Gå til innhold

Geirfuglen blir glad og gira!


Gjest Geirfuglen

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen

Nåja.. Kanskje ikke.. Men målet er i alle fall mer energi! 

Har alltid vært bedagelig anlagt. Trivdes bedre med en god bok enn ute i farta. Likevel, vokst opp med friluftsliv, ski og turer hver dag. Halve familien inkludert min mor er kretsmestere i langrenn og skihopp, mens jeg som regel ble lokket med kvikk lunsj for å skulle bevege meg. Sånn passe aktiv gjennom ungdommen med litt fotball, turn, svømming og basketball. 

I voksen alder bruker jeg gjerne beina for å komme meg dit jeg skal, og kan gå og gå. Trening er derimot sjeldent. Har likevel alltid vært ganske slank selv om jeg kunne spise mengder med smågodt. 

Etter å ha gått gjennom et svangerskap der jeg la på meg (nytter ikke med smågodt nå) og å hatt kreft i år, ferdigbehandlet og følges opp hver 3. mnd nå, ser jeg at jeg må komme i gang med noe. Har en del smerter og skulle gjerne blitt kvitt gravidkiloene. Er høy og trives med 65 kilo. Etter graviditet veide jeg 85. Nå er jeg kommet ned i 78 uten å gjøre noe spesielt, men jeg ser jo at jeg faktisk må trene og spise sunnere hvis det skal gå nedover.

Så.. Det kommer kanskje ikke til å bli den flittigst oppdatere treningsdagboka her, men jeg tror jeg må ta noen steg for å motivere meg selv. Å skrive litt om hva jeg spiser så jeg ser der svart på hvitt og kan himle litt med øynene av meg selv, kan kanskje hjelpe. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Geirfuglen

Jeg har vært syk, så har typisk nok ikke kommet i gang med trening :( Men, jeg har vært kjempeflink med kosthold! Null snop siste uka bortsett fra litt på lørdagen. Ikke noe potetgull. Spist sunn mat også. 

Jeg har hjemmekontor noen dager og er på jobb andre dager. Dagene på jobb er jeg dårlig på å spise frokost. Det blir som regel et par skiver til lunsj, en yoghurt før jeg reiser fra jobb og middag når jeg kommer hjem. Dagene mine med hjemmekontor spiser jeg frokostblanding eller havregrøt med bær til frokost, to skiver til lunsj og deretter middag litt utpå kvelden. Skal prøve å få inn et mellommåltid til med litt frukt, på morgenen når jeg skal på jobb og midt på dagen når jeg har hjemmekontor. :)

Gått ned en halv kilo til! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...