Gå til innhold

Slibrige meldinger på telefon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette blir helt riktig forum men jeg trenger råd. Er det noen måte å blokkere en person helt fra å ringe deg, inkl telefonsvarer? En slibrig mann jeg avviste for en god stund siden, fordi han var «creepy», fikk tak i nr mitt og ringte flere ganger daglig. Jeg tok ikke tlf fordi jeg mente jeg hadde sagt ifra om hva jeg mente om denne «sjekkingen».Blokkerte nr, men han får jo likevel til å legge igjen melding på telefonsvareren, og nå har han begynt igjen. Disse meldingene er skikkelig ekle og jeg syns det er ubehagelig. Hva gjør man? Jeg har fjernet meg fra gule sider osv, men skaden har jo allerede skjedd. 

Anonymkode: 0c103...ba9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv å høre med telefonselskapet ditt, om det er mulig at dem kan legge en blokkering av nummeret hans, mot ditt nummer. På den måten, så vil hans forsøk på å ringe deg, bli avvist fra telefonselskapet direkte.

Om ikke dette går, så kan du få deg et nytt nummer.

Hvis han fortsetter, og evt. blir enda værre og kanskje begynner å følge etter deg, så ringer du politiet. Ta vare på alle meldinger fra han, som bevis, og bruk dem mot han. Meldinger med seksuellt trakkaserende innhold, vil jeg tro at er ulovlig, eller i gråsonen.

Endret av TrekStar
  • Liker 3
Skrevet

Tusen takk, da skal jeg høre med telefonselskapet i morgen og håpe de kan hjelpe meg. :)  

Anonymkode: 0c103...ba9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...