Gå til innhold

date - hva snakker vi ikke om


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å date kvinne for første gang er både nervepirrende og interessant. Hvor står vi, og hvordan bli kjemien tilnærmet til hverandre. 

Men selvsagt er punkter vi har fokus på som bidrar til en samtale.

Hvilke ting forteller man ikke om på datene. 

Hvor detaljert er man i det man snakker om og spør om for å vite hvem er det man egentlig dater? kan vel ikke bare blindt stole på utseende hennes og smil. 

Anonymkode: dad65...1d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. Samtalen må gli godt og det bør ikke bli for mye pinlige pauser. 

Men samtidig er det litt kjedelig om bare det blir et slags "intervju" (barn, jobb, bosted, ferie etc). Det er fint å kunne snakke om noe annet, f.eks. hva man søker, hvordan man ser på forhold, osv. Men det kommer an på kjemi og hvordan samtalen flyter.

Det man ikke snakker om er vanskelige ekser og andre man dater. Man bør heller ikke utbrodere sine preferanser i sexlivet sitt. Ikke vis for mye av dine ekstreme sider heller kanskje (politisk eller andre holdninger). La personen bli kjent med den beste versjonen av deg. Senere får de mindre perfekte sidene komme fram:-)

 

Anonymkode: 762f6...fc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten forrige uke gjorde og sa mye rart, kan ikke gjenta for mye i frykt for at det blir gjenkjent. Men han spurte om jeg ønsker barn snart (helst med han) og om jeg går på prevensjon 🙈 kunne spart seg den

Anonymkode: 140ab...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Daten forrige uke gjorde og sa mye rart, kan ikke gjenta for mye i frykt for at det blir gjenkjent. Men han spurte om jeg ønsker barn snart (helst med han) og om jeg går på prevensjon 🙈 kunne spart seg den

Anonymkode: 140ab...064

Haha, det med prevensjon var litt for mye, men om man ønsker barn er ok.

Anonymkode: 5cb64...af1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er greit å ikke snakke om ekser, vanskelige familiemedlemmer, sykdomshistorikk, seksuelle preferanser, etc. Ikke bli for fokusert på hva du selv skal si, vær interessert i den andre. Husk at du skal bli kjent med og like henne også. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man bør heller ikke utbrodere sine preferanser i sexlivet sitt. 

Anonymkode: 762f6...fc8

Det fine ved å date gjennom Fetlife er å snakke om seksuelle preferanser uten at det blir rart. Man vet på forhånd om det er ca match på det punktet. Veldig befriende :)

Anonymkode: b2993...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for mye "intervju". Gjerne detaljer om jobb, tidligere forhold, men det må komme naturlig, og ikke si negative ting om andre. Gjerne humor og varme. Fortelle små episodene fra nær fortid er som regel en vinner, da kan man få fram hva man er opptatt av. Lytt og vær oppmerksom. Ikke tafs, men å stryke borti handa og se inn i øynene hvis daten går bra, er innafor. 

Jeg synes cafédate nær den enes hjem er best, da kan man gå hvis det blir kleint, og hjem til den man er nærmest hvis man får lyst til å fortsette daten aleine. Husk å vaske huset og ha ca reint sengetøy, hehe... 

Anonymkode: b2993...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...