Gå til innhold

Innlandsfiske eller sjøfiske?


Donnie Darko

Hva slags fiske er best?  

  1. 1. Hva slags fiske er best?

    • Innlandet og marka kaller!
      5
    • Sjøfiske! Pilsen og båten kaller!
      10
    • Fisker ikke. Dum poll. D. Darko er dum.
      2


Anbefalte innlegg

jau jau fiskehaug! Nå er det dags for å rote frem snella (nei ikke hu i svingen), snøret og stanga! Nå skal det fiskes, ha uvøren omgang med alkohol og grilles!

I denne anledning lurer jeg på følgende. Hva er best?

*Dra på seg flanellskjorta, lommelerka, eggberts rulletobakk og trave ut i skauen?

Eller

*Stramme fokken, ta på seg sydvesten og legge ut på tokt i fjorden med rødsprengte øyne og en flaske rom?

Ifølge Innlandet frekke frasparkforening så er sjøfiske bare juks og fanteri. Jeg må si meg uenig da jeg minst like mye setter pris på å ligge å duppe i fjorden med en frisk bris fremfor å sitte å svette og sveive ved en sølepytt i skogen.

hva menes blandt folket her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Innlandsfiske! Ingenting er som å kaste fra land, eller å sitte i båt med en øl og fiskestang mens noen andre ror :)

Sjøfisk er ekle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Liker begge deler like godt jeg, men siden jeg nå bor på innlandet blir det kun ferskvannsfiske. Elsker skauen, og tar gjerne med meg telt og fiskestang og legger i vei innover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøfiske, helt klart. Åpent, blekkstille hav nattestid på sommeren med stanga fra båten - ikke mye som slår det.

Tok en brukbar torsk på 13.5kg i fjordsommer forresten :). Satser på storkveita i år.... (i grunnen hvert år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ingen skrøne det der... Ble behørig dokumentert og lagt på nett den fisken :wink:

Tror du meg ikke kan du få se selv... Sender PM med link...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som sagt.. jeg siktet ikke til deg. men det var et fett bilde iallefall. skal satse på å overgå deg iløpet av sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, du hakke sjans til å slå storkveita jeg har sikta meg inn på i sommer. KG's uoffisiel fiskekonkurranse innledes herved...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh' date=' du hakke sjans til å slå storkveita jeg har sikta meg inn på i sommer. KG's uoffisiel fiskekonkurranse innledes herved...[/quote']

den er grei. du hakke tjangs landkrabbe! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man får i hvert fall ikke storkveite i innlandet.

Innlandsfiske krever større innsats enn sjøfiske; på havet har jeg fisket med blanke kroker og fått masse fisk, mens i elver og ferskvann generelt kommer det knapt småørret og ser på agnet. Sånn sett er sjøfiske "juks".

Men opplevelsene er likeverdige, synes jeg.

Og så er det mindre knott på sjøen (hvordan kunne jeg nesten glemme disse dyra?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg fisker både i innsjøer og på havet, men liker best å være i båt ute på det åpne havet... :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja takk, begge deler.

Ingenting er som å fiske egen fisk, sløye (jada, det gjør jeg selv.... :sjarmor: ) filetere og så lage egne fiskekaker. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluefiske etter sky og sprek fjellørret er max nytelse for denne karen, selv om det er trivelig å dra makrell og sei i fjorden om sommeren også. For ikke å snakke om fluefiske etter sjøørrett i feb - mai i oslofjorden. Nammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Går det an å kombinere svarene i retning "Sjøfiske. Donnie er dum"?

Uansett; til hverdags - særlig i sommerhalvåret - bedrives mye sjøfiske. Men de største opplevelsene har vært i henholdsvis Tanaelva og Rosskreppvann (1000 moh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjøfiske, så klart! Får fisk mye raskere, og den veier mer enn 200 g... hehe. Har faktisk fisket noen ordentlig svære noen! :) Slår faktisk rekorden hittil her i tråden - jeg har fått en torsk på 20 kg! *skryte, skryte* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilska

Jeg liker sjøen, bade svømme, båt osv. Men ingenting overgår å fiske ørret, røye eller laks. Det er altfor enkelt å få en torsk eller sei på kroken og jeg liker utfordringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...