Gå til innhold

Det blir for mye...

Fremhevede innlegg

Skrevet

I de siste ukene har det rett og slett ballet seg på for meg, og nå går jeg rundt og har konstant høy pult, er rastløs og tankene bare surrer i hodet. «Kort» fortalt:

Jeg står i mellom et vanskelig valg i forhold til utdanning eller jobb. Jeg har kommet inn på skole (restplass, så det kom litt brått på og var ikke 1. Valget, men veldig relevant studie for min utdanning) I tillegg har jeg vært på et jobbintervju. En 100% fast stilling, uten turnus og helgejobbing. Nå har jeg kun en liten stillingsprosent et annet sted, men her har jeg riktig utdanning og stortrives. Ikke store muligheter for større stilling de neste årene.

Min mann er veldig i mot at jeg jobber på stedet jeg var på intervju, da folk tilknyttet til bedriften er kjent for å være noen luringer, både privat og profesjonelt. Jeg er advart. Det blir dårlig stemning mellom oss hvis jeg skal jobbe der. Han støtter meg ikke! Stillingen er meget spennende, og jeg har ingenting å tape, da jeg kan kombinere denne stillingen med den lille jeg har fra før. Går det skeis, kan jeg bare si opp og håpe jeg får mertid på andre jobben. Men veldig uforutsigbart. 

Så har det dukket opp enda en jobbmulighet. Ikke like spennende, men praktisk med tanke på beliggenhet og arbeidstid. Denne arbeidsplassen er veldig etablert og trygg. Men traust og kjedelig. Her vet jeg ikke mer enn at de trenger folk, venter på tilbakemelding etter jeg tok kontakt.

Skolen starter mandag. Aner ikke når jeg får tilbakemeldinger fra de andre to arbeidsplassene og aner ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg får den stillingen jeg var i intervju på. 

På toppen av dette har vi et byggeprosjekt hvor regningene bare hoper seg opp, og jeg er nødt til å få mer inntekt. Starter jeg på skole får jeg studielån, pluss at jeg kan håpe på ledige vakter når jeg ikke er på skolen (4 skoledager i mnd.) Men det er ingen garantier for noe. 

Og på toppen av toppen, er det fullstendighet krise i en barnefordelingssak hos et nært familiemedlem som er avhengig av hjelp fra meg. Jeg driver å undersøker om advokater og rettigheter, dette er noe som ligger på meg hele tiden. Det er KRISE hvis dette ikke går veien.

Hodet mitt eksploderer snart! Jeg har jobb, hjem og barn å ta meg av i tillegg til alt dette og jeg føler snart at jeg møter veggen. Jeg aner ikke hvordan hverdagen blir om en måned, jeg føler jeg ikke har kontroll på noe. Jeg sover dårlig om nettene og jeg glemmer ting og tang veldig ofte. Føler meg rett og slett tilbakestående og utslitt. 

Puh, det var godt en en utblåsning.. forventer ingen tilbakemeldinger egentlig 😆 Jeg må bare få dette ut et sted.

Anonymkode: d4009...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke høy pult, høy puls 🤣

Skrevet

Høres ut som du mest har lyst på den jobben mannen din er negativ til. Jeg hadde gått for magefølelsen, funker ikke den jobben så er det jo fullt mulig å søke på en annen. Jeg også tok en jobb en gang som mannen min var dypt uenig med meg om at jeg skulle ta, men jeg tok sjansen og han lagde ikke noe mer føss om det når jeg først hadde takket ja til jobben. Lykke til altså, ofte er det jo alle disse valga som er vanskelig, men så ordner det seg jo som regel til det beste allikevel uansett hva en går for. 

Anonymkode: 47ec9...ee7

Skrevet

Det kan høres ut som den jobben du helst vil ha løser de økonomiske utfordringene dere står i nå. Det er et godt argument du kan bruke mot mannen. Studiet kan du be om utsettelse på til neste år. Derfor kan dere gjøre en avtale om at du tar jobben nå når du har sjansen, og tar så en vurdering neste vår. Mannen kan ikke bestemme hvilken jobb du skal ta om det ikke påvirker familien, f.eks økonomisk.

Er det noen mulighet for at du får hjelp til barnefordelingssaken? Om ikke annet enn at mannen din tar mer ansvar hjemme i den nærmeste tiden?

Anonymkode: 521d1...f4e

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger 😊 

Jeg har fått «kartlagt» situasjonen litt. Har blitt kontaktet av potensiell arbeidsgiver nr.2 og fått en dato for intervju å forholde meg til. Har også lagt en plan for hva jeg skal si hvis pot. Arb. Giver nr. 1 tilbyr meg stillingen. 

Har lest meg opp på stiling nr. 2, og den har blitt mer attraktiv for meg med goder og arbeidstid. Så nå håper jeg at jeg får en mulighet der. Det er best for alle egentlig. 

Ang. Samværstvist har vi fått kontakt med en god advokat, så da føler jeg at jeg kan slippe den tråden litt.

Er mye roligere i dag. Men hode er ikke helt på plass. Har vært på jobb i dag, en jobb som krever at hodet fungerer optimalt. Men det har vært MYE surr... Håper det blir bedre med tiden. Kanskje hvis jeg begynner å sove om natten..

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...