AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Del Skrevet 14. august 2019 Forstår jeg denne riktig: Dersom jeg allerede er på på veien og kjører i et felt som tilsvarer svart pil. Har jeg da vikeplikt for dem som kommer inn fra høyre eller har de som kjører inn vikeplikt for meg? Mamma mener jeg som svart pil har vikeplikt, jeg mener det er rødpil som har vikeplikt, hvem av oss har rett? Anonymkode: 88105...b3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Del Skrevet 14. august 2019 Du har rett:) Anonymkode: c366b...412 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livetleiav Skrevet 14. august 2019 #3 Del Skrevet 14. august 2019 Selvfølgelig har du rett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 14. august 2019 #4 Del Skrevet 14. august 2019 Du har rett. I dette tilfellet er det verken fletteregel eller høyreregel som gjelder. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 14. august 2019 #5 Del Skrevet 14. august 2019 Den bilen som kommer i påkjøringfeltet har vikeplikt for trafikk i feltet den skal inn i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Del Skrevet 14. august 2019 Mammaen din bør kanskje ta lappen på nytt 😂 Anonymkode: 87759...ce8 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #7 Del Skrevet 14. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mammaen din bør kanskje ta lappen på nytt 😂 Anonymkode: 87759...ce8 Det er dessverre svært mange av de. Anonymkode: ad11c...5d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #8 Del Skrevet 14. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mammaen din bør kanskje ta lappen på nytt 😂 Anonymkode: 87759...ce8 Sånn er det når man fikk lappen slengt etter seg for 40 år siden 😂 Whop whop, nå vant jeg meg en sjokolade! vi har diskutert oss gul og blå om dette, og hun gir seg ikke heller 😂 TS Anonymkode: 88105...b3c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. august 2019 #9 Del Skrevet 14. august 2019 Din mor har feil, du har helt rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 14. august 2019 #10 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Hvis hun kverulerer, bør denne avslutte diskusjonen: https://www.trafikktesten.no/507/opplysningsskilt Gå ned til skilt 532.H02. Nyt sjokoladen med god samvittighet. Endret 14. august 2019 av Devilheart 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 14. august 2019 #11 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det når man fikk lappen slengt etter seg for 40 år siden 😂 Whop whop, nå vant jeg meg en sjokolade! vi har diskutert oss gul og blå om dette, og hun gir seg ikke heller 😂 TS Anonymkode: 88105...b3c Oioi, så høy på pæra! Man fikk ingen "lapp" slengt etter seg for 40 år siden, man måtte ha kjøretimer og godkjent oppkjøring med sensor den gangen som nå for å få førerkort. Når fikk du selv førerkort? Min mening om deg er at du ikke har noe i trafikken å gjøre før du har lært å vise smidighet og ikke alltid tviholde på din rett. Normal høflighet når man kjører på motorvei og ser det kommer en bil i påkjøringsfeltet, er å selv svinge over i venstrefeltet hvis det er en mulighet for det, og slippe vedkommende inn i høyrefeltet. Endret 14. august 2019 av Arabella 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #12 Del Skrevet 14. august 2019 6 minutter siden, Arabella skrev: Oioi, så høy på pæra! Man fikk ingen "lapp" slengt etter seg for 40 år siden, man måtte ha kjøretimer og godkjent oppkjøring med sensor den gangen som nå for å få førerkort. Min mening om deg er at du ikke har noe i trafikken å gjøre før du har lært å vise smidighet. Normal høflighet når man kjører på motorvei og ser det kommer en bil i påkjøringsfeltet, er å selv svinge over i venstrefeltet hvis det er en mulighet for det, og slippe vedkommende inn i høyrefeltet. Dette var da hardt. Det er ikke noe TS skriver som tilsier at hun ikke vil legge til rette for at bilen kommer inn. Hun spør hvem som har vikeplikt, og sier ikke noe om hvordan hun reelt sett hadde løst situasjonen. Anonymkode: 9e9a7...fac 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 14. august 2019 #13 Del Skrevet 14. august 2019 532 KJØREFELT SLUTTER Kjørende i felt som slutter, skal skifte felt og har vikeplikt i samsvar med trafikkreglenes bestemmelser. 532 KJØREFELT SLUTTER 532.H02 Eksempel Fra... https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/langs-veien/trafikkskilt/opplysningsskilt Kos deg med sjokoladen a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #14 Del Skrevet 14. august 2019 Problemet er at det praktiserer vel ikke, skjønn brukes i hovedsak. Anonymkode: 2c255...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #15 Del Skrevet 14. august 2019 59 minutter siden, Arabella skrev: Oioi, så høy på pæra! Man fikk ingen "lapp" slengt etter seg for 40 år siden, man måtte ha kjøretimer og godkjent oppkjøring med sensor den gangen som nå for å få førerkort. Når fikk du selv førerkort? Min mening om deg er at du ikke har noe i trafikken å gjøre før du har lært å vise smidighet og ikke alltid tviholde på din rett. Normal høflighet når man kjører på motorvei og ser det kommer en bil i påkjøringsfeltet, er å selv svinge over i venstrefeltet hvis det er en mulighet for det, og slippe vedkommende inn i høyrefeltet. Unnskyld meg, men det der var et helt unødvendig og ganske ufint angrep på TS. (Og for øvrig er det en herlig ironi i å se akkurat deg lekse opp for noen om verdien av smidighet. Jeg hører nesten glasset single.) Anonymkode: a3a62...adb 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #16 Del Skrevet 14. august 2019 1 time siden, Arabella skrev: Oioi, så høy på pæra! Man fikk ingen "lapp" slengt etter seg for 40 år siden, man måtte ha kjøretimer og godkjent oppkjøring med sensor den gangen som nå for å få førerkort. Når fikk du selv førerkort? Min mening om deg er at du ikke har noe i trafikken å gjøre før du har lært å vise smidighet og ikke alltid tviholde på din rett. Normal høflighet når man kjører på motorvei og ser det kommer en bil i påkjøringsfeltet, er å selv svinge over i venstrefeltet hvis det er en mulighet for det, og slippe vedkommende inn i høyrefeltet. humor kjære deg, ro deg ned litt nå 😳 Og jeg har ikke sagt noe som helst om min kjøring og om det å "tviholde på min rett". Nå legger du bare ord i munnen på meg og det er ikke greit! skjerp deg. Nå blir jeg faktisk litt forbannet her at du skal komme her å belære meg om noe du ikke har peiling på i det hele tatt, fordi du vet så aldeles ikke hvordan jeg er som sjåfør! Anonymkode: 88105...b3c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 14. august 2019 #17 Del Skrevet 14. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: humor kjære deg, ro deg ned litt nå 😳 Og jeg har ikke sagt noe som helst om min kjøring og om det å "tviholde på min rett". Nå legger du bare ord i munnen på meg og det er ikke greit! skjerp deg. Nå blir jeg faktisk litt forbannet her at du skal komme her å belære meg om noe du ikke har peiling på i det hele tatt, fordi du vet så aldeles ikke hvordan jeg er som sjåfør! Anonymkode: 88105...b3c Nei, jeg vet ikke hvordan du er som sjåfør, men jeg har allsidig kjøreerfaring og vet noe om aktsomhet og smidighet i trafikken. Til ditt opprinnelige spørsmål har du rett i at bilister i påkjøringsfelt har vikeplikt. Beklager at jeg ikke poengterte det i mitt første tilsvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #18 Del Skrevet 14. august 2019 @Arabella Her på bygda ( Sogndal) fekk ein førerkortet bokstavlegtalt kastet etter seg for 40 år sidan. Opplæringa og oppkøyringa var serdeles mangelfull. Anonymkode: ecae0...344 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #19 Del Skrevet 14. august 2019 5 minutter siden, Arabella skrev: Nei, jeg vet ikke hvordan du er som sjåfør, men jeg har allsidig kjøreerfaring og vet noe om aktsomhet og smidighet i trafikken. Til ditt opprinnelige spørsmål har du rett i at bilister i påkjøringsfelt har vikeplikt. Beklager at jeg ikke poengterte det i mitt første tilsvar. Selvfølgelig vet du noe om aktsomhet og smidighet i trafikken, du vet jo alt🙄🙄🙄 Anonymkode: 00629...b69 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. august 2019 #20 Del Skrevet 14. august 2019 Selvfølgelig rød pil som har vikeplikt. Det må mammaen din lære seg. Viktig å holde vikeplikten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå