Gå til innhold

Dere som er avhengige av nesespray.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte bruker dere det? 

Jeg har de siste par-tre ukene brukt nesespray ca 4 ganger i døgnet. Jeg er ikke tett i nesa men «høyere oppe». Når jeg svelger er det som om tykt slim sitter fast i bihulene. Og etter litt tid tetner jeg sakte nedover. Nå lurer jeg på om symptomene jeg har er pga for hyppig bruk av nesespray eller om det er en reel tetthet. 

Anonymkode: 96ea6...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan fort være avhengighet, det tar ikke lang tid før man blir mer tett av å bruke nesespray. Jo lengre tid man bruker det, jo oftere må man spraye for å åpne opp.

Jeg er avhengig, har vært det av og på i mange år, men har klart å gå fra å bruke en hel spray hver dag (!) til å bruke en i uka nå, håper å klare å trappe mer ned. 

Anbefaler deg å prøve å slutte, selv om det er helt forferdelig å være så tett. Det tar en god stund før nesa er «nullstilt» igjen. 

Anonymkode: a98df...171

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte bruker dere det? 

Jeg har de siste par-tre ukene brukt nesespray ca 4 ganger i døgnet. Jeg er ikke tett i nesa men «høyere oppe». Når jeg svelger er det som om tykt slim sitter fast i bihulene. Og etter litt tid tetner jeg sakte nedover. Nå lurer jeg på om symptomene jeg har er pga for hyppig bruk av nesespray eller om det er en reel tetthet. 

Anonymkode: 96ea6...74b

Du burde gå til legen, kanskje du trenger en neseoperasjon som fjerner polypper, dette kan du få på statens regning, så slipper du å bruke unødvendige penger på nesespray. https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/

Skrevet

3-4 ganger om dagen. Våkner minst èn gang på natten med tett nese. 

Anonymkode: 1f6e5...27e

Skrevet

Bruker den hver dag, gjennom hele dagen. Bruker ca 3-4 stk i uka. Vært avhengig i 16 år nå. 

Anonymkode: 35d9b...651

Gjest Familytree
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er avhengig, har vært det av og på i mange år, men har klart å gå fra å bruke en hel spray hver dag (!) til å bruke en i uka nå, håper å klare å trappe mer ned. 

Jeg har aldri brukt nesespray som jeg husker. Jeg kan bevisst forsikre at jeg ikke kjøpte på egen hånd, sikker på at når jeg var baby, brukte de den når jeg ble syk, men så aldri mer. Hvordan var prosessen din? Når visste du at du var avhengig?

Skrevet

Helt avhengig av nesespray pga lungesykdom, bittelitt tett så får jeg ikke nok oksygen. Brukt hver dag i ca ti år, men....bruker ikke mer nå enn i starten, eneste jeg bruker den mer enn tre ganger pr dag, er på våren i pollensesongen.

Anonymkode: 86f4f...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...