Gå til innhold

Kjære Kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at mange kvier seg for å skrive noe som helst inne på forumet her i frykt for kommentarene som kommer, så jeg har noen tips.

Hvis du ser en skrivefeil men forstår hva som blir skrevet, så er det ikke livsviktig å kommentere skrivefeilen med en småekkel kommentar.

Hvis noen gjør noe annerledes enn deg i barneoppdragelsen, så betyr ikke det at vedkommende er en dårlig forelder, uansvarlig eller barnemishandler.

Hvis noen vil dele en glede her inne, så tenk over at den personen kanskje ikke har noen nære å dele den gleden med. Da er det ikke nødvendig å komme med en usaklig kommentar som "Javel" eller "Hva har det her inne å gjøre?". Hvis du ikke ser poenget, så er det ikke noe verre enn å klikke deg ut igjen. Det er ingen som tvinger deg til å svare.

Hvis du er uenig med noen om et eller annet, så er det ikke nødvendig å gå til direkte personangrep.

Hvis noen lurer på noe som for deg kanskje virker som en idiotisk ting å lure på, så trenger du ikke å spørre om vedkommende er dum. Det samme gjelder hvis du forklarer noe for noen, og de ikke skjønner helt med en gang. Noen trenger enkelte ting inn med teskje, og sånn er det bare.

Hvis du spør om tips og råd og får et konkret tips eller råd, men det ikke var det tipset eller rådet du hadde håpet på, så går det helt fint an å la vær å komme med en ekkel kommentar tilbake. Hva med å svare med et enkelt "Takk", og så være ferdig med det, eller bare ignorere svaret helt?

Mange har nok lett for å tenke at sine svar og kommentarer ikke virker sårende på andre, men vi alle blir såret av forskjellige ting. At du ikke blir såret av at noen kaller deg idiot, betyr ikke at andre ikke blir såret av det. Det er heller ikke så enkelt som å bare ta seg sammen og overse det, for vi har alle opplevd ting som har preget oss på en eller annen måte, både i positiv forstand og negativ forstand. Dette er selvfølgelig ting man ikke nødvendigvis vet om, det er jeg klar over. Men da er det enda viktigere å tenke over det før man klikker på knappen som poster kommentaren din.

Dette lærer vi barna. Da må vi virkelig klare å holde oss til det samme selv.

Anonymkode: 38241...818

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok. 

Anonymkode: 762e4...600

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Anonymkode: 762e4...600

Tosk 

Anonymkode: 4f5a5...618

• Liker 7
Skrevet

Du har selvfølgelig helt rett, men når temperaturen stiger iblant, så må en tåle litt. Nest siste avsnitt er jeg derfor ikke helt enig i. Jeg har fått slengt til meg ting fordi noen blir både provoserte og sure, og det tåler jeg veldig fint. Brukerangrep er ikke lov her inne, men litt må en tåle om en er den som sier meningen sin om ting. Vi er jo ikke barn her inne, og må nok forvente at en får negative og sur/sint respons noen ganger.

Skrevet

TS tror visst h*n er sjef på KG.

Anonymkode: 1817b...afe

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg er bare lei av at det skal være så mye drittslenging hele tiden.

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du har selvfølgelig helt rett, men når temperaturen stiger iblant, så må en tåle litt. Nest siste avsnitt er jeg derfor ikke helt enig i. Jeg har fått slengt til meg ting fordi noen blir både provoserte og sure, og det tåler jeg veldig fint. Brukerangrep er ikke lov her inne, men litt må en tåle om en er den som sier meningen sin om ting. Vi er jo ikke barn her inne, og må nok forvente at en får negative og sur/sint respons noen ganger.

Selvfølgelig må man tåle å få respons på noe man skriver, men man bør likevel klare å tenke litt over hva man velger å svare.

• Liker 4
Skrevet

Åh... Enda et kjærlighet, ikke krig individ. 

Bare elsker det.. 

Anonymkode: 40950...f52

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig må man tåle å få respons på noe man skriver, men man bør likevel klare å tenke litt over hva man velger å svare.

Er enig i det, men det flipper litt over når man treffer ømme punkt. Vi er ikke roboter programmert til å være korrekte til enhver tid. Og det gjør ingenting. Hvis noen kaller meg "idiot" her, så bryr det meg overhodet ikke. Jeg er engasjert i netthets, og reagerer når det blir hets. Litt dritt får en tåle som en voksen person. Vi er ikke persilleblad, og jeg orker ikke se på voksne mennesker på den måten. Liker absolutt heller ikke at noen betrakter meg som ett. Det går litt på skjønn her. 

Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Er enig i det, men det flipper litt over når man treffer ømme punkt. Vi er ikke roboter programmert til å være korrekte til enhver tid. Og det gjør ingenting. Hvis noen kaller meg "idiot" her, så bryr det meg overhodet ikke. Jeg er engasjert i netthets, og reagerer når det blir hets. Litt dritt får en tåle som en voksen person. Vi er ikke persilleblad, og jeg orker ikke se på voksne mennesker på den måten. Liker absolutt heller ikke at noen betrakter meg som ett. Det går litt på skjønn her. 

Det er jeg enig i, men det er likevel forskjell på når man treffer et ømt punkt i for eksempel en diskusjon og når det er bare for å være ekkel. Altså, at noen bruker en strikkbleie og en annen mener det er teit, så trenger man ikke kaste seg over strikkbleie-elskeren og påstå at personen er en uansvarlig mor som aldri burde fått barn. For sånne kommentarer dukker faktisk opp daglig.

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, SoWhat? skrev:

Veldig mange oppfører seg som barn.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 timer siden, OPIgirl skrev:

Veldig mange oppfører seg som barn.

Syns mange oppfører seg verre enn barn! 🙂

Endret av SoWhat?
Skrevet

Enkelte takler ikke at folk er uenige med dem. De ønsker å komme med sine meningeruten at noen andre kommer og sier dem imot. Skriver man at "Jeg er uenig med dere, fordi....," og jeg kommer med flere kilder på det jeg skriver, så svarer de for eksempel at "Du er en forbanna idiot, og du tar feil!" uten noen som helst begrunnelse for hvorfor jeg liksom tar "feil" i en sak. 

I tillegg bruker de ofte med stygge kommentarer, kaller folk for "idiot" og "tulling" eller lignende, i steden for å diskutere ordentlig. Sannsynligvis fordi de selv ikke har noen skikkelige argumenter å komme med, og de ikke takler at folk er litt uenige med dem.. 

Anonymkode: 26eb6...020

• Liker 1
Skrevet (endret)

Feil tråd

Endret av Honey Dew
Skrevet
På 14.8.2019 den 15.30, AnonymBruker skrev:

Og her er beviset på at TS har rett. ;)

• Liker 2
Skrevet

Veldig bra, ts. 

Anonymkode: 860ce...740

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...