Gå til innhold

Jeg nærmer meg 50 og kroppen mister fasong :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg haralltid vært slank: 53 kilo på 160 cm. Selv gjennom 4 svangerskap har jeg holdt formen. Vel, det vil si frem til nå!!! Jeg er nå straks 50 og merker at den fine fasongen jeg alltid har vært så stolt av, er i ferd med å svinne! Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å unngå det!

Jeg spiser som før (har alltid vært svak for sjokolade), trener 4 ganger i uka som jeg alltid har gjort, men likevel. Det kommer fett på magen, som ikke var der før!!

Er det uunngåelig??? Noen som har vært gjennom det samme?

Anonymkode: 62ba6...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å tren.

Anonymkode: 6b47b...9a9

Gjest padawan
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begynn å tren.

Wow. er det det beste du klarer å lire av deg?

Skrevet

Begynn å tren.

Hun skriver at hun trener 4 dager i uken...

Anonymkode: 2a23e...69d

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg haralltid vært slank: 53 kilo på 160 cm. Selv gjennom 4 svangerskap har jeg holdt formen. Vel, det vil si frem til nå!!! Jeg er nå straks 50 og merker at den fine fasongen jeg alltid har vært så stolt av, er i ferd med å svinne! Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å unngå det!

Jeg spiser som før (har alltid vært svak for sjokolade), trener 4 ganger i uka som jeg alltid har gjort, men likevel. Det kommer fett på magen, som ikke var der før!!

Er nok ganske uunngåelig ja, kroppen blir eldre og ikke minst huden blir mindre elastisk. 

Selv trodde jeg at jeg slapp unna i noen år til, men ser nå at forfallet dukker opp fortere enn fryktet. Er slank og veltrent, men huden på magen henger mer enn tidligere. Knærne også. 

Men til gjengjeld ser jeg ganske bra ut med klær og skal vel ikke klage uansett ;) 

Skrevet

Jobb med psykologien. Vær fornøyd med noe annet. Du har blitt mer vis med årene. Sikkert andre ting du kan sette pris på. Botaniske ferdigheter feks.

Anonymkode: 53d95...1ad

• Liker 5
Skrevet

Ifølge Medical Medium er det på grunn av levra, noe som stemmer i min erfaring. Sjekk ut boka hans Livskraftig Lever. 

Ifølge han så begynner kroppen å lagre toksiner i fett og vann rundtom i kroppen når levra ikke orker å filtrere så raskt lenger, dette er forklaringen på "uforklarlig" vektoppgang, som ellers blir forklart med "stoffskifte". "Stoffskifte" er bare et ord som sier at vi spiser og bruker energien på å bevege oss rundt.

Anonymkode: ed2a0...05c

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge Medical Medium er det på grunn av levra, noe som stemmer i min erfaring. Sjekk ut boka hans Livskraftig Lever. 

Anonymkode: ed2a0...05c

giphy.gif

"Medical Medium is a medium who offers medical and health advice based on alleged communication with a spirit from the future."

Står over.

Endret av Sandum.PT
  • Liker 11
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mister ikke fasongen, du utvikler en ny fasong.

Trodde du seriøst at du kom til å ha sammen kroppen til du gikk i grava?

Anonymkode: 66957...cf9

• Liker 8
Skrevet

Hei. Det er uungåelig at musklene i kroppen atrofierer, spesielt hos kvinner i overgangsalderen. Musklene blir erstattet av fett. Nå vet jeg ikke hva du trener, men det hjelper lite å forebygge hvis du bare driver med jogging og litt step. Bruk tung styrketrening og ta vare på musklene dine. I tillegg til muskelatrofi, så blir huden også mindre elastisk, det vet ikke helt hva en kan gjøre med egentlig. Kanskje smøre godt med oljer og passe på å ikke bli overvektig slik at man for alltid får dvask hud etter vektnedgang igjen. Det er ikke for å være overfladisk, men jeg skjønner at du ikke er glad for det alltså. Det er viktig at man føler seg vell i alle slags alder og styrketrening er uansett veldig viktig tiltak mot fall/brudd, muskelskjelletsmerter, ja rett og slett for å være fysisk sprek så lenge som mulig. At det kan ha oppstrammende effekt er vel bonus. 

• Liker 6
Skrevet

Hun skriver at hun trener 4 dager i uken...

Anonymkode: 2a23e...69d

Beklager så ikke det.

Skrevet
6 timer siden, padawan skrev:

Wow. er det det beste du klarer å lire av deg?

Og det var det beste du klarte å lire fra deg ?

Skrevet

Slapp av, sleng beina på bordet. Det skjer med oss alle :)

Anonymkode: eed13...188

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ganske normalt at kroppen forfaller med alderen. Isteden for å irritere seg og kjempe for noe som er uunngåelig,  så vær heller glad for hver dag du kan stå opp å være frisk. Tenk på alle som ville byttet bort sykdom og ekte problemer, med hengerompe eller litt løs hud på magen. 

• Liker 9
Gjest padawan
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det var det beste du klarte å lire fra deg ?

I første posten skriver TS at hun trener 4 ganger om dagen så det var det beste jeg klarte å lire av meg.

Skrevet

Lir såatresset når det kommer til menn når jeg leser slik.er jomfru og får masse oppmerksomhet. Men hva er vitsen med å være glad for et fint utseede når det bare skal forfalle likevel?

vi er så dårlig skapt.herregud så stygg menneskekroppen er. Den klarer jo ikke annet enn å forfalle. Og hvorfor er det alltid om å gjør å utvikle seg srygt? Jævla møkkakropp. Naturerns ressurser bør ikke sløses bort på oss når vi passer 50. Eneste grunn for å eksistere når man er 50 er hvis har barnebarn, hva skal naturen med deg ellers? 

Anonymkode: b8c13...42c

Skrevet
6 timer siden, Dævendøtte skrev:

Er nok ganske uunngåelig ja, kroppen blir eldre og ikke minst huden blir mindre elastisk. 

Selv trodde jeg at jeg slapp unna i noen år til, men ser nå at forfallet dukker opp fortere enn fryktet. Er slank og veltrent, men huden på magen henger mer enn tidligere. Knærne også. 

Men til gjengjeld ser jeg ganske bra ut med klær og skal vel ikke klage uansett ;) 

Man rekker ikke å leve. Er så deprimert. Her går jeg, er 28 og blir stoppet av toppmodellvyråer når jeg går i London....får oppmerksomhet hos menn, men likevel føler meg for stygg. Har ikke turt å flørte og er i min beste alder. Føler liksom jeg må forte meg før jeg blir sånn stygg og ekkel.... møkkakropp og møkkanatur. Så dårlig kvalitet alt har..

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lir såatresset når det kommer til menn når jeg leser slik.er jomfru og får masse oppmerksomhet. Men hva er vitsen med å være glad for et fint utseede når det bare skal forfalle likevel?

vi er så dårlig skapt.herregud så stygg menneskekroppen er. Den klarer jo ikke annet enn å forfalle. Og hvorfor er det alltid om å gjør å utvikle seg srygt? Jævla møkkakropp. Naturerns ressurser bør ikke sløses bort på oss når vi passer 50. Eneste grunn for å eksistere når man er 50 er hvis har barnebarn, hva skal naturen med deg ellers? 

Dette var vel i tidligste laget for en joint. 

Anonymkode: ba1b3...b0b

• Liker 10
Skrevet

Dette var vel i tidligste laget for en joint. 

Anonymkode: ba1b3...b0b

Bare kaffe her

Skrevet

Dere to siste skriver helt uforståelig...

Anonymkode: ab8a0...9bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...