AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #1 Skrevet 14. august 2019 Om noen få dager skal jeg feire bursdag, og i den sammenheng har jeg invitert noen venner på restaurant. Ei av mine venninner får besøk av ei venninne, som jeg også kjenner, men som jeg vil beskrive som en bekjent. Mi venninne spurte om denne bekjente av meg kunne bli med på restaurant sammen med oss, selvsagt sa jeg ja. Ellers hadde denne personen sittet hjemme alene i leiligheten til mi venninne, i en by hun ikke kjenner. Så til saken. Jeg har plukket ut restauranten, mest fordi de er de eneste i byen som severer favoritt retten min. Selvsagt så jeg over menyen og så at de også severer mat som mine venner liker. Denne venninnen til venninnen min har plutselig blitt veganer. Ja, to og en halv måned siden. Denne bekjente spurte meg i går om vi kunne gå på ett annet sted, fordi restauranten ikke hadde gode vegan retter. De hadde to, men ingen som hun likte godt. Jeg er alt for å inkludere folk, men..Og ja, det kan høres egoistisk ut, men jeg vil på den restauranten, siden de er de eneste i byen som severer favoritt retten min. De har jo vegan retter, selv om hun ikke liker de så godt.. Er jeg slem som ikke tilrettelegger, altså skifter restaurant, og dermed ikke får min favoritt rett på min bursdag? Anonymkode: 63711...396 6
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 14. august 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 14. august 2019 Selvsagt går dere der du hadde tenkt. Ikke noe å lure på engang. God feiring! 56
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Skrevet 14. august 2019 Nei. Hadde ikke endret planer for henne. Det er din bursdag så da får hun velge om hun vil bli med eller ikke og spise salat om hun velger å bli med. Anonymkode: 4e08b...3a2 21
deedee_ Skrevet 14. august 2019 #4 Skrevet 14. august 2019 Jeg synes ikke du skal bytte restaurant. Herregud, her må hun venninnen til din venninne bare spise det som er å velge mellom, eller ta seg en drink og så spise før hun kommer. Flaut av henne å være så kravstort. Og jeg er forøvrig veganer selv, men hadde aldri gjort meg så vanskelig. Får være måte på hvor mye man kan forvente. 24
Mona123 Skrevet 14. august 2019 #5 Skrevet 14. august 2019 Uhørt. Her er hun ganske frekk og kravstor. Du svarer nei. 16
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #6 Skrevet 14. august 2019 Dere går selvsagt der du har bestemt. Det er du som feires, så da er det selvsagt du som bestemmer det. Hun bekjente er litt bråkjekk som foreslår noe annet, spesielt når hun ikke er blant de som opprinnelig er invitert, men også siden restauranten har to retter hun kan velge fra. Si i fra til deres felles venninne om at det blir slik du har bestemt uansett. Du håper at de kan komme begge to, men spesielt hun som er din venninne. Hvis de fortsatt vil på et annet sted, så får du møte den felles venninna en annen gang heller! Anonymkode: 2e1d2...fa8 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. august 2019 #7 Skrevet 14. august 2019 Din bursdag du bestemmer, hun der er bare frekk og kravstor.
Clefable Skrevet 14. august 2019 #8 Skrevet 14. august 2019 Så lenge de til og med har alternativer for henne, synea jeg det er villt at hun kan spørre deg om restaurantbytte fordi hun ikke synes rettene er "gode nok". I verste fall får hun bestille noen fries og annet tilbehør. Nei, dra dit du ønsker! 10
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #9 Skrevet 14. august 2019 Nei det er ikke slemt av deg å ikke tilrettelegge, det er frekt av henne å i det hele tatt spørre! Anonymkode: 6a0f8...97a 5
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #10 Skrevet 14. august 2019 What the... Da jeg ble muslim og sluttet å spise enkelte ting, kunne det aldri falt meg inn å be noen om å velge en annen restaurant bare pga min overbevisning. Selvom jeg har lyst på sånn og sånn mat, så går det jo helt fint å velge noe som jeg kan spise, men som jeg ikke elsker. Jeg elsker ikke salat, men det er helt greit liksom. Hvis det betyr så mye så lar man bare være å komme. Makan. Anonymkode: b54d4...920 8
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #11 Skrevet 14. august 2019 Hi her. Tusen takk for svar og det å høre at jeg ikke er urimelig. Jeg er for å inkludere folk, og jeg gikk noen runder med meg selv i går anngående dette. Jeg er selv allergiker, så jeg vet at restaurant besøk kan være problematisk. Jeg må innrømme at jeg ble satt litt ut at hun spurte meg om å endre restaurant. Vel, ikke litt, jeg ble veldig satt ut! Jeg tilpasser for venner, de som jeg opprinnelig ble invitert, selvsagt. Føler meg fremdeles litt egoistisk, må få lagt unna den tanken. Det er forøvrig for min 40 årsdag. Anonymkode: 63711...396 12
Sylveon Skrevet 14. august 2019 #12 Skrevet 14. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alt for å inkludere folk, men..Og ja, det kan høres egoistisk ut, men jeg vil på den restauranten, siden de er de eneste i byen som severer favoritt retten min. De har jo vegan retter, selv om hun ikke liker de så godt.. Er jeg slem som ikke tilrettelegger, altså skifter restaurant, og dermed ikke får min favoritt rett på min bursdag? Anonymkode: 63711...396 Svar nei. Det er din bursdag. Du vil ditt. Hvis hun ikke ønsker å gå ditt, så kan hun være hjemme. 6
Gjest padawan Skrevet 14. august 2019 #13 Skrevet 14. august 2019 eh, jeg synes det er frekt å i det hele tatt spørre.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #14 Skrevet 14. august 2019 Hvilken restaurant serverer ikke salat? Lett hadde jeg tatt med eget "kjøtt", om det er det som er problemet, og tilsatt i salaten. Anonymkode: a1b9e...199 3
altflyter Skrevet 14. august 2019 #15 Skrevet 14. august 2019 Det får da være grenser. Det er din bursdag og ditt valg. Ikke la det gå inn på deg. Venninnen din er ikke riktig navla for å i det hele tatt kreve noe slikt! Skal du (bursdagsbarnet) velge en annen restaurant og gi avkall på favorittretten din for at en bekjent som ikke egentlig er invitert skal få sin? Nei vettu hva! 4
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #16 Skrevet 14. august 2019 Hi her. Jeg har bestemt meg for å gå på restauranten jeg ønsker. Føler fremdeles litt på om jeg gjør galt. Men jeg fyller kun 40 en gang i livet ( ikke det at jeg mener at jeg er bedre enn andre eller at det er en stor ting, andre fyller nok 40 samme dag som meg). Hun inviterte jeg fordi hun er ei venninne av ei venninne, så altså en bekjent av meg. Jeg har tilrettelagt for mine venner. De som opprinnelig var invitert. Og ja, jeg synes faktisk nå at det var frekt av henne å spørre om vi kunne skifte restaurant. Kun på grunn av henne. Anonymkode: 63711...396 9
Clefable Skrevet 14. august 2019 #17 Skrevet 14. august 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hi her. Jeg har bestemt meg for å gå på restauranten jeg ønsker. Føler fremdeles litt på om jeg gjør galt. Men jeg fyller kun 40 en gang i livet ( ikke det at jeg mener at jeg er bedre enn andre eller at det er en stor ting, andre fyller nok 40 samme dag som meg). Hun inviterte jeg fordi hun er ei venninne av ei venninne, så altså en bekjent av meg. Jeg har tilrettelagt for mine venner. De som opprinnelig var invitert. Og ja, jeg synes faktisk nå at det var frekt av henne å spørre om vi kunne skifte restaurant. Kun på grunn av henne. Anonymkode: 63711...396 Jeg synes du har tatt et godt valg Dette er en dag for å feire deg! Og hun har jo veganske alternativer også, så hun får velge en av de. Du har ingen grunn til å ha dårlig samvittighet her! 6
exictence Skrevet 14. august 2019 #18 Skrevet 14. august 2019 Nei, skulle bare mangle at dere går der du har valgt ut. hun får heller da velge la være å bli med. 3
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #19 Skrevet 14. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken restaurant serverer ikke salat? Lett hadde jeg tatt med eget "kjøtt", om det er det som er problemet, og tilsatt i salaten. Anonymkode: a1b9e...199 Det er jo selvsagt ikke lov å ta med medbragt på en restaurant. Anonymkode: 60054...711 2
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #20 Skrevet 14. august 2019 Du går selvfølgelig der det er planlagt, men ble utrolig nysgjerrig på hva som er favoritt retten din? Anonymkode: 032da...2db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå