå.

Petite er vanlige kvinner - fra tynn til tykkere, men lavere enn 163. Dvs lavere enn snittet. Man har fortsatt lignende proposjoner, men dette er fordelt over kortere høyde. Gode merker har fks jeans eller klær i forskjellige lengder kalt Tall - Regular - Short/petite. Så petite er egentlig det samme som Short. Tilpasset kvinner under snitthøyde. Det har ingenting med hvor bred eller smal du er.

Plus Size er for noe bredere, større kvinner, fks kvinner med overvekt. Det er ingenting galt i det, men Plus Size og Curvy er IKKE det samme. Hvis du fks har epleform eller større mage, og bruker større størrelser enn "butikkstandard", da er du Plus Size. Gode Plus Size-plagg har ekstra plass til mage, brede rygger osv.

Curvy derimot, er en relativ forskjell mellom hofte og rumpe/lår større enn normalen. Legg merke til RELATIV. Standardmønstrene til bukser solgt i Vesten er som oftest omtrent 10 inches forskjell mellom midje og hofte. Dvs en ganske rett form. Curvy er lagd med mønstre som har mer enn 10inches forskjell mellom midjemål og hoftemål, og passer dermed kvinner med mer innsvinget midje, brede hofter, timeglass-form og pæreform. Dessverre har mange butikker begynt å kalle Plus Size for Curvy, selv om dette ikke stemmer. Det er trolig fordi Plus Size kan ha et negativt fortegn, noe som er veldig synd. Noen som bruker Curvy kan være både størrelse XS og XXL, poenget her er ikke vekt eller størrelse - men FORM.

TS, jeg har en lignende form selv. Jeg har et midjemål på rundt 65-70, og en rumpe på over meter'n. Samtidig er jeg bare rett over 160. Så jeg er også curvy og petite/short! Jeg sliter selv med jeans, men venter på noen jeg kjøpte fra Curvy-linja til American Eagle. Ellers skal visst Gina Tricot ha kommet med en curvy-modell, men denne har jeg ikke prøvd selv. Unngå HM-gruppen, som HM, Monki, Weekday og Other Stories. Disse er utrolig rette i formen for å passe den "klassiske skandinaviske formen", som er høy og rett.

 

Anonymkode: d9f3d...765

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 11.10, AnonymBruker skrev:

Er 160cm og 48kg eller 163 og 55 kg lav og tykk for deg ?! 

Anonymkode: e362d...02f

Nei, jeg mente til meg selv... 

Anonymkode: 1576b...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes lommene gjør mye med min rumpe. 164 cm, 53 kg. Jeg ser bare på bukser med litt små lommer som sitter litt høyt oppe. Dersom lommene er store eller sitter lavt synes jeg ofte stoffet klemmer slik at det visker bort overgangen mellom rumpe og lår. 

For noen år siden hadde Cubus en bukse jeg likte, men nå har de sluttet med den. Når det gikk hull på de jeg hadde fant jeg en Levis i ganske stratchy stoff med små lommer jeg likte. Jeg fant også en på BikBok som passet (har ikke kjøpt klær der på 15 år), men da måtte jeg ha str M. (Jeg føler meg ikke som en person av middels størrelse, så stakkars dem som har komplekser for at de er større enn de ønsker.)

Anonymkode: 4915e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...