Gå til innhold

Venninne som blir irritert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte to gode venninner i jobbsammenheng for noen år siden. Vi klaffer alle tre bra, men jeg og den ene har en spesiell relasjon. Vi er mye mer like og jeg føler det er enklere å snakke med henne om private ting fordi hun gir gode råd og forstår meg bedre. Jeg føler noen ganger at hun andre dømmer litt og jeg får ikke så mye ut av de dype samtalene med henne, selvom jeg er ekstremt glad i begge to. 

Jeg og hun ene snakker mer sammen og møtes noen ganger på egenhånd der vi gjør ulike ting. Problemet er nå at hun tredje blir sur og irritert fordi vi snakker utenom "gruppa" og møtes bare vi to noen ganger. Jeg mener dette er helt tullete og blir jo ikke sur selv om de snakker privat eller treffes uten meg. Vi er da voksne mennesker.. 

Er dette noe jeg/vi må bøye oss etter? Å ikke kunne snakke sammen om ting utenom gruppa? Det er ikke slik at vi snakker om henne, men vi klikker på en annen måte og snakker gjerne om personlige "problemer" etc. Hva tenker dere? Er jeg urimelig? 

Anonymkode: 2ab92...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møter dere henne som blir sur, på tomannshånd da? Hvis ikke så er det forståelig at hun føler seg utenfor, og det har ingenting med å være voksen å gjøre. 

Anonymkode: 0f64e...2bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Møter du henne på tomannshånd? Vist ikke kan jeg forstå hun blir sur og føler seg utenfor. Det å føle seg utenfor gjør faktisk veldig vondt.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig, man får selvsagt ha kontakt med venner individuelt selv om dere er felles venner med flere. Hvis du ønsker å beholde vennskapet med hun tredje bør du ta en prat og forklare hvordan du føler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er urimelig. Relasjoner utvikler seg over tid. Noen ganger er man en gruppe, noen ganger 1:1. 

Anonymkode: b6147...56a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er misunnelig på deres nære vennskap, føler seg utenfor og ønsker å bli inkludert i deres nære vennskap. Legg frem for henne forklaringen din slik du skriver den her, så vil hun nok forstå. Er dere gode venner legger dere litt ekstra innsats i å treffe henne på tomannshånd, og viser henne at dere setter pris på vennskapet med henne. 

Anonymkode: a51ff...7aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...