Gå til innhold

Angrer på at jeg ga et million-FLAX i gave til min venn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vennen min hadde bursdag i går og jeg ga han som vanlig et FLAX lodd. Jeg tenkte at han ikke kom til å vinne noen ting, i beste fall 50 kroner. MEN SÅ VISER DET SEG AT HAN VINNER 1 MILL OG GJERRIGKNARKEN VIL IKKE DELE LITT EN GANG. Er kjempe skuffet og forbannet. Skulle ha skrapet av det loddet selv og gitt et annet til han. Orker ikke være vennen hans når han ikke gir meg noe.

Anonymkode: 354b6...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da du gav loddet til han som gave fikk han eiendomsretten til gaven/pengene som kan vinnes.

Han skylder deg ingenting.

Anonymkode: b4c84...674

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vennen min hadde bursdag i går og jeg ga han som vanlig et FLAX lodd. Jeg tenkte at han ikke kom til å vinne noen ting, i beste fall 50 kroner. MEN SÅ VISER DET SEG AT HAN VINNER 1 MILL OG GJERRIGKNARKEN VIL IKKE DELE LITT EN GANG. Er kjempe skuffet og forbannet. Skulle ha skrapet av det loddet selv og gitt et annet til han. Orker ikke være vennen hans når han ikke gir meg noe.

😂

Hvis dette er sant så er det jo helt fantastisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da du gav loddet til han som gave fikk han eiendomsretten til gaven/pengene som kan vinnes.

Han skylder deg ingenting.

Anonymkode: b4c84...674

Hvis jeg hadde vunnet en mill i gave fra en venn hadde jeg i hvert fall gitt en tusenlapp som takk til den som ga meg det, men det er nå bare meg. Kanskje jeg er ekstra snill.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Guile skrev:

😂

Hvis dette er sant så er det jo helt fantastisk! 

Hahaha. Ja :skratte:

Anonymkode: 5fdf0...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner det er surt, men han skylder deg ingenting. Han kan finne på å gi deg en tusenlapp som takk, men ikke noe du kan forvente.  

Du orker ikke å ha han som venn? Hva skal du si til han? "Siden du ikke vil gi meg noe av pengene, så er ikke vi venner mer" ??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Derfor gir jeg aldri bort flaks lodd med mindre jeg virkelig unner vedkommende å vinne en million 😜

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han bygger et basseng i hagen, slik at jeg får litt nytte av pengene i alle fall

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den risikoen tar du jo når du gir flax i gave. Det sier jo seg selv.

Hadde han ikke hatt bursdag, så hadde du jo ikke kjøpt loddet i det hele tatt. Så du hadde aldri hatt sjans på den millionen.

Vær glad på vennen din sine vegne, så kanskje karma kommer med noe til deg i fremtiden.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venn som vinner en million på et flaxlodd fått i gave burde spandere giveren på en god middag eller noe i det minste.

Likevel kan jeg godt forstå at han ikke gir deg noe som helst, når du ikke lar han få komme seg etter overraskelsen før du begynner å sutre over at du ikke får noe. Du er ikke akkurat sjenerøs du heller, som ikke unner vennen din litt flaks uten å forvente noe i gjengjeld. 

Jeg mener flaxlodd er en dårlig gave. Stort sett er det verdiløst eller en liten 50-lapp, altså ikke en god gave. Dersom det blir gevinst kan ulike forventninger og moralske dilemmaer fort belaste forholdet mellom giver og mottaker, slik som her.

Anonymkode: 568a0...c19

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt bort Flax-lodd flere ganger, og syns det er kult at folk vinner litt større summer! Men ingen har vunnet en million såvidt jeg vet. 

Fikk lodd selv en gang og vant høyeste premien på noen tusen. Delte likt med giver i den forstand at vi tok en reise sammen for pengene.

Hadde jeg vunnet en million fra noen som gå meg, så hadde jeg gitt halvparten til giver. Hadde i grunnen vært veldig gøy 🙂 men veldig få som gir bort sånt. En i familien spurte hvordan jeg "turde" å gi bort... Makan. Grådighet lenge leve 🙂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En god venn som vinner en million på et flaxlodd fått i gave burde spandere giveren på en god middag eller noe i det minste.

Likevel kan jeg godt forstå at han ikke gir deg noe som helst, når du ikke lar han få komme seg etter overraskelsen før du begynner å sutre over at du ikke får noe. Du er ikke akkurat sjenerøs du heller, som ikke unner vennen din litt flaks uten å forvente noe i gjengjeld. 

Jeg mener flaxlodd er en dårlig gave. Stort sett er det verdiløst eller en liten 50-lapp, altså ikke en god gave. Dersom det blir gevinst kan ulike forventninger og moralske dilemmaer fort belaste forholdet mellom giver og mottaker, slik som her.

Anonymkode: 568a0...c19

Folk elsker jo å få Flax-lodd? Legger nesten alltid ved ett eller flere. Ikke kall det dårlig gave! Men en bør selvfølgelig unne folk å vinne  🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vunnet en million på et lodd jeg fikk i gave. Det føles feil å beholde alt selv, det føles feil å dele likt, og det føles feil å gi en liten sum til giveren.

Ikke gi meg flaxlodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Guile skrev:

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde vunnet en million på et lodd jeg fikk i gave. Det føles feil å beholde alt selv, det føles feil å dele likt, og det føles feil å gi en liten sum til giveren.

Ikke gi meg flaxlodd!

Tenkte akkurat det samme da jeg begynte å lese svarene i tråden.

Da jeg hadde lest ditt svar så konkluderte jeg med at du har jo helt rett. Så jeg tror jeg hadde gitt giver 100 tusen, selv om det bare er 10% så er det et beløp det faktisk er litt penger i :) 

Anonymkode: 07f63...d13

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir kun flaxlodd til mine barn. Vet med meg selv at jeg ikke ville sovet godt om noen andre vant mye penger med et lodd jeg i teorien kunne ha skrapet selv.... Sånn er jeg, og tar konsekvensen av det.

Anonymkode: 17287...047

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 minutter siden, Guile skrev:

Ikke gi meg flaxlodd!

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde delt likt med giveren hvis jeg vant en stor premie! Klarer ikke å forstå at ikke det er en selvfølge for alle 😱

Anonymkode: e7721...598

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen er: hvis du får flaxlodd i gave og vinner en million, ikke fortell det til noen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir kun flaxlodd til mine barn. Vet med meg selv at jeg ikke ville sovet godt om noen andre vant mye penger med et lodd jeg i teorien kunne ha skrapet selv.... Sånn er jeg, og tar konsekvensen av det.

Anonymkode: 17287...047

Blir det ikke et stort dilemma den dagen når ett av dine barn vinner en stor pengesum, og de andre barna dine ikke vinner noe?

Anonymkode: 34ba5...978

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde vunnet en mill i gave fra en venn hadde jeg i hvert fall gitt en tusenlapp som takk til den som ga meg det, men det er nå bare meg. Kanskje jeg er ekstra snill.

En tusenlapp syns jeg ikke akkurat kvalifiserer til ekstra snill :fnise:  Var det en god venn som gav meg det så føler jeg at jeg burde gitt han/henne et par hundre tusen i alle fall.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...