Gå til innhold

Belastning på beina


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en del skader, og trenger en mosjonsform som er skånsomt for både føtter, ankler, knær, hofter og rygg. 

Noen som vet hva som er mest belastende for disse kroppsdelene av gange (i moderat raskt tempo) og ellipsemaskin? 

Trenger ikke tips til andre treningsformer, da det er disse to jeg uansett står mellom. Kan jo gjøre begge deler, men lurer på hva som belaster mest :)

Anonymkode: fc147...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle tro at ellipsemaskin var mindre belastende, sett at det ikke provoserer ryggen din :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellipsemaskinen er helt klart valget!

Hadde store problemer selv, med både rygg og kne. Kjøpte meg en brukt proffmaskin på finn.no etter tips fra en nabo som er treningsfreak. Du får brukt til bra pris, precor er en vanlig maskin på senter.

Jeg bruker den på morgenen for å komme i gang ca 30min, funker bra! Så tar jeg intervalløkt senere på dagen.

Anonymkode: a410b...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandum.PT skrev:

Skulle tro at ellipsemaskin var mindre belastende, sett at det ikke provoserer ryggen din :)

 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellipsemaskinen er helt klart valget!

Hadde store problemer selv, med både rygg og kne. Kjøpte meg en brukt proffmaskin på finn.no etter tips fra en nabo som er treningsfreak. Du får brukt til bra pris, precor er en vanlig maskin på senter.

Jeg bruker den på morgenen for å komme i gang ca 30min, funker bra! Så tar jeg intervalløkt senere på dagen.

Anonymkode: a410b...7aa

Takk for svar :) Ja, ellipsemaskinen er jo skånsom. Men er det også mer skånsomt enn vanlig gange? Skulle jo egentlig ikke tro det, blir mye mer sliten av å trene på ellipsemaskinen enn å gå på mølla/utendørs. 

Anonymkode: fc147...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for svar :) Ja, ellipsemaskinen er jo skånsom. Men er det også mer skånsomt enn vanlig gange? Skulle jo egentlig ikke tro det, blir mye mer sliten av å trene på ellipsemaskinen enn å gå på mølla/utendørs. 

Anonymkode: fc147...669

Å bli sliten og å belaste hjerte- og lungesystemet er en litt annen sak enn å belaste ledd og muskulatur med g-krefter fra støt mot bakken. Nå er ikke moderat gange nødvendigvis spesielt forskjellig fra ellipsemaskin i så henseende, men om du sliter veldig med disse tingene kan det nok fortsatt ha noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...