Gjest Kritt Skrevet 15. august 2019 #1 Del Skrevet 15. august 2019 Jeg ønsker meg ny bil - gjerne en liten elektrisk SUV. Skal selvfølgelig ikke koste skjorta heller. En illusjon? Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #2 Del Skrevet 15. august 2019 Sånn: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152756883 Anonymkode: 815aa...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #3 Del Skrevet 15. august 2019 EL-SUV med firhjulstrekk kan man inntil videre bare glemme. Dog er det mange diesel/bensin SUVer som også mangler dette. Anonymkode: 8f3f2...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 15. august 2019 #4 Del Skrevet 15. august 2019 Tesla kommer med firehjulstrek, men hvordan de er på vinterføre/framkomstevne aner jeg ikke noe om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2019 #5 Del Skrevet 15. august 2019 41 minutter siden, C-girl skrev: Tesla kommer med firehjulstrek, men hvordan de er på vinterføre/framkomstevne aner jeg ikke noe om. De er elendige å komme fram med på vinterføre, og særlig i bakker. For kraftige, og tunge, og sikkert bruker billige dekk da de har felger som størrelse med lastebil. Da blir det dyrt å kjøpe kvalitetsdekk. Anonymkode: 2802d...7e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #6 Del Skrevet 16. august 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: De er elendige å komme fram med på vinterføre, og særlig i bakker. For kraftige, og tunge, og sikkert bruker billige dekk da de har felger som størrelse med lastebil. Da blir det dyrt å kjøpe kvalitetsdekk. Anonymkode: 2802d...7e8 AB over her tenker nok på model Y, som ikke er lansert enda. Hvordan den oppfører seg på vinterføre vet vi da heller ikke. Likevel er jeg nysgjerrig; elendige på vinterføre? Hva baserer du det på? Anonymkode: 8f3f2...e01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #7 Del Skrevet 19. august 2019 På 15.8.2019 den 20.26, AnonymBruker skrev: De er elendige å komme fram med på vinterføre, og særlig i bakker. For kraftige, og tunge, og sikkert bruker billige dekk da de har felger som størrelse med lastebil. Da blir det dyrt å kjøpe kvalitetsdekk. Anonymkode: 2802d...7e8 Vi har hatt Model S i tre år og Model X i tre år. Vi bor 12 km og 200 høydemetre fra sentrum med smal vei og grusvei innerst. Dermed har vi testet Tesla på vinterføre ganske mye. S-en med bakhjulstrekk var ikke fantastisk, men den var bedre enn alt annet jeg har prøvd med bakhjulstrekk. Det er riktignok bare Merzedes og Citroen, men likevel. X-en som har firehjulstrekk er helt fantastisk i bakker, både på snø og slaps, men vi har piggfrie dekk, så den er ikke uovervinnelig på våt is. Ulempen er at den er tung, så det kan bli skummelt nedover. Den har brede dekk, så bremselengden er likevel ikke mye lenger enn en mindre bil med smale dekk. Antiskli- og antiskrensprogrammene i Tesla har jeg alltid vært superfornøyd med, og elmotor generelt er mye bedre enn forbrenningsmotor fordi man har full kontakt fra første omdreining. Jeg har aldri merket noe til at det er lett å trykke for hardt på pedalen. Jeg tror derfor jeg ganske sikkert kan si at jeg vil anbefale Model Y som kommer om en stund. Anonymkode: 7283f...f58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 19. august 2019 #8 Del Skrevet 19. august 2019 (endret) Jeep Renegade hybrid. Jeep Wrangler hybrid. Jaguar I-pace med 18 tommers felger og AT eller mud terrain dekk. Fiat Panda med bare bensinmotor. Eller, så må du finne eit brukbart utgangspunkt og bygge om til elektrisk bil sjølv. Ein elektrisk Toyota 4runner? Elektrisk Wrangler? Elektrisk Land Rover Discovery? Gelendewagen/G-klasse? Endret 19. august 2019 av Dodge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritt Skrevet 19. august 2019 #9 Del Skrevet 19. august 2019 4 minutter siden, Dodge skrev: Jeep Renegade hybrid. Jeep Wrangler hybrid. Jaguar I-pace med 18 tommers felger og AT eller mud terrain dekk. Fiat Panda med bare bensinmotor. Eller, så må du finne eit brukbart utgangspunkt og bygge om til elektrisk bil sjølv. Toyota 4runner? Takk for forslag, men ingen innertiere for meg her. Kunne godt tenkt meg Jaguar I-pace, men den er både for stor og (først og fremst) for dyr. Kommer vel bare mer i segmentet etterhvert, tenker jeg. BMWs 3-serie plug-in hybrid er også bra, men litt dyre. Og skulle ideelt sett hatt ren elbil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #10 Del Skrevet 19. august 2019 Audi Q4 kommer i 2020/2021. Ellers kommer etron med en billigversjon i q4 2019. Anonymkode: 55cdf...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. august 2019 #11 Del Skrevet 19. august 2019 57 minutter siden, Dodge skrev: Jaguar I-pace med mud terrain dekk. Anonymkode: c993b...40b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dodge Skrevet 19. august 2019 #12 Del Skrevet 19. august 2019 På nettsiden til Michelin fant eg 235/65 R18 til I-pace. Federal har Couragia M/T i dimensjonen 275/65 R18. Må ha litt bredere felger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplemos Skrevet 21. august 2019 #13 Del Skrevet 21. august 2019 Hyundai kona electric er en liten SUV! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå