AnonymBruker Skrevet 13. august 2019 #1 Del Skrevet 13. august 2019 Heisann, bare lurer på dette med alkohol og trening, er det slik at hvis man skal bygge muskler og i tillegg gå ned i fettprosent så kan man ikke drikke i det hele tatt? Nå drikker ikke jeg så veldig ofte, prøver å holde meg kun til spesielle anledninger som bursdager osv, men må jeg kutte ut alkoholen fullstendig? Drikker sånn ca 1 gang i mnd, men kan også gå lengre tid mellom hver gang. Og de som stiller i bikini fitness osv, regner med de ikke inntar alkohol i det heletatt? Trenger bare noen råd angående dette😊 Anonymkode: 52c07...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #2 Del Skrevet 14. august 2019 Når det er snakk om 1 gang i mnd, og kanskje bare et par enheter, så har det ikke mye å si i det store og det hele. Det kan ha noe å si for treningsformen din dagen etterpå, og dermed påvirke framgangen din den uken spesifikt feks, men ikke så mye mer. Det er ganske viktig for utøvere som skal stille i konkurranse, som du nevner, å være på ganske streng diett i forkant - ikke bare på grunn av treningsform, men også fordi absolutt alt de spiser en del uker i forkant skal være optimalt for å gjøre dem sceneklar. Så skal vel ikke du toppe formen til noe spesifikt i nærmeste framtid, kanskje? Da er jo ikke det så relevant for deg. Alkohol inneholder omtrent 7 kcal per gram. (Selve alkoholen, så hva annet som er i det du drikker er jo egentlig mer relevant.) Og ettersom det er en gift for kroppen, vil kroppen sette forbrenning av all annen mat "på pause" til alkoholen er forbrent. Med andre ord vil det du spiser samtidig som du har alkohol i kroppen, eller rett før, heller lagres enn å forbrennes til energiforbruk - så lenge det er alkohol i kroppen. Det beste for fysisk helse er jo å droppe alkoholen eller kun ha én enhet, men hvis det kjennes veldig kjipt å droppe feks rødvinen i et spesielt besøk, så er det ikke sånn at du ødelegger for alt du har gjort hele måneden siden sist glass, langt der i fra. Anonymkode: 608a7...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #3 Del Skrevet 14. august 2019 Da jeg bodde i styrkerommet, og hang med andre som bygget muskler, så festet vi hver helg med mye alkohol, uten at vi følte det hadde noe å si på progresjonen. Sikkert annerledes om du skal konkurrere i fitness, da... Anonymkode: 270d0...6ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 14. august 2019 #4 Del Skrevet 14. august 2019 Tar meg en drink her og der og det har aldri påvirket vekten. Så lenge du ellers er aktiv og spiser bra så skal du kunne leve også. Hva er poenget med «den perfekte» kroppen om du ikke skal kunne ha det litt morro her i livet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 19. august 2019 #5 Del Skrevet 19. august 2019 Hvis du snakker muskelvekst og pen kropp har ikke litt alkohol all verdens å si. Hvis du derimot forsøker å bli rask i utholdenhetsidrett kan alkohol være svært destruktivt. Det er en grunn til at idrettsutøvere er avholds. Karsten Warholm sier det pent: én øl er kos, to er fyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå