Gå til innhold

Kan man få strammere kropp ved kaloriunderskudd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lagt på meg nesten 8 kg det siste året som jeg ønsker å bli kvitt! Veier rundt 73 kg fordelt på 167 cm. Målet er å gå ned 8-10 kg. Har nylig startet å trene. Er 26 år gammel.

Jeg spiser rundt 1800 kcal daglig. (Er nokså aktiv på både jobb (sykepleier) og fritiden, da jeg går rundt 7-10 km tur med hunden daglig). Ifølge fitbiten forbrenner jeg alt mellom 2200-2700 kcal daglig. 

Tenker å trene styrke rundt 3 ganger i uka. Men vil dette gi noe resultat når jeg ikke ligger i kaloriunderskudd? Blir bare mer og mer forvirret når jeg leser om dette. Ønsker å få en strammere kropp, spesielt rumpe og lår!

 

Anonymkode: 0823a...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du forbrenner 2200-2700 og spiser 1800, så ligger du i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 6e796...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, en skrivefeil. Mente selvfølgelig on styrketreningen vil gi resultater selv om jeg ligger i kaloriunderskudd - ikke overskudd! :)

Anonymkode: 0823a...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trener du styrke? Maxer du på øvelsene? Isåfall kan du kanskje oppleve noe oppstramming men det er lettere å gå ned vekta du vil først og deretter fokusere på å bygge opp (stramme opp)

Anonymkode: 4ce28...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke vil hjelpe med å stramme opp kroppen i forhold til ikke når du går ned. Blir litt som forebygging av løs hud, men den skikkelige oppstrammingen må du gjøre etter vektnedgangen er ferdig. 

Anonymkode: 168e3...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Ikke tenk på vekten, men på cm. Om du kombinerer kardio og styrke, spiser nok og ellers har en aktiv livsstil så vil du bli strammere da du får økt muskelvolum og lavere fettprosent. Men et målebånd vil si det mer om endret kropp enn et tall på vekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...