AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Ser så mange som omplasserer hunder som skriver «får ikke det han fortjener» i annonsen. Hva legger man i det? Jeg har ei Border Collie tispe, to barn og både jeg og mannen er i full jobb i en hektisk hverdag. Jeg er så glad i den hunden! Ser for meg at alt fra deleier til å annonsere etter turkompis for henne hadde vært aktuelt før omplassering ble et tema... Aller helst ville hun nok løpt rundt ute hele dagen om hun fikk det, men hun trives med rolige hverdager hjemme og 1-2 turer daglig holder for henne. Føler ikke hun får det hun fortjener, men hun er fornøyd og lykkelig. Derfor undrer jeg bare på hvilken situasjon man er i, når man tar det steget å omplassere en hund, gjerne de på 8-9 år (som jeg regner med er en tårevåt og tøff avgjørelse for alle hundeeiere)? Hva gjør at man føler hunden ikke får det den fortjener? Er hunden misfornøyd? Dårlig samvittighet? Anonymkode: a2433...55a 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Skrevet 14. august 2019 Ofte tror jeg at folk opplever hundeholdet som slitsomt og ikke det de hadde sett for seg. Eller at livssituasjonen har endret seg veldig siden man skaffet hunden og hverdagen er blitt helt annerledes, feks ved samlivsbrudd, arbeidsledighet, sykdom eller at man får omsorg for barn/partner med sykdom. De tilfellene jeg vet om har det er snakk om veldig spesielle omstendigheter, som at eier skal i fengsel i noen år, har psykiske problemer, har problemer med rus ol. Ting man ikke nødvendigvis bretter ut om i annonsen, men som allikevel er ganske tunge grunner. Anonymkode: 74e7d...831 9
SoWhat? Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Det er nok noen som får endret livssituasjonen for eksempel. At de blir alene med hund og barn pluss jobb, og det blir til at hunden ikke får oppmerksomhet og mosjon nok. Andre opplever det å ha hund som mye mer krevende enn det de trodde, og hunden blir dessverre en belastning til slutt. Det er veldig bra at de som ikke får gitt hunden nok tid, mosjon og oppmerksomhet, omplasserer! Døm aldri de som gjør det, for det er det rette å gjøre. Hadde selv en hund med mange problemer for ei tid tilbake. Den er nå hos nye eiere og har det veldig fint! Litt små problemer er det enda med div, men den trives og det synes også veldig godt 🙂 Så dere som føler at hunden blir en belastning; ikke la den fortsette å være. Da har den det bedre hos andre. Husk det 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Jeg fikk barn og hunden likte ikke barnet. Det var et lett valg. Anonymkode: 4ed3a...1d2 6
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #5 Skrevet 14. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk barn og hunden likte ikke barnet. Det var et lett valg. Du omplasserte barnet? Anonymkode: 77db5...0c8 47
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Skrevet 14. august 2019 Samlivsbrudd, måtte jobbe dobbelt de ukene jeg ikke hadde barna for å kunne beholde huset. Var tungt men han fikk det bedre der han flyttet. Også fikk vi låne ham når vi ville/kunne. Anonymkode: 85443...8fa 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Skrevet 14. august 2019 To grunner: Hunden var uforutsigbar rundt barn. Stor hund av «skummel» rase. Snill & god men ikke mot barn. Fikk barn og ble bekymret for om hunden skulle gjøre barnet noe. Var ikke helt lett å skjerme barn/hund pga vi bodde i liten leilighet. Grunn nr 2. Det var min mann som ville ha hunden men han «gav opp» etter noen Mndr (var mer jobb enn han hadde trodd) så alt av turer og treninger falt på meg. Med barn i hus orket jeg ikke å følge opp hunden med 2-3 lange turer hver dag, (Hunden var bare 2 År, hadde bøttevis med energi Og måtte ha mye tur for å ikke gå bananas inne) mannen orket det heller ikke alltid å gå tur etter jobb. Anonymkode: e6a42...556 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #8 Skrevet 14. august 2019 Jeg omplasserte fordi jeg ble gravid med tvillinger og fikk ekstrem svangerskapskvalme. Hunden var mitt hovedansvar så da mannen måtte ta seg av huset, ungene og bikkja fordi jeg enten kastet opp eller lå utmattet på sofaen kom vi frem til at unghunden ville få det bedre hos noen andre. Jeg fødte og 4 måneder for tidlig og siden vi måtte bo på sykehuset til termin var jeg veldig glad for at vi ikke hadde en hund å ha dårlig samvittighet for på toppe av det hele. Hunden har det veldig bra der den er nå heldigvis. Men dæven som jeg savner den. Anonymkode: ef9e8...5e3 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #9 Skrevet 14. august 2019 Til alle dere som dumper hunden deres! Anonymkode: eb391...f54 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #12 Skrevet 14. august 2019 Kom inn på ønsket studie og måtte flytte. Fikk ikke tak i leilighet som tillot hund. Ville ikke la min alkoholiserte mor passe hunden og hadde ingen andre til å ha ham inntil videre. Valgte å omplassere til et godt voksent ektepar med lang erfaring. Vi har enda kontakt selv om hunden gikk bort for 2 år siden. Anonymkode: f7a88...383 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #13 Skrevet 14. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eat this. Anonymkode: eb391...f54 Får du skjerpe deg da. Ting skjer, og det er vondt nok for folk om ikke sånne som deg skal strø salt i såret. Da jeg ble syk og ikke kunne gå tur med hunden, skulle jeg vært dyreplager eller var det best å omplassere den? Anonymkode: 2d17e...cd3 14
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #14 Skrevet 14. august 2019 Fanken så lett enkelte bare kvitter seg med det som skal være et familiemedlem her inne 🤬 Anonymkode: 90745...e48 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #15 Skrevet 14. august 2019 Jeg har en hund som er helt spinnvill og røyter som en tornado. Han er foreløpig hos foreldrene mine, men sliter med å finne et hjem til ham pga lynne og røyting..hva gjør man da? Kan ikke ha han selv pga små barn.. Anonymkode: b3199...a25
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #16 Skrevet 14. august 2019 Tok heller abort enn å kvitte meg med hunden. Anonymkode: 40955...565 10
SoWhat? Skrevet 14. august 2019 #17 Skrevet 14. august 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til alle dere som dumper hunden deres! Anonymkode: eb391...f54 Hva vil du? At en hund skal bli hos eiere som av en eller annen grunn ikke kan ha dem lengre? Det er tragisk at du ikke vil hundens beste. Det er det eierne vil; ellers hadde de gitt f. Og det gjør de ikke, de vil hunden skal ha det bra. Synd du ikke er enig i det 8
SoWhat? Skrevet 14. august 2019 #18 Skrevet 14. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fanken så lett enkelte bare kvitter seg med det som skal være et familiemedlem her inne 🤬 Anonymkode: 90745...e48 Hva ser enkelt ut her? 3
SoWhat? Skrevet 14. august 2019 #19 Skrevet 14. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok heller abort enn å kvitte meg med hunden. Anonymkode: 40955...565 Var det svar på det Ts spør om? 2
Fru Uperfekt Skrevet 14. august 2019 #20 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser så mange som omplasserer hunder som skriver «får ikke det han fortjener» i annonsen. Hva legger man i det? Jeg har ei Border Collie tispe, to barn og både jeg og mannen er i full jobb i en hektisk hverdag. Jeg er så glad i den hunden! Ser for meg at alt fra deleier til å annonsere etter turkompis for henne hadde vært aktuelt før omplassering ble et tema... Aller helst ville hun nok løpt rundt ute hele dagen om hun fikk det, men hun trives med rolige hverdager hjemme og 1-2 turer daglig holder for henne. Føler ikke hun får det hun fortjener, men hun er fornøyd og lykkelig. Derfor undrer jeg bare på hvilken situasjon man er i, når man tar det steget å omplassere en hund, gjerne de på 8-9 år (som jeg regner med er en tårevåt og tøff avgjørelse for alle hundeeiere)? Hva gjør at man føler hunden ikke får det den fortjener? Er hunden misfornøyd? Dårlig samvittighet? Anonymkode: a2433...55a Jeg har ikke omplassert men overtatt Grunnene er forskjellige alt fra tidligere tjenestehund, skilsmisse, allergi osv
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå