Gå til innhold

Kinesiologitape - funker det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd og fått effekt? Tenker da på å tape selv, ikke ifm time hos fysio etc. 

Jeg har hatt litt vondt i det ene kneet ifm løping i det siste, og vurderer å teste det ut.

 

Anonymkode: 6bd7b...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd, og er blitt tapet av fysioterapeut. Funker ikke i det hele tatt. Når fysioen, som faktisk hadde fått opplæring i dette humbuget, ikke fikk det til å virke, kan du bare glemme at det skal fungere med «gjør det selv».

Det eneste kinesiotapen KAN fungere til, er som tilleggsbehandling ved lymfødem. 

Anonymkode: 69931...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det fungerer, men best effekt vil man nok ha når det gjøres i forbindelse med behandling. 

Jeg går til fysioterapeut som bruker kinesioteip som del av behandlingen og jeg merker ekstremt god effekt av teipen.

Anonymkode: 13275...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer akkurat like bra som kompresjonsthigtsene alle skulle ha fordi det var så fryktelig bra effekt i dem...

Anonymkode: 6c3d7...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerte fint for min bekkenløsning. Men jeg reagerte på limet:(

Anonymkode: 6d736...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket veldig godt på skulderen. Fikk slappet av mer i musklene fordi teipen støttet opp. Tror det har mest effekt på skuldre, knær etc som trenger støtte. Men få ordentlig opplæring i hvordan du skal teipe, så du får ønsket effekt

Anonymkode: 8cf98...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt effekt både på rygg- og kneplager. Da som en støtte i dagene etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer fint på skulderen min som har en nerve i klem. Men jeg tåler ikke limet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...