Gå til innhold

For mye mat til tross?

Fremhevede innlegg

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Jeg våkner halv syv, og innen syv har jeg spist frokost. Jeg spiser to skiver, eller tre hvis det er helt på begynnelsen eller slutten av brødet.

Når klokka nærmer seg elleve, er jeg kjempesulten igjen, og spiser tre skiver til lunsj. Klokka fire er jeg døden nær og opplever ofte at jeg blir skjelven i hendene og at beina kjennes ut som om de skal svikte under meg.

Innen klokka fem har jeg spist middag.

Da blir jeg svært ofte veldig sulten igjen før jeg legger meg, og spiser kanskje en skive i åtte-halvni tiden.

JEG syns ikke jeg spiser mye. Kan jeg egentlig det hvis jeg er sulten så mye som jeg er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg inn et par mellommåltider mellom frokost og lunsj og lunsj og middag.

Frukt, yoghurt, litt nøtter, et knekkebrød med noe pålegg. Noen eksempler.

Det går for lang tid mellom endel av måltidene og 6 timer mellom måltid er for lenge.

Legger du inn de mellommåltidene vil du også få økt forbrenning, og er ikke sååå sulten til hvert måltid.

Skrevet

Vi er nok veldig forskjellige når det gjelder appetitt. Selv spiser jeg 3 ganger i løpet av arbeidsdagen. Første gang et frokostbrød med ost og skinke, andre gang en skive med egg og tredje gang 1/2 rundstykke med skinke. Og det holder i massevis for meg som er mye i aktivitet på jobb.

Skrevet

Jeg spiser en yoghurt naturell og en frukt til frokost før 6. Så to skiver grovbrød på jobben mellom 11 og 12. Middag rundt 17. Som regel spiser jeg ikke kvelds, men hvis jeg gjør det lager jeg som regel en liten salat eller annen smårett med grønnsaker eller fisk. Mellom måltider drikker jeg stort sett kaffe, vann og te (uten sukker og melk), og hvis jeg blir sulten mellom spisetidene tar jeg som regel frukt eller rå grønnsaker. Med dette holder jeg vekta.

Og jeg har en stillesittende jobb og beveger meg altfor lite i hverdagen....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes nesten du spiser litt lite om du ikke spiser noen mellom måltider. 3 måltider mellom halv 7 om morgenen og 5 om ettermiddagen hadde tatt knekken på meg. Legg inn et mellom måltid på hvert hovedmåltid: knekkebrød, yoghurt eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...