Gå til innhold

Angrer på at jeg ga et million-FLAX i gave til min venn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gir aldri bort lodd, og hvis jeg får lodd skraper jeg dem når jeg er alene. Meste jeg har vunnet er 250 kroner. 

Anonymkode: 894d0...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det er kjipt, men det er jo risikoen man tar når man gir bort lodd i gave. Vennen din skylder deg jo ingenting av dette beløpet. Å bli snurt for å ikke få noe, sier jo bare at du egentlig håpet loddet ikke skulle gi noen gevinst. Og hva er da poenget med å gi det som gave? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Solkremen skrev:

Hadde ikke delt. En million holder jo ikke til noe

Hadde nok ikke delt i to akkurat. Men noen tusenlapper kunne da cedkommende fått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden.. Er det sånn at når man gir en bursdagsgave til noen så er man nødt til å dele? Hvis man gir en flaske vin f.eks i bursdagsgave, så forventer man vel ikke å få halve flasken selv? Nei vet du hva, dette er det mest spesielle jeg har hørt på lenge. Jeg syns for all del at han som fikk flaxloddet har all rett til å beholde gaven selv, inkludert pengene. At han vant var jo bare ekstremt flaks! Du kan ikke forlange å få penger av han når du har gitt han flax loddet i bursdagsgave. MAN DELER JO IKKE BURSDAGSGAVEN SIN MED ANDRE! Jeg skjønner jo det er kjipt at akkurat det flax loddet var det så mye penger på, men herregud ta deg sammen! 

Anonymkode: 27b3b...7e2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et flaxlodd koster 20 kr? Tenk på det som at du ga bort 20 kr, ikke 1 mill.

Anonymkode: a49fc...393

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Thyra skrev:

Hadde nok ikke delt i to akkurat. Men noen tusenlapper kunne da cedkommende fått. 

Ikke med denne holdningen neil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solkremen
26 minutter siden, Thyra skrev:

Jo, men det hadde vært like irriterende å motta ett par tusen når du vet at vedkommende sitter igjen med en million. 

Men jeg sier som moren min sier - man kjøper flaxlodd KUN til seg selv eller til barna sine☝🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Solkremen skrev:

Jo, men det hadde vært like irriterende å motta ett par tusen når du vet at vedkommende sitter igjen med en million. 

Men jeg sier som moren min sier - man kjøper flaxlodd KUN til seg selv eller til barna sine☝🏼 

Minst ti tusen, ville jeg gitt han. 

39 minutter siden, O.G. skrev:

Ikke med denne holdningen neil

Kanskje ikke... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper han bygger et basseng i hagen, slik at jeg får litt nytte av pengene i alle fall

Anonymkode: 354b6...b93

Du tuller nå? Du håper på han skal bygge et besseng i hagen sin sånn at du skal få bruke det på sommeren? Hvorfor i all verden ga du flaxlodd til han? Når du tydeligvis ikke unner han pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke et stort dilemma den dagen når ett av dine barn vinner en stor pengesum, og de andre barna dine ikke vinner noe?

Anonymkode: 34ba5...978

Vel, jeg har tenkt på det og...... Så dealen her i huset er at alt over 10 000 må vinneren dele med den andre. Altså, om A vinner inntil 10 000, er alt h*ns. Men om h*n vinner mer enn det, må h*n dele med B. Så hvis premien var på 1 mill, ville det bli en god del penger på begge. Hvordan dette i realiteten hadde utartet seg vet jeg ikke, ettersom ingen av de har vært så heldig enda.

Anonymkode: 17287...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Thyra skrev:

Det er vel ikke nødvendigvis det at man ikke unner vedkommende å vinne, men at det er surt å tenke på at man kjøpte loddet og ikke beholdt det selv. For mange av oss ville en million kommet veldig godt med. I mange tilfeller ville det kunne forandret livet. Man kunne kvittet seg med gammel gjeld, endelig kjøpt bolig eller realisert en gammel drøm man aldri har hatt råd til før. 

Selvfølgelig. Men det er alltid en risk om man kjøper flaxlodd til andre. Man vet jo at det finnes en sjanse (dog en minimal en) for at vedkommende vinner 1 million. 

Jeg gir derfor aldri bort flaxlodd i gave. Jeg hadde nok taklet det litt dårlig om mottakeren hadde vunnet 1 mill, når jeg så sårt hadde trengt den millionen selv...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når andre vinner penger ser man hvor frekke og griske mennesker er rundt seg. DA skal de ha penger!! Spille venn da vettu, sjalue som faen på at andre vinner penger.

Dumme idiot, du fortjener en på tryne i stedet. Om dette virkelig var sant.

Anonymkode: dfbc7...f9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...