Gå til innhold

PT som latterliggjør??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk fem personlig trener-timer i gave av min far forrige måned. Forhåndsbetalt av han.

Hadde min første time for noen uker siden og vil ikke tilbake for det var så ubehagelig. Treneren nevnte hånlig at fem timer ikke er nok og ikke vil gjøre noen forskjell for meg. Dette er sikkert sant men det er en veldig umotiverende måte for en personlig trener å snakke? Det ble repetert med litt sånn hånlig latter hver gang. Treneren var også usikker på hvordan han mente jeg skulle trene min dårlige rygg (som jeg allerede hadde opplyst om på forhånd) og foreslo at jeg burde bruke en annen trener de hadde på senteret. Første time ble brukt på å snakke og jeg følte meg så kjipt dårlig behandla at jeg ønsker ikke å gå tilbake i det hele tatt. Vil klage selvsagt men kan man avslutte det slik at min far får tilbake pengene? (I det minste for de timene som ikke er brukt.)

Anonymkode: 5eacd...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klag han inn til ledelsen på senteret. Snakk med de angående dette med tilbakebetaling og/eller bytte av trener. I stedet for at faren din får tilbake pengene så kan du jo heller få en annen trener (eventuelt at han får tilbake pengene for den timen du har hatt med denne treneren)? 

De aller fleste er profesjonelle og flinke, du har bare vært uheldig. Er ikke alle som duger i jobben sin dessverre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig trenere er som alle andre yrkesgrupper, noen er gode andre er dårlige. Du har møtt en i sistnevnte kategori. 5 timer kan jo være en fantastisk måte å starte med trening på. Personlig trenere som tror DE skal endre noen har en ganske dårlig strategi. Målet må jo være å få folk i gang med trening, og la de bruke pten som sparringspartner i en endringsprosess. Selv hadde jeg ti timer med pt og det ga meg det jeg trengte for å fortsette å trene i mange år videre. Iblant har jeg kjøpt 2-3 timer med pt for å sjekke teknikk, lære nye øvelser jeg har strevd med etc. 

Uansett var det bra han foreslo en annen trener, forhåpentligvis er vedkommende bedre 😊

Lykke til! 

Anonymkode: 20e1e...f25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer kan være en fin måte å starte på. Legge opp et treningsprogram som passer deg og dine behov, samt gå igjennom teknikk. Det er bare tull det din PT sier.

Jeg skjønner godt at du ikke vil tilbake.

Jeg trente med pt tidligere, og i starten var likte jeg henne godt. Men så ble jeg syk en lengre periode. Gikk litt opp i kilo og mistet noe muskelstyrke. Jeg sov også veldig dårlig, både i perioden jeg var syk og i etterkant. I tillegg til at jeg hadde små barn som var tidlig oppe og gjerne våken noen ganger på natten. 

Jeg opplevde at da jeg kom tilbake igjen, full motivert til å begynne med trening igjen at hun målte meg med øynene og himlet med øynene. Jeg fortalte at jeg var litt trøtt den dagen, hvorpå hun hånlig sa at eller annet mer at trøtt nå..? Det er jo langt på dag! (Hun trodde åpenbart at jeg hadde sovet helt til jeg kom på treningen eller noe sånt). En annen trener som sto ved siden av henne lo hånlig av dette. Hun og denne treneren stilte seg opp og åpenlyst pekte og lo av meg mens jeg trente.

Da dro jeg ikke tilbake dit for å si det sånn. Jeg skjønner at jeg hadde lagt på meg og mistet muskelmasse og kanskje var teknikken litt i ubalanse, men da skal man som pt hjelpe og ikke le av det. 

Så det finnes gode pter og dårlige pter. Usikker på om du får pengene tilbake. Jeg gjorde ikke det. Hadde jeg vært litt tøffere da hadde jeg sagt hva jeg mente om den type oppførsel og krevd annen trener. Men jeg følte meg så ydmyket at jeg ikke gjorde noe med det.

 

Anonymkode: f8472...ab7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

For en idiot.

5 PT timer kan være mer enn nok om du bare trenger intro i hvordan du skal trene og bli mer selvsikker på apparater, frivekter og å gjøre øvelser riktig. Når han ikke har kunnskap nok til å hjelpe deg med trening som innbærer skader så gjorde han noe rett ved å henvise deg til en annen.

Du skal selvsagt ikke føle deg latterliggjort. Det var et utrolig dårlig forsøk på å få deg til å kjøpe mer timer med han.

Ville klaget til ledelsen om hvordan du ble behandlet og sørget for å få en ny PT og refundert den første PT timen.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare en måte å gjøre deg avhengig av hanfor å få deg til å kjøpe flere timer, IKKE fall for den! Siste timen kommer hsn sikkert til å være ekstra snill og motiverende sådu får lyst til å kjøpe flere (før dette vil han komme med slike små stikk). En pt skal hjelpe folk i gang så de kan fortsette selv på egen hånd, ikke trenge å ha en med seg hver gang. Be om hjelp til øvelser og si på siste time at du hsr lært nok til å fortsette litt på egen hånd nå, så kandu evnt ta kontakt om du føler behov for det. Insisterer han på at du bør fortsette kan du si at du har venner som trener du kanspør om teknikk ol.  Men du kan ogsåve om åflyttes over til hanandre (sikkert mer erfarne?) mtp at hanselv nevnte rnannen kunne mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...