Gå til innhold

Sopp i skjeden som bare blir verre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg gikk med svie i 2 uker før jeg gikk til legen og hun sa jeg hadde sopp. Fikk beskjed om å prøve canesten vaginaltabletter og jeg kjøpte en kombinasjonspakke med en stikkpille og krem siden det var det eneste de hadde. Jeg ble ikke bedre og fant ut at noen apoteker har 6 pakninger med canesten vaginaltabletter. Har brukt det i 4 dager nå og svien blir bare verre og verre. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: b0ba7...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få Diflucan, pille du spiser!

Anonymkode: bad54...8ee

• Liker 3
Skrevet

Diflucan pille kan du kjøpe på apoteket, uten resept.

Anonymkode: b8868...998

• Liker 5
Skrevet

Ble du undersøkt av legen? 

Anonymkode: 3817b...afc

Skrevet

Ja, da kjøper du diflucan. Den taes via munnen. Om jeg får sopp bruker jeg alltid det i stedet for canesten fordi jeg føler ikke at canesten hjelper. 

Anonymkode: 113e9...94a

• Liker 1
Skrevet

Du kan få flere doser med diflucan på resept. Aller først burde legen sjekke om det faktisk er sopp.

Anonymkode: e86e5...c53

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg gikk med svie i 2 uker før jeg gikk til legen og hun sa jeg hadde sopp. Fikk beskjed om å prøve canesten vaginaltabletter og jeg kjøpte en kombinasjonspakke med en stikkpille og krem siden det var det eneste de hadde. Jeg ble ikke bedre og fant ut at noen apoteker har 6 pakninger med canesten vaginaltabletter. Har brukt det i 4 dager nå og svien blir bare verre og verre. Hva kan jeg gjøre?

Gå tilbake til legen. Å bruke soppmidler om du ikke har sopp så skjer to ting. Du blir ikke bedre og du får andre plager av soppmiddelet/Canesten m.fl. 

Legn må ta prøver av underlivet ditt eller sende deg videre til sykehusets gynekologiske/veneriske avdeling eller til gynekolog. 

Merk deg også at dersom du har sopp innvendig så har du også sopp uvendig. For å bli kvitt sopp uten selvsmitte, så må du behandle både invendig og utvendig samt vaske alt av undertøy og kluter/håndklær på minst 60 grader.

Anonymkode: cee84...d90

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da kjøper du diflucan. Den taes via munnen. Om jeg får sopp bruker jeg alltid det i stedet for canesten fordi jeg føler ikke at canesten hjelper. 

Anonymkode: 113e9...94a

Du bør ikke eksprimentere med Diflucan når Canesten i to runder ikke fungerer. I verste fall får du bivirkninger du ikke vil ha. Massiv og unødvendig bruk av soppdrepende midler kan gi deg vaninisme. Snakk med legen din!

• Liker 3
Skrevet

Da går du til gynekolog TS!!

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ikke eksprimentere med Diflucan når Canesten i to runder ikke fungerer. I verste fall får du bivirkninger du ikke vil ha. Massiv og unødvendig bruk av soppdrepende midler kan gi deg vaninisme. Snakk med legen din!

Ja jeg vurderer å ringe legen i morgen tidlig. Det svir veldig

• Liker 2
Skrevet

jeg utviklet vestibulitt blant annet pga feil/overbehandling med canesten, så gå til gynekolog!

Anonymkode: 70e32...995

• Liker 4
Skrevet

Den pillen de over her har svelget har jeg prøvd... men jeg svelget ikke den! Visste ikke at den skulle via munnen. Pjorra oppi dåsa som de vanlige canesten tablettene... 

Ble kvitt soppen likevel🙄

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, iiis skrev:

Den pillen de over her har svelget har jeg prøvd... men jeg svelget ikke den! Visste ikke at den skulle via munnen. Pjorra oppi dåsa som de vanlige canesten tablettene... 

Ble kvitt soppen likevel🙄

😳 Godt det gikk bra, da, men regner med du leser pakningsvedlegg på medisin heretter😂

Anonymkode: 3fc2b...64a

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble du undersøkt av legen? 

Anonymkode: 3817b...afc

Ja legen tok en titt og fant sopp 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja legen tok en titt og fant sopp 

Noen ganger er det lurt å be legen ta en prøve og sende inn, når behandlingen ikke hjelper. Det kan være ulike typer sopp har jeg skjønt, selv om det er en som er mest vanlig. Man får også andre medisiner med andre virkestoffer, Pevaryl for eksempel, og Diflucan som er nevnt. Her bør legen rådgi deg.

• Liker 2
Skrevet

Da skal urinen dyrkes og du skal behandles mer effektivt for sopp.

Anonymkode: 7eff9...10a

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger er det lurt å be legen ta en prøve og sende inn, når behandlingen ikke hjelper. Det kan være ulike typer sopp har jeg skjønt, selv om det er en som er mest vanlig. Man får også andre medisiner med andre virkestoffer, Pevaryl for eksempel, og Diflucan som er nevnt. Her bør legen rådgi deg.

Sopp sendes der ikke inn prøve på. Legen tar prøve og ser dirkete i mikroskop om der er sopp. 

Men her feiler nok ts noe annet enn sopp, og da bør det tas fullt prøvesett, eller hun bør henvises videre til spesialist. Særlig dersom ts er seksuelt aktiv.

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg vært hos legen igjen og fått anbefalt å  prøve Diflucan. Så får jeg vente å se om det virker.

• Liker 1
Skrevet

Diflucan, ja! Jeg hadde sopp mye som yngre og ble ikke kvitt det før jeg fikk mange små doser (altså ikke engangspille) av Diflucan. Siden har jeg omtrent ikke hatt det, og jeg blir fort kvitt det hvis det kommer. Og det kommer ved mye stress, spesielt om jeg spiser mye snop samtidig, som man jo lett gjør når man er stressa. Begge deler mater soppen!

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Diflucan, ja! Jeg hadde sopp mye som yngre og ble ikke kvitt det før jeg fikk mange små doser (altså ikke engangspille) av Diflucan. Siden har jeg omtrent ikke hatt det, og jeg blir fort kvitt det hvis det kommer. Og det kommer ved mye stress, spesielt om jeg spiser mye snop samtidig, som man jo lett gjør når man er stressa. Begge deler mater soppen!

Ja det kan være noe i det. Har vært mye jobb og brusdrikking i det siste 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...