Gå til innhold

Snål oppførsel av mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg anonymiserer noe og forsøker å holde det kort.

Min mann har to barn fra før, begge i ungdomsskolealder. Foreldrene har 50/50 og ingen betaler bidrag. Ungene har to hobbyer hver som koster rundt 2500/måned per unge. Foreldrene deler disse utgiftene. Barnas mor har reiseskrekk slik at hun aldri har barna med på ferier, mens vi prioriterer dette.

De siste to årene har en av ungene begynt å interessere seg for en tredje hobby, en hobby mor deler. Dette er en svært dyr hobby, og far har bidratt noe av og til. For en måned siden sa han imidlertid fra til mor om han ikke ville være med på disse utgiftene lenger. Mors respons var at hun satte barnet til å ringe far mens det var hos mor, for å tigge om penger til noe hen absolutt måtte være med på. Far forklarte at han ikke hadde råd til både flere hobbyer og ferieturer, og barnet gråt. Da far spurte hva dette kurset kostet var svaret 300! kroner. Normalt har utgiftene ligget på flere tusen.

Hva feiler en mor som setter barnet i en slik situasjon over 300 kroner? Det er jo ikke pengene.

Kjenner at jeg ikke takler den dama der lenger!

Anonymkode: f3fbe...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

2500 x 2..   hvem har råd til 5000 til hobby i mnd. Det var fryktelig dyr hobby. Hva er de hobbyene? Diamantsliping eller noe.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, theTitanic said:

2500 x 2..   hvem har råd til 5000 til hobby i mnd. Det var fryktelig dyr hobby. Hva er de hobbyene? Diamantsliping eller noe.. ?

Eller shopping.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anonymiserer noe og forsøker å holde det kort.

Min mann har to barn fra før, begge i ungdomsskolealder. Foreldrene har 50/50 og ingen betaler bidrag. Ungene har to hobbyer hver som koster rundt 2500/måned per unge. Foreldrene deler disse utgiftene. Barnas mor har reiseskrekk slik at hun aldri har barna med på ferier, mens vi prioriterer dette.

De siste to årene har en av ungene begynt å interessere seg for en tredje hobby, en hobby mor deler. Dette er en svært dyr hobby, og far har bidratt noe av og til. For en måned siden sa han imidlertid fra til mor om han ikke ville være med på disse utgiftene lenger. Mors respons var at hun satte barnet til å ringe far mens det var hos mor, for å tigge om penger til noe hen absolutt måtte være med på. Far forklarte at han ikke hadde råd til både flere hobbyer og ferieturer, og barnet gråt. Da far spurte hva dette kurset kostet var svaret 300! kroner. Normalt har utgiftene ligget på flere tusen.

Hva feiler en mor som setter barnet i en slik situasjon over 300 kroner? Det er jo ikke pengene.

Kjenner at jeg ikke takler den dama der lenger!

Anonymkode: f3fbe...690

Unger skal ha litt motgang av og til. De har ikke vondt av å grine når de ikke får det de trenger til sin hobby. Jeg gidder ikke kritisere mor heller. Hun har planer for barna og i disse ligger det at far også skal bla opp. Helt normalt. Far trenger også å lære seg å nei av og til. 

Om du ikke takler den dama lenger, så kan du glede deg over at du iallfall ikke er gift med henne, og også at typen din i stor grad har kommet seg unna henne.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anonymiserer noe og forsøker å holde det kort.

Min mann har to barn fra før, begge i ungdomsskolealder. Foreldrene har 50/50 og ingen betaler bidrag. Ungene har to hobbyer hver som koster rundt 2500/måned per unge. Foreldrene deler disse utgiftene. Barnas mor har reiseskrekk slik at hun aldri har barna med på ferier, mens vi prioriterer dette.

De siste to årene har en av ungene begynt å interessere seg for en tredje hobby, en hobby mor deler. Dette er en svært dyr hobby, og far har bidratt noe av og til. For en måned siden sa han imidlertid fra til mor om han ikke ville være med på disse utgiftene lenger. Mors respons var at hun satte barnet til å ringe far mens det var hos mor, for å tigge om penger til noe hen absolutt måtte være med på. Far forklarte at han ikke hadde råd til både flere hobbyer og ferieturer, og barnet gråt. Da far spurte hva dette kurset kostet var svaret 300! kroner. Normalt har utgiftene ligget på flere tusen.

Hva feiler en mor som setter barnet i en slik situasjon over 300 kroner? Det er jo ikke pengene.

Kjenner at jeg ikke takler den dama der lenger!

Anonymkode: f3fbe...690

Du spør hva som feiler mor, jeg vil spørre mer hva som feiler både far og fars nye partner. Far eier ikke ryggrad til å ordne opp med mor, og fars nye partner blander seg i ting som angår mor og far. 

Familiedrama kalles slikt. Kom dere til en familieterapeut som lærer far å ordne opp med mor, og fars nye partner å passe sine egne saker, og at alle tre slutter å bruke barna i sine konflikter.

Bli voksne alle tre og oppfør dere som voksne, ikke som drittunger i sandkassen.

Anonymkode: b9902...f1c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør hva som feiler mor, jeg vil spørre mer hva som feiler både far og fars nye partner. Far eier ikke ryggrad til å ordne opp med mor, og fars nye partner blander seg i ting som angår mor og far. 

Familiedrama kalles slikt. Kom dere til en familieterapeut som lærer far å ordne opp med mor, og fars nye partner å passe sine egne saker, og at alle tre slutter å bruke barna i sine konflikter.

Bli voksne alle tre og oppfør dere som voksne, ikke som drittunger i sandkassen.

Anonymkode: b9902...f1c

Far sa fra begynnelsen av at mor selv fikk stå for en tredje hobby. Så har han likevel bidratt av og til. Jeg har ikke blandet meg inn på noen annen måte enn å påpeke at at han ikke kan forvente at jeg skal betale denne hobbyen.

Anonymkode: f3fbe...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Det er mye penger for en som er alenemor.

Hun er ikke alenemor og har god råd.

Anonymkode: f3fbe...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, theTitanic skrev:

2500 x 2..   hvem har råd til 5000 til hobby i mnd. Det var fryktelig dyr hobby. Hva er de hobbyene? Diamantsliping eller noe.. ?

Mange hobbyer er dyrere enn å delta på folkebadet.

Anonymkode: f3fbe...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, I Grosny skrev:

Unger skal ha litt motgang av og til. De har ikke vondt av å grine når de ikke får det de trenger til sin hobby. Jeg gidder ikke kritisere mor heller. Hun har planer for barna og i disse ligger det at far også skal bla opp. Helt normalt. Far trenger også å lære seg å nei av og til. 

Om du ikke takler den dama lenger, så kan du glede deg over at du iallfall ikke er gift med henne, og også at typen din i stor grad har kommet seg unna henne.

Nei. Far skulle aldri være med på å finansiere en tredje fritidsaktivitet. Han har bidratt for å være grei, men jo mer han bidrar, jo dyrere blir hobbyen.

Anonymkode: f3fbe...690

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Det er mye penger for en som er alenemor.

Alenemor er ikke ensbetydende med lav inntekt.

Vedkommende ts beskriver er da vel heller ikke alenemor i ordets opprinnelige betydning, da barnet er like mye hos begge foreldre. 

Anonymkode: 80fe0...4b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alenemor er ikke ensbetydende med lav inntekt.

Vedkommende ts beskriver er da vel heller ikke alenemor i ordets opprinnelige betydning, da barnet er like mye hos begge foreldre. 

Anonymkode: 80fe0...4b2

Alenemor er man når man ikke bor sammen med barnefar og ikke har ny partner i hus. Har ikke noe med hvor mye barnet er fordelt på foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Alenemor er man når man ikke bor sammen med barnefar og ikke har ny partner i hus. Har ikke noe med hvor mye barnet er fordelt på foreldrene. 

OK, da har jeg vært «alenemor» i de siste årene. Ville ikke kalt meg selv det.

Uansett betyr det ikke at jeg som «alenemor» har dårlig råd eller lav inntekt.

Anonymkode: 80fe0...4b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer veldig på hva som koster 2500 kr i mnd. Mine unger drev med flere hobbyer, de kostet ikke mange hundrelappene i året.

Anonymkode: efcb5...d81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på hva som koster 2500 kr i mnd. Mine unger drev med flere hobbyer, de kostet ikke mange hundrelappene i året.

Anonymkode: efcb5...d81

Lurer virkelig jeg på også....  Tror ikke jeg kjenner en eneste familie som hadde latt barna få ha en hobby som kostet så mye, av og til går det an for foreldre å si nei!

Anonymkode: 9df8a...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer veldig på hva som koster 2500 kr i mnd. Mine unger drev med flere hobbyer, de kostet ikke mange hundrelappene i året.

Anonymkode: efcb5...d81

Forsøk å regne på hvor mye det koster å holde på med hest, for eksempel. Eller kampsport. Eller hundekjøring. Eller nesten hva som helst du er god i og som krever reising rundt i landet.

Jeg selv holdt på med fotball og skyting. Nå snakker vi midt på 80-tallet, og nødvendig utstyr til fotball kostet alene rundt 2000/år. Så kom kontingenter, og at vi bodde slik til at alle bortekamper krevde kjøring.
i skyting hadde jeg egne våpen og måtte reise over hele landet.

Anonymkode: f3fbe...690

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer virkelig jeg på også....  Tror ikke jeg kjenner en eneste familie som hadde latt barna få ha en hobby som kostet så mye, av og til går det an for foreldre å si nei!

Anonymkode: 9df8a...6c9

Tenkte kanskje alpint eller noe? Er både utstyr, konkurranseutgifter og reising. Men jeg bare gjetter. 

Anonymkode: 1f9bc...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer virkelig jeg på også....  Tror ikke jeg kjenner en eneste familie som hadde latt barna få ha en hobby som kostet så mye, av og til går det an for foreldre å si nei!

Anonymkode: 9df8a...6c9

Ja, det går an. Men både vi og mor (med ny mann)  har god råd og barna satser på hobbyene sine. 

Anonymkode: f3fbe...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forsøk å regne på hvor mye det koster å holde på med hest, for eksempel. Eller kampsport. Eller hundekjøring. Eller nesten hva som helst du er god i og som krever reising rundt i landet.

Jeg selv holdt på med fotball og skyting. Nå snakker vi midt på 80-tallet, og nødvendig utstyr til fotball kostet alene rundt 2000/år. Så kom kontingenter, og at vi bodde slik til at alle bortekamper krevde kjøring.
i skyting hadde jeg egne våpen og måtte reise over hele landet.

Anonymkode: f3fbe...690

Men det må gå an for foreldre å si nei. Unger MÅ ikke få alt de ønsker seg. Det er vel heller sunt med litt motgang tenker jeg....

Anonymkode: 9df8a...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det må gå an for foreldre å si nei. Unger MÅ ikke få alt de ønsker seg. Det er vel heller sunt med litt motgang tenker jeg....

Anonymkode: 9df8a...6c9

Jada. Og far har jo sagt nei til den tredje aktiviteten.

Anonymkode: f3fbe...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...