Gå til innhold

Er dette noe som er vanlig på landet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har flyttet til landet. På gården er det flere hus. Vi leier. Her er det mer bråkete enn i noen steder i byen vi bodde i. Roping hele tida. De snakker ikke. De roper. Plenklipping konstant. Og vasker bilen klokka ett på natta og roper og gauler til hverandre. Alle telefonsamtaler taes utendørs. Og da med høy stemme. Alltid utenfor huset vårt og roper og gauler. Ja, dette er voksne folk. Er mer sliten enn jeg noensinne har vært, pga så mye støy.

Er dette vanlig blant "bønder"?

Der vi bodde før (storby) fikk vi naboer som også kom rett fra landet. De var helt likedane. Alle telefonsamtaler utendørs, ropte og kunne stå og rope og prate til hverandre ute og inne fra tidlig søndag morgen til sen mandag kveld. Dritings klokka tolv på lørdags formiddager og med en sånn oppførsel som fikk oss andre naboene til å riste på hodet. 

Merker at jeg er drittlei allerede. "Det er så rolig her på landet" ja jøss. Bønder. 

Anonymkode: 20276...77b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope. Her er det kjempestille og hører knapt lyder utenom traktorer og biler.

Anonymkode: 3b834...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøndene her jeg bor er ikke sånn 👨‍🌾🐏🐫

Men det kom flyttende en dame fra byen som arvet nabohuset for fire-fem år siden. Hun virket å ta alle telefoner utendørs. Skulle egentlig trodd telefonen var unødvendig for hun ropte så høyt at man hørte henne i miks omkrets.

Sint var hun også, skrek og ropte på naboene, så plutselig var hun smørblid. Tenker at de var glad for å bli kvitt henne i byen, og nå har hun heldigvis roet seg litt.

Tenk om jeg skulle tro alle byfolk var som henne, det er jeg ihvertfall glad jeg ikke tror!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Bor på landet og her er det stille og fredelig. Har aldri hørt om denne problemstillingen før. Ikke normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi opplever det sånn i hyttefeltet hvor mine foreldre har bygget hytte. Alle de andre i feltet er fra "landet", flere har gård, osv. Mens mine foreldre bor i Bergen. I det gamle hyttefeltet, hvor det hovedsaklig var bergensere og byfolk, var det ikke noe særlig med støy. Mens i det nye? INGEN hensyn tas. Plenklipping og motorsaging til alle døgnets tider, også på helligdager. Høy musikk, festing, setter opp utemøblene sine så tett opptil soveromsvinduene til hyttenaboene som mulig og sitter og gauler og hoier til langt på natt... 

Kanskje det er sånn at de som er "fra landet" og som ikke er vant til å ha folk tett på seg, ikke er vant til å ta hensyn? Bor man på gård og det er en km til nærmeste nabo, er man kanskje ikke vant til å måtte ta hensyn. 

Men om det er folk som er vant til å ha naboer tett på, virker det veldig rart å oppføre seg sånn. 

Anonymkode: 3e94f...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er normalt at byfolk oppfører seg sånn på landet, for å si det sånn.

Anonymkode: 76771...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...